معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : یک‌هزار و ۱۲۲ نفر بهورز در ۶۲۹ خانه بهداشت در استان وجود دارد این تعداد بهورز به جمعیت بالغ بر ۵۳۳ هزار و ۵۸۸ نفر ساکن مناطق روستایی و صعب العبور ارائه خدمت می‌کنند.

ابراهیم شکیبا گفت : امروز شاهد ارتقای بهداشت وسلامت مردم، جامعه، کودکان، ونوجوانان و ریشه‌کنی، حذف و کنترل بسیاری از بیماری‌های واگیر هستیم که بخش عمده آن حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان است که با هیچ چیز قابل قیاس و جبران نیست.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر که تغییر سیمای سلامت و افزایش میزان‌های شیوع و بروز بیماری‌های غیرواگیر و سوانح و حوادث ضرورت تغییر رویکرد مراقبت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی را با توجه به تعیین کننده‌های اجتماعی سلامت بیش از پیش طلب می‌کند، تقویت و توانمندی بیشتر بهورزان باتوجه به نیاز‌های جدید از اولویت‌های نظام سلامت کشور است.

نیروی انسانی در خانه‌های بهداشت بهورزان بومی هستند که براساس ضوابط ابلاغی از سوی وزارت بعد از شرکت در آزمون و انجام مصاحبه جذب خانه‌های بهداشت می‌گردند.

اولویت پذیرش با رشته‌های کاردانی و کارشناسی رشته‌های بهداشت عمومی، پرستاری، مامایی وبهداشت محیط است؛ که در ۱۰ مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی تیم سلامت آموزش‌های تئوری وعملی را زیر نظر مربیان مجرب فرا می‌گیرند.

شکیبا می گوید: یک‌هزار و ۱۲۲ نفر بهورز زن و مرد در ۶۲۹ خانه بهداشت در استان وجود دارد این تعداد بهورز مراقبت‌های اولیه را شامل مراقبت از مادر، کودک، نوجوان، جوان، میانسال وسالمند، خدمات واکسیناسیون، کنترل بیماری‌های واگیر وغیر واگیر، بهداشت محیط و.. به جمعیت بالغ بر ۵۳۳ هزار و ۵۸۸ نفر ساکن مناطق روستایی و صعب‌العبور ارائه خدمت می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.