به گفته آقای رضا محمدرحیمی درج قیمت تولید کننده بر روی کالا به منظور شفافسازی قیمت است و تولیدکننده باید بر روی کالاهای تولیدی خود، قیمت درب کارخانه را درج کرده و فروشگاهها و واحدهای صنفی نیز مکلف به درج قیمت مصرفکننده هستند.
هدف از اجرای این طرح علاوه بر مقابله با گرانفروشی و شفافسازی قیمتها، بهرهمندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان است.
درج و نصب برچسب قیمت توسط آخرین حلقه توزیع کالاها باعث بهرهمندی از نرخهای رقابتی برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان میشود و اعمال مدیریت فروش از مزیتهای این طرح است.
قیمت مصرف کننده درج شده روی بسیاری از کالاها قیمتهای واقعی نیستند و بیشتر آنها قیمتهایی است که با توافق واحدهای تولیدی، واسطهها و فروشگاه گذاشته میشود و درج قیمت تولیدکننده روی کالاها باعث میشود که دست واسطهها کوتاه شده و قیمتهای کاذب از میان برود.