معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اکثر جانباختگان روز گذشته در خوزستان، فاقد سابقه واکسیناسیون بودند که از دو سه هفته پیش به علت سندروم فوق حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری بوده‌اند.

سید محمد علوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۶۸۴ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۹۷۸ بیمار شناسایی شده‌اند. میزان موارد شناسایی شده نیز نسبت به روز گذشته، ۱۴۸ مورد بیشتر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: در این مدت ۶۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن دو مورد کاهش در بستری‌ها داشته‌ایم.

در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است.

این مقام مسئول شرایط تردد از مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی را  ارائه کارات واکسیناسیون، تزریق حداقل دو نوبت واکسن و تست منفی PCR  عنوان کرد.

آقای علوی می‌گوید: در دو هفته اخیر از حدود ۷۰ هزار مسافر خارجی که از مرز‌های زمینی وارد کشور شدند، تست PCR گرفته شد که تست ۱۸۲ نفر مثبت بود و از ورود آن‌ها جلوگیری شد.

به گفته او از ۱۲ هزار و ۲۲۴ زائر ایرانی که به کشور بازگشتند نیز تست گرفته شد که تست ۴۴۲ نفر مثبت بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در صورت مثبت شدن تست ایرانی‌ها، این افراد باید در محل‌های اقامتی پیش‌بینی شده قرنطینه شوند و پس از اطمینان از واگیر نبودن، به محل زندگی خود برگردند.

امکانات اقامتگاه در بستان و خرمشهر پیش‌بینی شده است و این افراد باید رضایت دهند و در این اقامتگاه‌ها حضور پیدا کنند تا برای دیگران خطری وجود نداشته باشد.

تعداد بیماران از ابتدای وقوع همه‌گیری تاکنون در خوزستان به ۵۹۰ هزار و ۸۰۴ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.