به دلیل اینکه ۷۰ درصد از واحد‌های صنعتی مشهد و ۶۰ درصد از اشتغال صنعتی خراسان رضوی در صنایع محور غرب مشهد متمرکز است، حل مشکلات آن اهمیتی دوچندان دارد.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: مشکلات صنایع مستقر در محور غرب مشهد (جهت اخذ پایان کار صنعتی و...)، قدمتی حدود دو دهه دارد. در ادوار مختلف برای واحد‌های مستقر در این محدوده، تصمیماتی اخذ شده و مصوبه‌هایی حاصل آمده است.

علی‌اکبر لبافی گفت: محدوده مورد بحث و مناقشه، هم مسیر توسعه شهر بوده و هم ۶۵ درصد از سرمایه‌گذاری صنایع مشهد در آن مستقر است. همچنین ۳۳ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های استان در این منطقه واقع شده و هم‌اکنون از ۵۰۰۰ واحد صنعتی مشهد، حدود ۲۸۰۰ مورد آن در محور غرب این شهر مستقر بوده و مشغول به فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید



به گفته او در حال حاضر حدود ۲۰ سال است که بحث صدور پایان کار در عرصه و اعیان برای صنایع مستقر در این منطقه با چالش مواجه بوده است این روند فرسایشی، مانع از توسعه زیرساخت‌های این منطقه شده است.

 این بررسی‌ها نهایتا به یک توافق هشت‌بندی منجر شد که موافقت دستگاه‌های متولی را نیز در پی داشت این توافق مصوبه کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را دارد.

به مدد تفاهم حاصل شده، تعدادی گواهی پایان کار برای صنایع مستقر در این محور نیز صادر شد، اما فرآیند کار با مشکلاتی مواجه است، از آنجایی که پرونده واحد‌های صنعتی مستقر در این محدوده باید مورد به مورد بررسی شوند این موضوع به طولانی شدن روند کار منجر شده است و عملا از مصوبات موجود، خروجی لازم حاصل نیامده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار