مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری هفته ادبی بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با عنوان «حدیث شیرین» در استان خبر داد.

 احمدرضا احسانی در نشست هماهنگی برگزاری هفته بزرگداشت نظامی گنجوی گفت: در این هفته برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی از جمله نظامی‌خوانی، بررسی شیوه‌های داستان‌سرایی در منظومه‌های نظامی، تأثیرگذاری اشعار نظامی بر اشعار حافظ و مردم‌گرایی در اشعار نظامی برگزار خواهد شد.

هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه در همدان برگزار خواهد شد.

او گفت: فرهنگ امری چندبخشی است و با وجود اینکه متولی این مقوله در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل در استان‌ها هستند، پیشبرد اهداف و دستیابی به توسعه در این حوزه نیازمند هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سازمان صدا و سیما تعامل خوبی در این زمینه دارد و همدان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پیشگام است که توسعه هرچه بیشتر این فعالیت‌ها، همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

احسانی گفت: مصادره مفاخر اتفاقی است که در سال‌های اخیر با آن روبه‌رو هستیم و جمهوری آذربایجان برای ثبت نظامی گنجوی، شاعر و ادیب نامی ایران‌زمین اقدام کرده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز با بیان اینکه هر سال ۲۱ اسفند به نام حکیم نظامی گنجوی نامگذاری شده است، گفت: امسال این برنامه اهمیت بسزایی دارد و تمام استان‌های کشور ویژه برنامه‌های متعددی برای این مناسبت در نظر گرفته اند.

مجید فروتن گفت: برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در استان در این هفته پیش‌بینی شده است و هفته ادبی با عنوان «حدیث شیرین» در استان شکل گرفته که با همکاری و پیگیری خانه شعر و ادب همدان برگزار می‌شود.

او گفت:برگزاری گزیده‌خوانی خمسه نظامی، برگزاری نشست تخصصی نظامی در آرامگاه بوعلی‌سینا و موزه هگمتانه با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار این شاعر در کتابخانه‌های عمومی استان و برگزاری جلسات قصه‌گویی، تولید پادکست و خوانش اشعار در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برنامه‌های هفته بزرگداشت نظامی در همدان به شمار می‌رود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان هم گفت: صدا و سیما پرداختن به فرهنگ بومی-محلی و همچنین مفاخر و بزرگان فرهنگی و ادبی را در اولویت قرار داده است.

کیوان الوندی گفت: صدا و سیمای مرکز همدان هم در برگزاری ویژه برنامه‌های این هفته مشارکت خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.