قانعی:

۶۲ نانوایی متخلف در فارس شناسایی شد

سرپرست دفتر مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی فارس از شناسایی ۶۲ واحد صنفی نانوایی مختلف توسط بازرسان این دفتر خبر داد.

کریم قانعی گفت: شناسایی واحد‌های مذکور پس از بازرسی ۳۰۰ نانوایی از ابتدای بهمن ماه تاکنون صورت گرفته و پرونده متخلفان به منظور طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان فارس ارسال شده است.

او گفت: عمده تخلف این واحد‌ها کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم درج قیمت است و تخلف کم فروشی مربوط به وزن نان بوده و در مجموع به ارزش ۳۶۷ میلیون ریال برآورد شده است.

قانعی با تاکید بر اینکه نانوایی‌ها ملزم به درج قیمت در محل دید مشتری هستند، گفت: در حال حاضر قیمت مصوب نان بربری ساده یارانه‌ای با وزن چانه ۴۰۰ گرم یک هزار و ۲۵۰ تومان، تافتون ساده یارانه‌ای با وزن چانه ۲۴۰ گرمی ۵۵۰ تومان و لواش ساده یارانه‌ای با وزن چانه ۲۰۰ گرمی ۴۵۰ تومان است.

به گفته او؛ قیمت مصوب واحد‌های نانوایی آزاد پز نیز به ترتیب تافتون آزادپز با چانه ۴۰۰ گرمی ۹۰۰ تومان، لواش آزادپز با وزن چانه ۱۷۰ گرم ۴۵۰ تومان و نان سنگک ماشینی با وزن نان ۵۰۰ گرمی و نان سنگک ریگی با وزن نان ۴۷۵ گرم با نرخ ۲ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

قانعی گفت: نزدن ماسک، نداشتن و یا عدم تمدید کارت بهداشت و سیگار کشیدن در زمان پخت نان و... از جمله موارد بهداشتی است که متاسفانه برخی نانوایان رعایت نکرده بودند.

سرپرست دفتر مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف نانوایی ها، موارد را از طریق شماره تلفن‌های ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صمت و یا ۱۳۵ ستاد خبری تعزیزات حکومتی استان فارس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار