دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: با توجه به اینکه تردد خودرو‌های فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش و تقلبی برخلاف مقررات و مغایر با نظم و امنیت شهرستان است بنابراین با اینگونه خودرو‌ها برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

عباس آزاد بخت گفت: رانندگان باید پلاک خودرو را برابر مقررات در محل تعیین شده نصب نمایند در غیر اینصورت از ادامه تردد خودرو از سوی پلیس ممانعت خواهد شد.

برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی یا الصاق پلاک تقلبی یا پلاک متعلق به وسایل نقلیه دیگر، جرم بوده و در این قانون برای مرتکبان از شش ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

او گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است در صورت مشاهده و پارک هر گونه خودرو بدون پلاک، فوری نسبت به توقیف خودرو اقدام و مراتب را به دفتر دادستانی نهاوند اعلام کند.

آزاد بخت گفت: از خودرو‌های بدون پلاک برای کار‌های خلاف استفاده می‌کنند، بنابراین مردم باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده خودرو پارک شده بدون پلاک در محل زندگی خود موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع و راهنمایی و رانندگی نیز در صورت مشاهد نسبت به اعمال قانون آن اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.