همزمان با هفته منابع طبیعی ۴۳۰ هزار نهال رایگان در استان توزیع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی ۴۳۰ هزار نهال رایگان در استان توزیع می‌شود که بخشی از آن روز گذشته در محل نماز عبادی سیاسی جمعه توزیع شده است.

به گفته او  ۱۵ اسفند ماه مراسم نهال کاری در سراسر استان برگزار می‌شود و این مراسم در بیرجند در منطقه ویژه اقتصادی برگزار می‌شود.

نصرآبادی گفت: در سال ۹۹ از محل اقدام ملی محرومیت زدایی اعتباری برای آبخیزداری مشخص شد و امسال نیز ۱۰۲ میلیارد تومان سهم استان در بخش آبخیزداری است و سرجمع اعتبارات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۳۰۷ میلیارد تومان بوده که افزایش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: ۷۴ طرح از ابتدای سال با اعتبار بیش از ۵۱ میلیارد تومان افتتاح و بیش از ۶۷ هزار نفر از این طرح‌ها برخوردار شدند.

افتتاح همزمان طرح‌های آبخیزداری با حضور معاون اول رئیس جمهور، برگزاری طرح ملی پویش ایران سبز ایران قوی که از آذر ماه آغاز شده و طرحی ۱۴ ساله است، افتتاح ۱۱ طرح آبخیزداری و جنگل با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۲۵ روستا، برگزاری جشن حدنگاری و تهیه اسناد تک برگ اراضی که این اقدام برای بیش از ۱۴ میلیون هکتار در استان اجرا شده است از جمله برنامه‌های این سازمان در استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.