چرا ایران به قطعنامه جنگ اوکراین رأی ممتنع داد؟

هیئت جمهوری اسلامی ایران در مورد قطعنامه ارائه شده به یازدهمین نشست اضطراری فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص اوکراین توضیحاتی ارائه کرد.

 

آقای مجید تخت روانچی در این بیانیه گفت:  ایران با نگرانی عمیق، منازعه جاری بین روسیه و اوکراین را دنبال می‌کند. ایران موضع اصولی خود در خصوص ضرورت حل وفصل صلح آمیز اختلافات، در انطباق با حقوق بین الملل را تصریح نموده است. حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌ها باید به طور کامل مورد احترام قرار گرفته و ایمنی و امنیت تمام غیرنظامیان تضمین گردد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای با اکثریت آراء خواهان خروج نیروهای روسیه از اوکراین شد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد  اعلام کرد: شرایط شکننده حاکم بر منطقه اروپای شرقی با اقدامات تحریک آمیز امریکا و ناتو تشدید شده است. دغدغه‌های امنیتی فدراسیون روسیه باید مورد توجه قرار گیرد. جنگ و درگیری که موجب خسارت به جان مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی باشد، در هر کجا که رخ دهد، پذیرفته شده نیست.

تخت روانچی با تاکید بر اینکه ایران خواستار توقف فوری خشونت‌ها و کاهش تنش در منازعه جاری است اعلام کرد:  سازمان ملل باید در موضوعات مرتبط با صلح و امنیت بین المللی از اعمال استاندارد‌های دوگانه اجتناب کند.

آقای تخت روانچی به موضع شورای امنیت در قبال یمن انتقاد کرد و اعلام کرد: مایه تاسف که این سازمان و مخصوصا شورای امنیت به کرات نسبت به این امر بی توجه بوده و موجب بی اعتباری این نهاد شده است. نمونه شاخص آن نحوه برخورد شورای امنیت با منازعه جاری در یمن است.

قطعنامه نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روسیه می‌خواهد که تمام نیرو‌های خود را فورا، به طور کامل و بدون قید و شرط خارج کند. این قطعنامه همچنین خواهان ایجاد مسیری ایمن برای افراد به سوی خارج از اوکراین و تسهیل کمک رسانی‌های بشردوستانه است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: قطعنامه ارایه شده به مجمع عمومی فاقد عنصر بی طرفی و مکانیزم‌ها واقع بینانه برای حل و فصل موضوع از طریق ابزار‌های صلح آمیز است.  دولت من به دعوت به یافتن راه حل صلح آمیز، جامع و پایدار برای این بحران و از جمله ایجاد آتش بس فوری و آغاز گفتگو و همچنین فراهم آوردن کمک‌های بشردوستانه به مردم محتاج ادامه خواهد داد.

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکشن به رأی گیری امروز در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد: نتایج رِأی گیری در سازمان ملل به شکل قانع کننده ای نشان داد که یک ائتلاف جهانی علیه پوتین شکل گرفته است.

تخت روانچی این دلایل را علت رأی ممتنع به قطعنامه مطرح شده معرفی کرد.

گفتنی است درخواست ها برای پایان سریع جنگ اوکراین در حالی انجام می شود که شبکه آر تی روسیه امروز اعلام کرد مذاکرات صلح روسیه و اوکراین که قرار بود امروز از سر گرفته شود؛ به روز پنجشنبه (فردا) موکول شده است.

همچنین ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت اعزامی روسیه نیز در این باره گفت: محل مذاکرات در جایی نامعلوم در مرز بلاروس و لهستان و در مکانی مورد توافق طرفین انجام خواهد شد.

