رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای «وضعیت اضطراری ملی» این کشور در قبال ایران را تا پس از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ تمدید کرد.

پایگاه خبری کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیشب در بیانیه‌ای وضعیت اضطراری ملی این کشور در قبال ایران را تمدید کرد.

بر اساس این بیانیه که به امضای بایدن رسیده است وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران که برای نخستین بار در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا پس از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ نیز پابرجا خواهد ماند.

بایدن در این بیانیه ادعا کرده است: «اقدامات و سیاست‌های دولت ایران همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکاست. به همین دلایل، من تشخیص داده‌ام که لازم است وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ در رابطه با ایران ادامه یابد و تحریم‌های جامع علیه ایران برای پاسخ به این تهدید به قوت خود باقی بماند.»

بایدن در شرایطی چنین دستوری را صادر کرده که دولت او از تصمیم مشترک ایران و اتحادیه اروپا در برای تجدید مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین استقبال کرد.

بیانیه کاخ سفید به فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ برای نخستین بار در روز ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ صادر شد. این فرمان اجرایی در زمان ریاست‌جمهوری جیمی کارتر و ۱۰ روز پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۲:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اقا ما به چه زبونی بگیم مذاکره رو بیخیال بشید؟ بابا ول کنید دیگه.هر دولتی میاد میخواد بره مذاکره.بسه دیگه بابا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
همین تحریم ها علیه روسیه بود که پوتین را وادار کرد برای تأدیب غرب به اوکراین حمله کند و رئیس جمهور آوران را از کشورش اخراج کند
حال غرب اگر خیلی به این تحریم ها پافشاری کند ممکن است ایران هم عصبانی شود و برای تأدیب غرب اسرائیل را نابود کند
Germany
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تحویل بگیریند
مذاکره کنندگان عزیز تحویل بگیریند
آخرین اخبار