معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : میانگین بارش باران استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ (اول مهر تا ۱۰ اسفند) ۲۱۸.۲ میلی متر است .

علی‌محمد زوراوند گفت : بارش باران در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۶۱ میلی متر بوده ۱۶ درصد و نسبت به بارش‌های دوره بلند مدت ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه امسال پاوه با حدود ۴۸۰ میلی متر بارندگی، پر بارش‌ترین شهر استان بوده است و ثلاث باباجانی با حدود ۳۹۹ میلی متر و جوانرود با ۳۰۵ میلی متر در رده‌های دوم و سوم قرار داشته اند.

سومار با ۹۳ میلی متر بارندگی به عنوان کم بارش‌ترین شهر استان است قصرشیرین با ۱۵۱ میلی متر، سرارود با ۱۵۴ میلی متر و هرسین و اسلام آبادغرب با حدود ۱۶۰ میلی متر در رده‌های بعدی شهر‌های کم بارش قرار داشته اند.

میانگین بارش شهر کرمانشاه حدود ۱۷۶ میلی متر است این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی قبل که نزدیک به ۲۸۰ میلی متر بوده ۳۷ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۳۳ درصد کاهش داشته است.

زوراوند می گوید: در سال زراعی جاری میانگین بارش‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، سرارود، قصرشیرین، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، سومار، حمیل، کوزران و ماهیدشت کمتر از میانگین استانی بوده است.

به جز سرپل ذهاب، گیلانغرب، پاوه و ثلاث باباجانی در بقیه شهر‌های استان بارش‌های امسال نسبت به پارسال بین پنج تا ۴۹ درصد کاهش داشته است.

هوای نقاط مختلف استان همچنان تا اواسط روز پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و دمای هوا در غالب نقاط به طور نسبی افزایش می‌یابد.

به دنبال این وضعیت، موجی ناپایدار از اواسط روز پنجشنبه تا اواسط روز جمعه جو منطقه را تحت تاثیر گرفته افزون بر کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید، بارش پراکنده باران و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

احتمال بارش در روز جمعه و در مناطق شمالی استان بویژه اورامانات بیشتر به نظر می‌رسد، وزش باد ممکن است هوای استان را بخصوص در مناطق مرزی غبارآلود کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام وضعیت بارندگی برج یک ودو ۱۴۰۱درچهارمحال بختیاری چطور است