وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مشکلات و مسائل مرتبط به اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده با حضور رئیس جمهور بررسی و حل شد.

عزت الله ضرغامی در سفر به غرب استان گلستان و در حاشیه بازدید از جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر گفت: جزیره آشوراده یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری کشور و دارای ساحلی مناسب برای شنا و تفریحات دریایی است که اکثر نقاط وسعت ۷۰۰ هکتاری جزیره آشوراده زمینه لازم برای ایجاد تأسیسات مختلف به‌ویژه تأسیسات گردشگری را دارد.

او گفت: اجرای طرح گردشگری آشوراده تاکنون در کشاکش نظام اداری و بروکراسی معطل‌مانده بود که نتیجه آن عدم پیشبرد اهداف گردشگری در این جاذبه بی‌نظیر بود.

ضرغامی می‌گوید: باید در این موارد به زیر میز ناکارآمدی و بروکراسی اداری زد تا این ناکارآمدی موجب عدم پیشرفت و توقف نشود.

او گفت: مشخص شد برخی موارد مطرح‌شده شاید در جای خود نکته مثبتی داشته باشد، اما موجب شده این امکان عظیم و خدادادی معطل باقی بماند.

به گفته ضرغامی در برخی مجوز‌ها محدودیت‌هایی بود که خوشبختانه با نظر مساعد ریاست   جمهوری دستورات بسیار اکیدی صادر شد تا این طرح با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی با قوت اجرایی شود.

او گفت: برای ۲۲ هکتار از این منطقه که در اختیار حوزه گردشگری قرارگ رفته است طرحی مقدماتی تدوین‌شده و جانمایی تأسیسات، اماکن، سرویس‌های گردشگری و تفریحی بر روی آن مشخص‌شده  و با توجه به نشست امروز  طرح نهایی را با توجه به دستورات و تصمیمات ریاست جمهور در راستای ایجاد امکانات حداقلی اقامتی و تفریحی تدوین خواهد شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در گذشته برای طرح گردشگری جزیره آشوراده تنها اجازه بازدید از طبیعت جزیره برای گردشگران فراهم بود، اما در نشست امروز  مقرر شد تا امکانات حداقلی اقامتی برای گردشگران ورودی به جزیره آشوراده ایجاد شود و دلیلی و مانعی برای عدم اجرای آن وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.