مدال آوران ورزشی و هنری منطقه کاشان به همراه جمعی از شهروندان نوش آباد برنامه نهالکاری منابع طبیعی شهر به پاس خدمات بانو مه لقا ملاح، مادر محیط زیست ایران را در آستانه عید نوروز اجرا کردند.

برگزیده کشوری همیار طبیعت گفت: برنامه احیای منابع طبیعی نوش آباد از بهمن سال گذشته با مشارکت تشکل‌های مردمی شهر آغاز شد و اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان آران و بیدگل نیز زمینی به وسعت پنج هکتار به این برنامه اختصاص داد.

سید تقی عمارتی نوش آبادی گفت: امسال دومین دوره برنامه نهال کاری با کشت قلمه گیاه اسکنبیل آغاز شد.

 نخستین برنامه نهال کاری نوش آباد به یاد و نیابت درگذشتگان کرونایی شهر و دومین برنامه نیز امسال به پاس خدمات بانو مه لقا ملاح، مادر محیط زیست ایران برگزار شد.

بنا به گفته او، خشکسالی‌های مستمر و تعارض‌های انسانی باعث تخریب طبیعت و کاهش جمعیت حیات وحش می‌شود، اما در سال‌های اخیر گروه‌هایی از دوستداران طبیعت با کار‌های ابتکاری به یاری طبیعت آمده‌اند که کاشت نهال و بذر برای احیای جامعه گیاهی بومی و ساخت آبشخور، آب بند و آب انبار و نذر علوفه برای گونه‌های جانوری، نمونه‌هایی از آن است.

دومین برنامه احیای منابع طبیعی کویر نوش آباد با مشارکت مدال آوران ورزشی و هنری از جمله مجید قهرودی، دارنده مدال برترین عکس نجومی جهان در سال ۲۰۱۹، نادر باغشیخی سرمربی تیم والیبال جوانان باریج اسانس کاشان و علی اصغر عموزاده مربی تیم والیبال جوانان باریج اسانس کاشان اجرا شد.

شهر نوش‌آباد با ۱۲ هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد.

برچسب ها: کاشت نهال ، نوش آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.