معاون سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: ۲ مدافع استقلال مشمول غایب به حساب می‌آیند و اجازه فعالیت ورزشی ندارند.

زاهدی معاون سازمان وظیفه عمومی گفت: تاریخ اعزام مرادمند از سال ۹۸ در حال تمدید بوده تا الان که به ۲۸ سالگی رسیده است. سیاوش یزدانی هم تا پایان ۳۰ سالگی از قانون استفاده کرده و مانند سایر مشمولان اول اسفند اعزام شده است. برابر قانون ۲ مدافع استقلال باید توسط یگان‌ها اعلام حضور می‌شدند که تا امروز این مورد صورت نگرفته و مشمول غایب به حساب می‌آیند. یعنی این ۲ بازیکن فعلا اجازه فعالیت ندارند مگر اینکه با غیبت معرفی شده و یگان خدمتی آن‌ها تصمیم بگیرد که چه کاری باید انجام دهند.

خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته می‌شود.

طبق قانون بازیکنان لیگ برتری مشمول، حداکثر ۶ ماه پس از رسیدن به سن ۲۸ سالگی فرصت دارند تا خود را به نظام وظیفه معرفی کنند. محمد حسین مرادمند بازیکن حال حاضر تیم فوتبال استقلال تهران متولد ۱ تیر ۱۳۷۲ است، لذا این بازیکن در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۰ مشمول خدمت بوده و با توجه به فرصت شش ماهه این بازیکن، او تا تاریخ ۱ دی ۱۴۰۰ میتوانسته برای تیم فوتبال استقلال بازی کند و حضور او در بازی‌های بعد از این تاریخ غیر قانونی است.

همچنین با توجه به پایان فرصت شش ماهه، مرادمند دیگر نمی‌تواند به تیم ملی دعوت شود و باید به خدمت سربازی برود.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
بازیهایی که برای کیسه کردن چی خخخخخخخخخخخخخخ قانون تا وقتی قانون هست که به نفع کیسه باشه
Iran (Islamic Republic of)
اس اس
۱۰:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ای بابا تو چقدر حرف میزنی لنگی بیایییییییییی بی شخصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
این قانون بایستی اصلاح بشودکه همه سر موقع به خدمت اعزام شوند وگرنه با انواع بهانه ها برای سربازی نرفتن و گرفتن معافیت قانون را دور می زنند وتازه مدعی هم می شوند.یا سربازی را اختیاری کنند.
آخرین اخبار