آیت الله دری نجف آبادی گفت: مناقشه و جنگ اوکراین بار دیگر ناکارآمدی و ناتوانی مجامع بین المللی را به نمایش گذاشت.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه اراک مطالبی به شرح زیر عنوان کرد.

رهبر معظم انقلاب با تبیین مواضع صلح طلبانه ایران اسلامی، جنگ، مخاصمه و درگیری نظامی در هر جای دنیا را ناپسند دانستند و بار دیگر سیاست‌های صلح طلبانه ایران اسلامی را به جهانیان یادآور شدند.

مناقشه و جنگ اوکراین بار دیگر ناکارآمدی و ناتوانی مجامع بین المللی در برابر حکام ظالم و استکباری دنیا را به نمایش گذاشت.

این جنگ لزوم اتحاد، همبستگی و وفاق هرچه بیشتر کشور‌های آزاده جهان در برابر سیاست‌های جنگ‌طلبانه، استکباری و استعماری حکام کشور‌هایی که خود را ابر قدرت می‌دانند پیش از پیش نمایان کرد.

ظلم و ستم، تهاجم و کشتار مردم مظلوم یمن، افغانستان، فلسطین عراق و سوریه توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و عمال خودفروخته منطقه‌ای انجام می‌شود.

حکام کشور‌های دنیا و مجامع بین المللی با آراستن خود به ظاهر فریبنده حقوق‌بشری چشم به روی این جنایات بستند که این لزوم بیداری واتحاد امت اسلام را در برابر ظلم و ستم آن‌ها دو چندان کرده است.

تلاش برای خودکفایی و استقلال در همه بخش‌ها وظیفه‌ای همگانی و مسئولیتی شرعی برای مردم و مسئولان و کار جهادی و تلاش شبانه روزی مسئولیتی عمومی و رسالتی همه جانبه بر عهده مردم و مسئولان است.

در روایات و آموزه‌های دینی بر کار و تلاش بی وقفه برای دست یافتن به خودکفایی و رسیدن جامعه به پیشرفت و توسعه اقتصادی تاکید فراوان شده است.

سوق دادن منابع به سمت تولید و اشتغال و کارآفرینی برای ایجاد ثروت در جامعه و بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور لازم و ضروری است.

مشکلات اقتصادی و کمبود‌های داخلی تنها با نگاه به منابع موجود در کشور و به دست توانمند مردم و هماهنگی و هم افزایی مسئولان و بهره مندی از اقتصاد مقاومتی قابل حل است.

فرارسیدن ماه شعبان را یادآور شد و ضمن گرامیداشت اعیاد و مناسبت‌های شعبانیه، روز پاسدار و روزجانباز، شعبان فرصت بهره مندی از دعا، مناجات و بهره‌گیری دل و قلوب مومنان از رحمت و رضوان الهی است.

روزه، صلوات و مناجات شعبانیه توصیه بزرگان دین و مذهب برای تقرب الهی و انس با اهل بیت عصمت و طهارت در این ماه پر فضیلت خدااست.

در عصر صنعتی وماشینی کنونی که آلودگی هوا چالشی همیشگی است درختان در شازند قطع شده است؛ درختان به عنوان ریه‌های طبیعی زمین باید مورد توجه دو چندان قرار گیرند و توجه به فرهنگ درختکاری، پاسداری از فضای سبز، توسعه آبخیزداری و حفظ منابع آب و خاک رسالتی همگانی است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک ضمن دعوت مردم به کمک به مستمندان ونیازمندان جامعه در روز‌های پایانی سال، هفته منابع طبیعی را هم یادآور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.