مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: یارانه نهال به متقاضیان ایجاد باغ در ارسنجان پرداخت می شود.

سید ناصر حسینی خرمی گفت: با توجه به شروع فصل جابجایی نهال و اهمیت استفاده از نهال سالم و استاندارد توصیه می شود کشاورزان نهال مورد نیاز خود را از نهالستان های مجوزدار تهیه و فاکتور فروش و گواهی تضمین پایه و پیوندک را دریافت و نزد خود نگهداری کنند.

او گفت:  خرید نهال از نهالستان‌های مجوز دار در استان، دارا بودن فاکتور فروش و گواهی سلامت برای نهال خریداری شده، ارائه فرم شماره ۲و ۴ تکمیل و ممهور شده از سوی تولید کننده نهال، ارائه مدارک شناسایی معتبر و شماره حساب بانکی بنام متقاضی و مدارک معتبر مالکیت (کپی سند زمین، کپی پروانه چاه کشاورزی) از شرایط پرداخت یارانه نهال است.

حسینی خرمی گفت: نهال های شناسه دار از ارقام شناخته شده تجاری، تک شاخه و پرمحصول تهیه می شوند و دارای مشخصات فیزیکی استاندارد از جمله ریشه سالم و کافی، قطر و ارتفاع مناسب و گواهی بهداشت از مدیریت حفظ نباتات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: به منظور برخورد با توزیع کنندگان نهال های بدون شناسه و به استناد ماده ۷ قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال( مصوبه ۸۲/۰۴/۲۹) باغداران هر گونه موارد تخلف را به اداره جهاد کشاورزی یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

او گفت: لیست تولیدکنندگان نهال و نهالستان های مجاز برابر مقررات فنی از طرف کمیته فنی نهال استان تهیه و در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان نصب شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار