سرمایه‌گذار ۱۰۰ میلیارد تومانی می‌گوید طرحی در حوزه نرم افزار به وزارت نفت پیشنهاد داده اما این وزارتخانه نرم افزارهای آمریکایی و انگلیسی را به طرح ایرانی ترجیح می‌دهد.

۷ روز تا پایان مهلت دستگاه‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات در سامانه ملی مجوزهای کسب و کار باقی مانده و وزارت نفت یکی از ۱۹ دستگاهی است که عملکردش در این مورد صفر درصد اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران بزرگ
۲۳:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
همچین مسولانی رو باید از کار بیکار کرد و توبیخ و مجازت کرد.
مگه میشه اخه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۵:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تااینگونه وطنفروشان هستند ، بایدنگران دشمنان باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه ساختار این وزارتخانه که توسط انگلیسها پایه‌گذاری شده از اساس فاسد است و نیازمند یک اصلاح اساسی و پالایش نیروهای انسانی فاسد است.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
من خودم برنامه نویس و طراح نرم افزار هستم، خیلی از نرم افزارهای ایرانی متاسفانه اصول رو رعایت نمی کنن ، بر پایه ساختارهای کند نوشته میشن و یا از ابزارها و کدهای آماده استفاده میکنن که باعث ایجاد مشکل میشه.
خوب برادر من نرم افزار خوب بنویس طرف مگه بیکاره بره از نرم افزار خارجی استفاده کنه وقتی یه نرم افزار با همون کیفیت ساخت داخل باشه؟
طرف تو ویدیو داره میگه من به فلان شرکت خارجی فروختم ، آیا کسی هست راستی آزمایی کنه و ببینه آیا واقعا فروخته و داره استفاده میشه یا فقط برای خالی نبودن عرضه تو صدا و سیما اومده و گفته؟
مسئله دیگه ای که هم وجود داره تطبیق داده ها و اطلاعات قدیمی از نرم افزارهای قبلی مورد استفاده اون محل خاص هست.
اگه نرم افزار شما نتونه اطلاعات رو از نرم افزارهای قدیمی مورد استفاده(آمریکایی و انگلیسی) بگیره ، اونجا برای دسترسی به داده ها و آمار دچار مشکل میشن ، به نظر شما باید چند نفر استخدام کنن تا بیان 40 سال اطلاعات رو دستی وارد کنن تو نرم افزار شما؟
ممکنه نرم افزار شما از نظر کیفیت خوب باشه ولی اگه نتونه آمار و داده های قدیمی رو از سایر نرم افزارها دریافت کنه ، به نظر شما اینها میتونن اصلا نرم افزار مورد استفاده خودشون رو تغییر بدن؟
فقط اومدی گفتی منم نرم افزار دارم ، اگه به نوشتن خالی باشه منم بدونم دقیقا چی میخوان برات حداکثر یه ساله (زمانش بستگی به میزان درخواست ها داره) مینویسم ولی دلیل نمیشه که بگم نرم افزاری که نوشتم خوبه چون مطمئنا خیلی فاکتورها توش رعایت نمیشه !
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام
تمام مراحلی که شما می فرمایید از سوی این شرکت طبق خواسته های وزارت نفت طی شده و تمامی تاییدیه های شرکت ملی نفت، پالایش و پخش و گاز موجود است. این مراحل تماماً زیر نظر معاونت های پژوهش و فناوری و مهندسی وزارت نفت طی شده و حتی گواهی های امنیتی که ازشون خواستن رو دریافت کردن. در نهایت هم خود معاونت مهندسی در نامه ای اعلام کرده که پراکندگی حوزه های تصمیم گیری باعث شده به نتیجه نرسه، وگرنه نرم افزار مورد تایید است.
گروه خبری هم برای تهیه این گزارش، از مدیریت های پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و مناطق نفتخیز جنوب، همینطور کارشناسان پژوهشگاه صنعت نفت مشورت دریافت کرده، بنابراین، بدون انجام کار کارشناسی گزارش پخش و منتشر نشده.
تشکر از دغدغه مندی شما
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
واقعا بابت پراکندگی حوضه های تصمیم گیری به نتیجه نرسیده؟ یعنی تو عصر ارتباطات این میتونه خنده دار ترین دلیل غیر منطقی باشه که برای عدم تایید یه نرم افزار گفته میشه.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۵:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تاتست نکنند مشکلات مشخص نمیشه که اصلاحش کنند.اون برنامه خارجی ازاولش بدون ایراد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
Matin
۰۷:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام بنده هم حدود ۱۰ سال دوندگی هنوز شرکت‌های خارجی را قبول دارند لطفا راهنمایی کنید کجا می‌توانم رسانه ای کنم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
امیدوارم این نرم افزارها بدون کارشناسی و ازمایشهای میدانی مجوز نگیرند. ۱۸ سال است کارمند اجرایی نفت هستم و با برخی از این نرم افزارها و ابزارهای رانتی ایرانی کار کردم و درگیر بوده ام. شاید درصدی از نرم افزارهای خارجی ارزان تر باشند اما به هیچ وجه کیفیت انها را ندارند و تاخیرها و صدمات عملیاتی مه ایجاد می کنند هزینه های گزافی را به بار می اورند که در مجموع هزینه های چندده برابری برای یک محصول بی کیفیت پرداخت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
یعنی ما خودمان خصوصا دولتی ها که دلشان برای هیچ چیز نسوخته و سر ماه حقوق شان را دریافت می کنند خودمان را تحریم کردیم
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۰۷:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
وزارت نفتیا.دوست ندارن پاسخگو باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ویندوز آمریکایی
پایگاه داده آمریکایی
اندروید آمریکایی
خود سخت افزار آمریکایی یا کشور هایی که با آمریکا دوست هستند

یعنی به جز خود برنامه نویس که ایرانی باشند بقیه موارد مورد نیاز مال آمریکا هستش شاید حتی سرور ها هم آمریکایی باشه به جای چینی یا روسی

احتمالا(نمیگم حتما)دیدن پشتیبانی کسی بهشون نمیده مجبور شدن کلی هزینه جداگانه بکنن
آخرین اخبار