برچسب ها: سازمان ملل ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چون از خداشه روسیه قدرت نمای بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هر چند غرب به همان دلیلی که علیه دولت قانونی سوریه اقدامات جنایتکارانه ای انجام داد و خسارات جبران ناپذیری به آن کشور زد و ایران بنا به سیاست اصولی خود از دولت قانونی آن دفاع نمود و بنا به درخواست دولت سوریه در آن کشور حضور مستشاری داشت ، امروز روسیه را هدف قرار داده است با این تفاوت که اینها موفق شدند شرایطی را بوجود آورند که روسیه را وادار به یک اقدامی بکنند که با قوانین بین المللی و سیاست اصولی جمهوری اسلامی مغایرت دارد و لذا موفق شدند تقریباً یک اجماع جهانی را علیه روسیه ایجاد کنند ولو اینکه ریشه این بحران در آمریکاست ولی ایران بر اساس سیاست اصولی خود نمی تواند مثل دولت سوریه در کنار دولت روسیه قرار گیرد چون تجاوز به هر کشوری توسط هر کشوری از نظر جمهوری اسلامی محکوم است ، اما در عین حال نمی تواند نسبت به دغدغه های به حق روسیه هم بی توجه باشد و لذا ایران عاقلانه ترین کاری است که در این زمینه انجام داده و به این قطعنامه رای ممتنع داده است .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ما آمریکا رو محکوم میکنیم نه روسیه چون مقصر اصلی این وضع آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
وقتی 6000 سرباز روس کشته میشن ولی 500 تا اوکراینی هم کشته نشدن معلومه کی خونریزه
باید همزمان مسئله دخالت غرب تو اکراین و سرکوب مردم اوکراین هم تو سازمان ملل مطرح میشد تا عدالت
برقرار بشه نه اینکه یه طرفه به قاضی برن و فقط روسیه رو مقصر اعلام کنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
طرح صیانت را میخواهید تصویب کنید که هرچه دروغ میخواهید به مردم بگید ؟؟
شما که رای مثبت دادی چرا میگید ممتنع دادیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
معلوم چی میگین . کجا رای مثبت داد . شما از کجا می دونید . یه زره انصاف داشته باشید . می دونم فشار اقتصادی بالا ولی دلیل نمیشه حرف های مقرضانه بزنید .مگه ندیدین شرق به خاطر منفعات خودش حمله کرد و غرب و ناتو هم به خاطر منفعت خودش اکراین تنها گذاشت و جراعت حمله نداره . فقط واق واق می کنند و تحریم می کنند . نه شرقی نه غربی فقط ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
مگه چاره دیگه ایم داشتیم.تمام تخم مرغهای ما تو سبد چین و روسیه قرار داره.متاسفانه نداشتن سیاست متوازن در ارتباط داشتن با همه کشورها اوضاع مارو به اینجا رسونده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رای ممتنع نداد رای مقبت داد الان این برای افکارعمومی داخل کشورکه مردم نظام را به جنگ طلبی وتنش افرین متهم نکنند اینها بدون روسیه شب سربربالین نمیگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
بهترین کار را کرده. بارها روسیه در شورای امنیت و سازمان ملل از ایران دفاع کرده. از آن گذشته جنگ یمن با اوکراین چه تفاوتی داره؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر امریکا یا اسراییل حمله کنه ب ایران همین روسیه پشتتو ی جوری خالی میکنه ندونی ازکجا خوردی
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
یکی از نماینده ها گفته مخالفان طرح صیانت سگ قلاده بلنده غربن حالا سوال اینجاست طرفداران روس و چین کمونیست که معلوم نیست دینشان چیه حداقل غرب مسیحت است انها چی هستن و ایا چند وقت پیش که در سفارت روسیه مراسم یاد بود گرفتن برای طراح و نویسنده ترکمن چای شرکت داشتن یا عکس یادگاری گرفتن روسیه و انگلیس در سفارت روسیه چند وقت قبل از ان ایا باز شرکت داشتن ان نماینده که این بد دهنی رو کرده در مورد طرح صیانت ایا ایشون شرکت داشتن شما روی قاجار رو سفید کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
این چشم آبی برخی ممالک چه کارها که نمیکنه،همه قبول داریم که جنگ و جنایت تو هیچ مملکتی پذیرفته نیست و مضموم هست ولی با این دوگانگی غرب چی میشه کرد که؛ اون همه جنایت توسط امریکا و ناتو و صهیونیسم و عربستان در عراق ،سوریه، یمن ،غزه ، لیبی و افغانستان که هدف بعدی شان ایران بود بوجود اومد یه نفر از سیاستمداران غربی محکوم نکرد و احساس تاسف نکرد و نمیکند ولی حالا در باره اکراین دارند ناله وامصیبتا سر میدهند و جالبه سلبریتی ها ایرانی تو این محکوم کردنا گوی سبقت رو از غربی ها ربوده اند.پس بایستی گفت چه میکنه این چشم آبی
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۰۹:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
چرا ایران به قطعنامه جنگ اوکراین رأی ممتنع داد؟چون ترسید روسیه رو از دست بده و روسیه دشمنش بشه.اونوقت فقط باید به چین دلخوش می بود...
Singapore
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رای ممتنع همون موافقت با حمله ی روسیه هستش چرا سر مردم رو شیره می‌مالید واقعا دفاع از جنایتکار عین همدست شدن با اون در کشتار بی رحمانه مردم اکراین هستش اون بدبخت ها که دارن از خاک و ناموس خودشون دفاع میکنن این سیاست خارجه ای که مسئولان نظام در پیش گرفتن یقینا جواب عکس خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رای منفی نداده! میگید مستعمره است!
اگر رای منفی میداد چه می گفتید ؟
روسیه حمله کرد چون غربی ها با حرکت زیر پوستی ماشین جنگی خود و استقرار سلاح های هسته ای پشت مرزهای روسیه امنیت ملی روسبه و کشورهای دیگر مانند چین و ایران و...تهدید کرده و مقدمات نابودی آنها را فراهم کرده!!!
قرار نیست دولت ها خودشان را بخواب بزنند و حرکات دشمنان قسم خورده خود را رصد نکنند !!!
آنچه که تاریخ آموزش میده عبرت آموزی است،هیچوقت چشمت را از دشمنت نباید برداری، دشمن ،دشمن است و خصلتش دشمنی است،بیدار باش تا قافلگیر نشی!!!
ایران در نظر و اراده راسخ و به اصول خود پایبند است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
با این حرف پس هیتلر و چنگیز هم انسانهایی شریف و درست کار بودن، ما با سیاستهای مزخرف حاکمانمان نه فقط مردم ایران بلکه سایر کشورها مثل افغانستان، یمن و... رو هم به بیچارگی و فلاکت کشیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تاریخ رو فاتحان مینویسن ، تو از کجا می‌دونی هیتلر چطوری بود ؟ برو باو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ههههههههههه معلومه چرا رای ممتنع دادی روانچی.با بچه که حرف نمی زنی .بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
اگه می دونی پاسخ بده ؟؟؟؟؟؟؟خخ

ایران بهترین کار را کرده اگر آلزایمر نگرفتی ،تا الان شورای امنیت بر علیه ایران قطعنامه هایی صادر کرده که اگر سوریه
وتو یا ممتنع نمی داد کار ما خیلی سخت می شد
این یک نمونه
ایران باید منافع خود را در اولویت قرار دهد نه خوشایند عده ای که فقط جوگیر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رای روسیه به تحریم تسلیحاتی یمن که در شورای امنیت صادر شد مثبت بود. خنجر از پشت روسیه یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
اصلا ایران باید رای مخالف می داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
اشتبا منفی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
اینجا ایران کار درست رو انجام داده
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
چون ایران مستعمره روسیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
برو بخواب
حالت خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
مردک یک بام ودو هوا چون دنیا علیه روسیه تجمیع شده شما تایید نکردید درست. ولی دم از یمن میزنین تجاوز امارات به یمن را داداشت روس تایید کرد دو صفحه نوشتار یک دلیل عقلی مبنی بر عدم تایید متجاوز توش نبود لا اقل یک تضمین از روس میگرفتید که رای ممتنع میدهید در قبال رای وتو روسیه در سازمان ملل در هر برنامه ای علیه ایران .
Iran (Islamic Republic of)
خانی
۰۷:۴۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رای عاقلانه ای بود .در اصل ماباید ر‌‌‌‌‌ای مثبت میدادیم ولی به خاطر برجام ممتنع هوشمندانه بود .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۰۶:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رای شما ممتنع است چون نوکر پا بوس روسیه هستید شرم بر مرام و دینتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
چرا الکی میگین ایران مستمر روسیه . چقدر شعور سیاسی شما پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
شرم بر امثال شما در ایران که منافع کشور وعموم مردم را با
مسئله ای گره می زنید که اگر همین اوکراین جای ما بود
پدر کشور هایی مثل ما را در می آورد
برای کسی بمیر که برایت تب کند
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۱:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
شرم بر تو و امثال تو که فقط شبکه های ماهواره ای بی بی سی و منوتو و ... را قبول دارید و چشم بسته پیروی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
چون نوکر روسیه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
منفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ث
نه.امریکاونه.روسیه
‌نبایدتجاورکنندبایدخودشامن

حمل می.کردم‌‌‌
دند
United States of America
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
مگه گزینه بهتری هم بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رای ممتنع یعنی از نظر اسلام اهمیتی نداره که مردم بی گناه اوکراین توسط روسیه کشته بشوند یا نشوند . باید جستجو بشه که دادن چنین آرائی جزو دستورات کدام آیه و سوره قران هست . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
نظر اسلام این نیست که میگی نظر اسلام با مظلومان و مستضعفان است و عدالت در ضمن آمریکا هم حق نداره تو کار هر کشوری دخالت کنه لطفاً آقای امیر نظر خودتون رو به اسلام بر چسب نزنید برای خراب کردن اسلام شما زمانی که مردم بی گناه یمن رو میکشن چرا نظر نمی‌دید و دل نمیسوزونید به خاطر این که مسلمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
شما عزیز نظر خودت را بگو نه نظر اسلام را
ایران بهترین انتخاب وتصمیم را انجام داده
تو ومن اگر اسلام را می شناختیم الان هم دین های خودمان
در جهان از طرف همه جهان زیر بدترین ظلم ها قرار میگیرند
حتی به پوشش آنها ظلم می شود حالا در ایران عده ای سینه
چاک شدند برای خودمان سینه چاک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
درسته اسلام تجاوز رو محکوم میکنه هر کجای دنیا که باشه دم از اسلام میزنن و با کمونیست رفاقت دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ممتنع داد چون می ترسید اگه رای موافق بده عمو پوتینش ناراحت بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
جنگ در هر جایی بد هست امیدوارم هر چه زودتر این جنگ هم پایان یابد البته مقصر خود پوتین هم هست اصلا چرا دنیا باید چند قطبی باشه همش دشمنی و نسل کشی کشورها باید بی طرف باشند الان اگه جنگ‌ اکراین پایان نپذیره احتمال جنگ جهانی هست دولتها باید جلوی زورگویی کشورها را بگیرند اشتباه پوتین اینکه میخواد به زور کشوری را خلع سلاح کنه کشوری را بی دفاع کنه این اشکال داره مردم ان کشور چه گناهی کردند اواره شدند حفظ تمامیت ارضی کشور به بهانه های واهی اشتباه هست راحت با مذاکره حل میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
توی توضیحتون حرف خودتون رو هم نقض کردید؛ گفتید ما خواهان آتش‌بس فوری هستیم، خب سوال من اینه این قطعنامه دقیقاً چه محتوایی داره؟ غیر از اینه که آتش بس شکل بگیره و جنگ متوقف بشه؟ دلیلش یک جمله‌ی ساده است چون ایران هم مثل ونزوئلا و سوریه و کره‌ی شمالی و کوبا، یکی از مستعمرات روسیه شده.
روسیه با سوء استفاده از تحریم‌های آمریکا خودش رو جوری به این کشورها نزدیک کرده و این کشورها رو به خودش وابسته کرده که دیگه جرئت مخالفت و قد علم کردن نداشته باشن؛ شما هم در واقع نمی‌تونید مقابل روسیه بایستید و دلیل به کار بردن عملیات نظامی به جای جنگ و حمله و تجاوز هم دقیقاً همینه که وابسته به روسیه شدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
رئیس جمهور اوکراین هم مثل تو فکر می کرده که الان کشورش را به نابودی کشاند
این یک تحلیل سیاسی آبکی وسطحی است
ما مستعمره هیچ کس وکشوری نیستیم ،
مگر اوکراین در روزهای سخت در جنگ وتحریم برای ما چکار کرده پس کشوری که عاقل باشد با یک انتخاب بد منافع خود را به خطر نمی اندازد
عده ای در ایران با هیاهو خود را پشتیبان مهربانی وانسانیت
قلمداد می کنند در صورتی که همین ها برای مسلمانان در جهان چکار کردند حتی در کشور هایشان روسری از سر زنان
مسلمان بر می دارند
اوکراین چوب سیاست بد وناپختگی خود را می دهد
همه هم آن را حمایت می کنند از رسانه های جهان تا دولت ها بزرگ وزورگو وتا شما ایرانی جوگیر که در خانه ات نشسته ای و فتوا صادر می کنی
ایران در بزنگاه ها بهترین تصمیم ها را میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
درود ، هم منافع کشور در نظر گرفته شد و هم اخلاق مقداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
درود ب سوریه،ک کاملا حمایت از روسیه کرد بدون ترس...تو این شرایط ک آمریکا و اروپا باعث بانی تمام مشکلاتن،چطور روسیه رو تحت فشار گذاشتن،درصورتیک میدونن حق با روسیه است و حتی جرات جنگ نظامی باهاشو ندارن،ما بعنوان هم پیمان باید از روسیه دفاع کنیم..ن مثل ترکیه بدجنسانه رفتار کنیم،مگ میخواد چی بشه بشتر ازینه ک جنگ جهانی سوم بشه،جهنم بزار بشه،دنیا تموم شه.والا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
اقای روانچی کدام قانون بین الملل را نام می بری قانونی که نظاره گر اشغال سوریه است و با یمن چنین می کنند و عراق را ول کن نیستند و در لیبی جنایتها کردند و افغانستان را بخاک و خون کشیدند و از همه مهم تر با فلسطین چه ها که نکرده اند این قانون بین الملل فقط برای سلطه گران است نه مظلومان اگر اکراین سوریه بود یا یمن هم همین کار را میکردند رای ممنتع اشتباه از طرف نظام بود و باید در دوران سختی بیاری و کمک دوستان رفت امریکا شیطان بزرگ است و اروپا نوچه های شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
داداش بلکه بنده بعکس شما فکرمیکنم الاان الحمدالله رب العالمین روسیه مسعمره ماشده نه ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
مثل اینکه اصلا در جریان امور نیستی جنگ سوریه در واقع حمله ی روسیه و ایران با همدستی دست نشانده ی حکومت روسیه به مردم سوریه است جنگ یمن هم جنگ بین مردم و دولت یمن با یک گروه شورشی تحت الحمایه ایران است و هر دو هم توسط سازمان ملل محکوم شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ایران خوب کاری کرد.
مگه اوکراین خروج یک جانبه و غیرقانونی ترامپ از برجام را که باعث شگفتی جهان شد را محکوم کرد.
مگه اوکراین تحریم های فلج کننده و بی دلیل آمریکا و غرب علیه ایران را محکوم کرد.
مگه اوکراین تحریم دارویی مردم ایران را محکوم کرد.
مگه اوکراین ترور غیرقانونی فرمانده ایران شهید سپهبد سلیمانی را محکوم کرد.
مگه اوکراین جنگ بی دلیل و غیرقانونی علیه یمن را محکوم کرد.
مگه ...
قابل توجه غربگراها: حداقل روسیه ترور سردار سلیمانی و خروج غیرقانونی ترامپ از برجام را محکوم کرد.
همین که ایران رای ممتنع داده باید اوکراین از ایران تشکر بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
حرف حق جواب نداره
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
ممنون از جواب خوب شما
آخرین اخبار