خودروسازان بزرگ برای به نمایش گذاشتن مدل‌های مختلف خودرو‌های خود در بازی‌های ویدیویی رقابت می‌کنند.

شرکت‌های خودروسازی بزرگ مانند پورشه، فورد و مزدا بیشتر روی بازی‌های مسابقه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند و به دنبال این هستند که کاربران امروزی بازی های ویدیویی که عموما کم سن و سال نیز هستند تحت تأثیر وسایل نقلیه‌ای قرار بگیرند که در بازی‌ها قابلیت راندن آن را به صورت مجازی دارند.

بازی «Gran Turismo» که هفتمین نسخه خود را برای پلی استیشن عرضه می‌کند، شامل ۴۰۰ مدل اتومبیلی است که توسط سازندگان مختلف جهانی از فراری گرفته تا تویوتا و همینطور مدل‌های کلاسیک و مدرن را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید


هندریک منز به عنوان مدیر موسسه تبلیغات در بازی‌های ویدیویی معتقد است در دهه ۱۹۹۰، مذاکرات طولانی نیاز بود تا خودروساز‌ها اجازه دهند که از اتومبیل‌های آن‌ها در بازی‌های ویدیویی استفاده شود.

رقابت خودروساز‌ها برای حضور در بازی‌های ویدیویی

اما اکنون در بخش بازی‌های ویدیویی که بیشتر از سینما و موسیقی درآمد دارد، برند‌های مختلف میلیون‌ها یا ده‌ها میلیون دلار پول می‌پردازند تا بتوانند در برخی از بازی‌ها حضور داشته باشند. این کار بری آن‌ها زمینه مناسبی برای دیده شدن را فراهم می‌کند.

خالق بازی «Gran Turismo» گفت: تا پنج سال قبل از انتشار بازی، به نسبت وسایل نقلیه‌ای که می‌خواهند عرضه شوند با خودروساز‌ها همکاری می‌کنیم. آن‌ها نیز حجم زیادی از داده‌ها را برای ما ارسال می‌کنند. بازی Grid Legends هم که رقیبی برای «Gran Turismo» محسوب می‌شود، با هدف مخاطبان گسترده‌تر فهرستی از ماشین‌های محبوب را در بازی قرار داده، اما قیمت حضور آن‌ها در بازی‌ها متفاوت بوده است.

بازی‌های ویدیویی

در سال ۲۰۲۱، یک خودروی تسلا در یک بازی انلاین ظاهر شد و به دنبال آن شرکت‌های کونیگزگ و ریماک هم به فکر مشارکت با این بازی افتادند. بازی‌های آنلاین دیگری نیز وجود دارند که از مدل‌های دیگر اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند.

بازی محبوب کودکان به نام «روبلاکس» هم به شرکت خودروسازی هیوندای اجازه داد اتومبیل‌های برقی و هیدروژنی خود را که آرام آرام وارد دنیای اسباب بازی‌ها می‌شوند را نیز تبلیغ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.