هواشناسی استان قزوین، با توجه به ورود سامانه جدید بارشی و همچنین وزش شدید باد‌های جنوبی، هشدار سطح زرد صادر کرد.

 بهروزی، کارشناس هواشناسی استان گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که امروز سه شنبه، وضعیت جوی در استان پایدار است و در این مدت شاهد آسمانی صاف و آفتابی خواهیم بود.

 به لحاظ دمایی همچنان شاهد روند افزایش نسبی دما در استان قزوین خواهیم بود.

 از فردا، با عبور موجی کم دامنه از آسمان استان قزوین، شاهد آسمانی ابری خواهیم بود و احتمالاً در ارتفاعات استان شاهد بارش پراکنده باران باشیم.

 از بعدازظهر روز پنجشنبه تا روز جمعه با توجه به گذر سامانه بارشی دیگری از آسمان استان قزوین، شاهد رگبار باران، رعد و برق و در پاره‌ای مناطق بارش تگرگ، خواهیم بود.

 از بعدازظهر پنجشنبه تا روز شنبه، پدیده غالب جوی در استان قزوین، وزش باد‌های نسبتاً شدید تا شدید جنوبی است و به دنبال آن، احتمال پدیده گرد و غبار محلی پیش بینی می‌شود.

بهروزی اضافه کرد: به دنبال بارش‌ها و همچنین وزش باد‌های شدید جنوبی و جنوب غربی، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

کارشناس هواشناسی استان قزوین تأکید کرد: تا روز شنبه، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، احتمال شکستن شاخه‌های درختان و بروز خسارت به سازه‌های سبک، احتمال خیزش گرد و غبار و کاهش دید افقی و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی از هم استانی‌ها خواست در مدت زمان حضور این سامانه بارشی در استان قزوین از تردد‌های درون و برون شهری، قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و سازه‌های سنگین، صعود به ارتفاعات و اشتغال در فضای باز، اجتناب کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.