رقابت‌های فوتبال باشگاهی اروپا با دیدار تیم‌های یوونتوس و فیورنتینا در ایتالیا و مصاف لیورپول با قعرنشین لیگ جزیره ادامه خواهد یافت.

رقابت‌های فوتبال باشگاهی اروپا در چارچوب جام حذفی امشب (چهار شنبه) در ۲ کشور ایتالیا و انگلیس ادامه پیدا می‌کند.

کوپا ایتالیا

در ایتالیا و در چارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا یا جام حذفی ایتالیا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه فیورنتینا در ورزشگاه آرتمیو فرانکی، میزبان یوونتوس خواهد بود.

این دو تیم در جدول رده بندی سری آ ۸ امتیاز باهم اختلاف دارند. یووه با ۵۰ امتیاز از ۲۷ بازی در رتبه چهارم جدول سری آ قرار دارد، در آن سوی میدان هم فیورنتینا با ۴۲ امتیاز و البته با یک بازی کمتر در رتبه هشتم جای گرفته است.

یوونتوس قبل از رسیدن به مرحله نیمه نهایی سالمیتانا و ساسولو را در خانه از پیش رو برداشت، در حالی که فیورنتینا با پیروزی‌های خارج از خانه برابر ناپولی و آتالانتا به این مرحله راه یافته است.

در این بازی حواس‌ها به دوشان ولاهوویچ مهاجم صرب یووه معطوف خواهد بود که در فصل نقل و انتقالات زمستانی از فیورنتینا به تیم تورینی پیوست و در این مدت ۴ گل به ثمر رسانده است.

دوشان ولاهوویچ

یوونتوس به لحاظ آماری تیم برتر میدان است. این تیم ۳۶ قهرمانی لیگ سری آ، ۱۴ قهرمانی کوپا ایتالیا و ۹ قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا را در کارنامه دارد که همگی رکوردی در فوتبال ایتالیا هستند در حالی که فیورنتینا ۲ بار قهرمان لیگ، ۶ بار قهرمان کوپا ایتالیا و یک بار قهرمان سوپر جام ایتالیا شده است.

آخرین باری که فیورنتینا به یک جام دست پیدا کرد در فصل ۰۲-۲۰۰۱ بود که فاتح کوپا ایتالیا شد و به عبارت دیگر بیش از ۲۱ سال است که این تیم هیچ جامی نبرده است.

یوونتوس در ۹ بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها شکستی نداشته است. این تیم در ۶ بازی آخر خود ۳ پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده است در حالی که فیورنتینا ۳ پیروزی دو شکست و یک تساوی را در کارنامه داشته است.

یوونتوس در این دیدار بازیکنانی مانند کیلینی، روگانی ساندرو، دنیس زکریا و پائولو دیبالا را در اختیار نخواهد داشت.

اف‌ای کاپ انگلیس/ رویارویی قهرمان جام اتحادیه با قعرنشین لیگ

در ادامه دور پنجم یا مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی انگلیس موسوم به اف‌ای کاپ ۳ دیدار برگزار خواهد شد.

لوتون تاون - چلسی

در اولین بازی، از ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه چلسی تیم سوم لیگ جزیره در خانه تیم لوتون تاون به میدان خواهد رفت.

تیم لوتون تاون در حال حاضر با ۵۵ امتیاز از ۳۳ بازی در رتبه ششم مسابقات چمپیونشیپ انگلیس است.

چلسی روز یکشنبه در فینال لیگ اتحادیه برابر لیورپول قرار گرفت و در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کرد و دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.این تیم در رقابت‌های لیگ هم در حال حاضر با تیم صدرنشین من سیتی ۱۶ امتیاز فاصله دارد؛ بنابراین جام حذفی بهترین و واقع بینانه‌ترین فرصت شاگردان توماس توخل آلمانی برای کسب جام است.

تیم چلسی

لوتون تاون و چلسی برای دومین فصل پیاپی در جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت. فصل گذشته در دور چهارم چلسی با نتیجه سه بر یک این تیم را در استمفوردبریج شکست داد.

لوتون تاون در این دیدار تلاش خواهد کرد برای اولین بار پس از فصل ۹۴-۱۹۹۳ به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه پیدا کند.

لوتون بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۱ در پنج بازی آخر ۴ بار برابر چلسی به پیروزی رسید. چلسی از ۱۳ بازی در خانه لوتون فقط یک بازی را برده است.

آخرین باری که چلسی توسط یک تیم دسته پایین از دور رقابت‌ها حذف شد به فصل ۰۸-۲۰۰۷ برمی‌گردد که در مرحله یک چهارم نهایی یک بر صفر برابر بارنزلی از چمپیونشیپ شکست خورد.

ساوتهمپتون - وستهام

از ساعت ۲۳ تیم فوتبال ساوتهمپتون در ورزشگاه سنت مری میزبان تیم وستهام خواهد بود.

ساوتهمپتون در لیگ از ۲۶ بازی ۳۵ امتیاز کسب کرده و در رتبه نهم قرار دارد و وستهام با ۴۵ امتیاز از ۲۷ بازی در رتبه پنجم قرار گرفته است.
ساوتهمپتون از ابتدای ماه بهمن در رقابت‌های لیگ به نتایج خوبی دست پیدا کرده، این تیم دو تیم شهر منچستر را با نتیجه یک بر یک متوقف کرد و تاتنهام را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد. این نتایج باعث شده است قدیس‌ها به جمع ۱۰ تیم برتر لیگ جزیره راه پیدا کنند و حالا پذیرای تیم وستهام خواهند بود.

وستهام از جمله تیم‌های بالای جدولی این فصل انگلیس به شمار می‌رود و دائما بین رتبه‌های چهارم پنجم در رفت و آمد است. این تیم در ۶ بازی اخیر خود در تمام رقابت‌ها شکست نخورده است.

لیورپول - نوریچ

در آخرین بازی امشب جام حذفی انگلیس از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه تیم فوتبال لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تیم نوریچ سیتی خواهد بود.
لیورپول در حال حاضر با ۶۰ امتیاز از ۲۶ بازی در رتبه دوم جدول لیگ برتر انگلیس ایستاده است و نوریچ هم با ۱۷ امتیاز از همین تعداد بازی در انتهای جدول قرار دارد.

لیورپول یکشنبه شب موفق شد با پیروزی برابر چلسی در فینال جام اتحایه اولین جام این فصل را به دست بیاورد و حالا به دنبال آن است که برای کسب جام دوم تلاش کند.

تیم لیورپول

ضمن اینکه این تیم در رقابت‌های لیگ هم با یک بازی کمتر نسبت به منچسترسیتی به فاصله ۶ امتیازی این تیم رسیده و امیدوار است در بازی‌های باقی مانده در صورت لغزش شاگردان گواردیولا بتواند خود را به صدر جدول برساند و در نهایت به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

لیورپول در این فصل از رقابت‌های فوتبال انگلیس سه بار نوریچ را شکست داده است، دو بار در لیگ جزیره و یک بار هم در جام اتحادیه.

در دوران مربیگری یورگن کلوپ این دومین باری است که لیورپول به دور پنجم جام حذفی راه یافته است. این تیم فصل ۲۰ -۲۰۱۹ هم به این مرحله راه یافته بود که با شکست برابر چلسی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آخرین باری که لیورپول به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت، فصل ۱۵-۲۰۱۴ بود که در نیمه نهایی مغلوب استون ویلا شد.

نوریچ از پنج دوره‌ای که به دور پنجم راه یافته، چهار بار در این مرحله حذف شده است.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار