لزوم همکاری جهاد کشاورزی برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس

همکاری سازمان جهادی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس ضروری است.

سرهنگ امیر عباس آسمند در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: نقش ۵۱ سازمان، اداره و نهاد به عنوان مداخل گروه فرهنگی و اجتماعی دانشنامه استانی دفاع مقدس باید نگارش و تدوین شود و سازمان جهاد کشاورزی استان که یکی از این ادارات است لازم است در این زمینه همکاری بیشتری انجام دهد.

او با بیان اینکه جهاد سازندگی دومین رکن دفاع مقدس بود و در این عرصه به خوبی نقش آفرینی کرد می گوید: جهاد در دوران دفاع مقدس همواره پیش‌قراول بوده و الان هم باید همچان نقش خود را برای خدمت رسانی به مردم ایفا کند.

آسمند گفت: برای تبیین و تدوین نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و انتقال رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های جهادگران به نسل جوان، باید آثار و اسناد مربوط به آن دوران ثبت و ضبط شود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس از مهم‌ترین وظایف این اداره‌کل است و برای گردآوری و تدوین این دانشنامه که سند افتخاری برای استان خواهد بود مشارکت و همکاری همه دستگاه ها و ادارات و سازمان‌هایی که در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی کردند ضروری است.

آسمند خواستار تعامل بیشتر سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه شناسایی و جمع‌آوری اسناد دوران دفاع مقدس و تدوین نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس شد و گفت: تهیه بانک اطلاعات از فرماندهان دوران دفاع مقدس استان که در جهاد خدمت کردند، تشکیل شورای فرهنگی در جهاد، معرفی راویان جهاد به بنیاد حفظ آثار و آموزش آن ها، برپایی نمایشگاه اسنادی و مشارکت در تولید کتاب، مستند و تولید محتوا برای فضای مجازی ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.