مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: یکی از اقداماتی که براساس برنامه ششم توسعه، بنیادمسکن متولی و مجری آن است، تهیه منظومه‌های روستایی است.

سیدمحمد حسینی گفت: طرح منظومه‌ها در بخش مطالعات، فاز اجرایی و نتیجه گیری تهیه می‌شود و در استان نیز برای همه ۲۷ بخشی که داریم، فاز مطالعاتی انجام شده است.

او می‌گوید: با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری، مطالعات مرحله نخست شامل مطالعات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... به پایان رسیده است.

حسینی، منظومه‌ها را نقشه راه توسعه متوازن و همه جانبه روستا‌های استان دانست و گفت: بیشتر از ۴۷ درصد جمعیت استان در روستا‌ها سکونت دارند و هنوز بسیاری از ظرفیت‌های این مناطق، پنهان مانده است که در قالب منظومه‌ها این مزیت‌ها و توانمندی‌ها احصا شده است.

او گفت: یکی از اهداف تهیه منظومه‌های روستایی هدفمند کردن پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در این مناطق است و تلاش می‌کنیم تا در سال ۱۴۰۱، تسهیلات مشاغل خرد و خانگی و سایر تسهیلات ارزان قیمتی که قرار است به روستاییان اختصاص داده شود، براساس منظومه‌ها توزیع شود.

حسینی می گوید: با توجه به اینکه جلسه های کارشناسی فاز اجرایی منظومه های روستایی در استان برگزار شده است، امیدواریم گام دوم این طرح مهم، به زودی آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.