رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد چرای زود هنگام دام تا ۱۵ اردیبهشت سال جدید در این شهرستان را ممنوع اعلام کرد.

خالد خضری گفت: چرای دام در مراتع بالادست سد مهاباد تا ۱۵ اردیبهشت و برای مراتع پایین دست نیز تا اول اردیبشهت سال آینده ممنوع بوده و با متخلفان در این زمینه برابر مقررات برخورد شده و در صورت تکرار، پروانه ممیزی آنان باطل می‌شود.

وی گفت: ظرفیت مراتع مهاباد ۱۵۰ هزار رأس دام است در حالی که هم اکنون ۲۵۰ هزار واحد دامی در این شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد همچنین با نزدیک شدن فصل بهار و برداشت بی رویه گیاهان بهاری افرادی که اقدام به جمع آوری و برداشت گیاهان بهاری و کوهی می‌کنند باید به صورت محدود و به صورت اصولی این کار را انجام دهند تا موجب از بین رفتن گونه‌های مختلف نشوند.

خضری از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع و یا با سامانه ۱۵۰۴ گزارش  دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب این عرصه‌ها جلوگیری شود.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه "کاولان و کوران، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.