سرپرست فرمانداری ویژه کاشان از فعالیت بیش از ۲۳۵ نیروگاه خورشیدی خانگی و صنعتی در کاشان خبر داد.

محمد شریف زارعی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر کاشان رتبه نخست تعداد و میزان تولید نیروگاه‌های برق خورشیدی خانگی را با فعالیت بیش از ۲۳۵ نیروگاه خورشیدی خانگی و صنعتی دارد.


او این موضوع را در حاشیه بهره برداری از نیروگاه ۲۰۰ کیلو واتی کاشان مطرح کرد و گفت: بیش از ۳۵ نفر از شهروندان کاشانی در نیروگاه‌های برق خورشیدی اشتغال دارند.


او می‌گوید: نیروگاه‌های برق خورشیدی در حال حاضر به طور متوسط هر ماه در مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومگاوات ساعت در کاشان برق تولید می‌کنند که با افزایش سرمایه گذاری می‌توان تولید برق را افزایش داد.


به گفته او، کوچکترین نیروگاه خورشیدی در شهرستان کاشان از لحاظ ظرفیت تولید، پنج کیلوواتی و بزرگترین آن نیروگاه ۱۰ مگاواتی است.


سرپرست فرمانداری ویژه کاشان معتقد است: با توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در کاشان می‌توان به صادرکننده برق تبدیل شد.


شریف زارعی گفت: «یکی از مزیت‌های منطقه کاشان وجود آفتاب در بیشتر فصل‌ها است که با برنامه ریزی و مشارکت سرمایه گذاران می‌تواند به قطب تولید برق خورشیدی در کشور و به نوعی صادر کننده برق به نقاط دیگر مبدل شود.»


او می‌گوید: ورود شرکت‌های بزرگ به حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی را باید به فال نیک گرفت که نمونه‌ای از آن سرمایه گذاری کارخانه سیمان کویر در زمینی به وسعت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است.


آیین آغاز به ساخت نیروگاه ۱۰ مگاواتی تولید برق خورشیدی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در چهار مرحله با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان با حضور سرپرست فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.