کشتارگاه تمام صنعتی مرغ ساوه با ظرفیت کشتار ۱۰۰ تن مرغ زنده در روز به بهره برداری رسید.

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کشتارگاه تمام صنعتی مرغ  با ظرفیت کشتار ۱۰۰ تن مرغ زنده در روز به بهره برداری رسید.

پورسیف مدیرعامل این کشتارگاه گفت: دستگاه‌های این مجموعه را با کمک کارشناسان داخلی و خارجی احیا و حدود سه ماه و نیم اقدام به تولید در فاز آزمایشی کردیم و ظرفیت کشتار مرغ زنده در این واحد تا ۱۰۰ تن در روز است و همه تدابیر بهداشتی و فنی در این فرآیند تعبیه شده و یک روحانی هم بر ذبح شرعی نظارت می‌کند.

به گفته پورسیف راه اندازی مجدد این واحد کشتارگاهی در مجموع، ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اما در نظر است تا پایان سال ۱۴۰۱ با کسب رتبه A کشوری، یک زنجیره تولید شامل پرورش مرغ مادر، جوجه ریزی، راه اندازی کارخانه خوراک دام، کشتار و توزیع را ایجاد کنیم که در این صورت میزان اشتغال تا مرز یک هزار نفر نیز افزایش خواهد یافت.

دارابی عضو هیئت مدیره گروه صنعتی ساوه هم گفت: کشتارگاه طیور که به صورت کاملا صنعتی پایه ریزی شده؛ در سه مرحله طراحی شده که در مرحله اول برای ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

به گفته دارابی با راه اندازی دو مرحله دیگر این مجموعه که توسعه صادرات و افزایش حجم تولید را در دستور کار دارد؛ سهم اشتغال را به ۱۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی هم گفت: ارتقای شاخص بهداشتی این کشتارگاه‌ها موضوع سلامت و امنیت غذایی مردم را بهبود می‌بخشد و سخت‌گیری نهایی که در این حوزه صورت می‌گیرد به واسطه سلامت مردم است و تلاش می‌کنیم تا محصول به صورت استاندارد به دست مشتری برسد.

به گفته شانقی کارشناسان فنی و بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی کشتارگاه‌های دام و طیور از مهم‌ترین مراکز در بالا بردن شاخص ها‌ی سلامت و امنیت غذایی هستند که نظارت و کنترل بر فعالیت آن‌ها مهم قلمداد می‌شود و بر کلیه فرایند تولید مرغ نظارت جدی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.