جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: فردی که با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده از ۷۰۰ حساب بانکی شهروندان استان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ مرتضی جوکار گفت: در پی ارسال تعدادی پرونده از استان‌های کشور مبنی بر اینکه فردی ناشناس با استفاده از شیوه‌های مختلف جعلی و مجرمانه همچون شگرد‌هایی تحت عنوان سامانه سهام عدالت و سامانه ثنا اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مردم کرده، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او گفت: با توجه به سرنخ‌های به دست آمده مبنی بر حضور متهم مورد نظر در  استان، کارشناسان پلیس فتا سیستان و بلوچستان بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش‌های فنی در کشف جرایم سایبری موفق شدند رد پای مجرم را شناسایی و به هویت وی دست پیدا کنند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از هماهنگی قضائی در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

متهم با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده تحت عناوین مختلف و به صورت جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرده و لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار بوده که متهم با شگرد مجرمانه، نسبت به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد اقدام می‌کرده که با تیزبینی کارشناسان زبده پلیس فتا استان به دام می‌افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار