فعالیت ۴ هزار روحانی و ۲ هزار طلبه وظیفه در طرح امین

هم‌اکنون چهار هزار روحانی و دو هزار طلبه وظیفه برای اجرای طرح امین در مدارس چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام درودی معاون امور استان‌ها در ستاد همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش با اشاره به فعالیت ۱۱۰ هزار مدرسه در سطح کشور گفت: ۳۰ هزار مدرسه کشور مجری طرح امین هستند.

در طرح مدارس امین، روحانیون حدود ۳۰ ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و به ارائه مشاوره در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی، مذهبی، پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان در موضوعاتی همچون نماز، بلوغ و شبهاتی دینی می‌پردازند.


بیشتر بخوانید


برای اجرای این طرح، روحانیون متناسب با نیازهای پایه‌های مختلف تحصیلی آموزش دیده و پس از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک در مدارس متقاضی اجرای طرح امین گزینش شدند.

هم‌اکنون چهار هزار روحانی و دو هزار طلبه وظیفه برای اجرای طرح امین در مدارس استان آموزش دیده و مشغول فعالیت هستند. طلاب وظیفه در استان‌ها به عنوان طرح نظام وظیفه با آموزش و پرورش به عنوان مربی، کمک مربی و معاون پرورشی فعالیت دارند.

طرح امین در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان کارگاه های آموزشی در حوزه‌های احکام تربیتی، قرآنی، اهل بیت و گفتمان‌های دینی، مشاوره خانواده و سبک زندگی، دشمن‌شناسی و مباحث هنری اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۵۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۱
ورود افراد غیرتخصصی در آموزش ابتدایی اشتباه محضه‌ . همچنین طرح هایی میارین وسط که صدای کوچک و بزرگ رو درمیارین. حیف این کشور که دارین با این تفکر و عیده های پوچ و نابرابر دارین نابود میکنین