نمایندگان مجلس تصمیم گیری درخصوص خرید سربازی مشمولان مقیم خارج کشور را به ستاد کل نیروهای مسلح سپردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی درخصوص خرید سربازی مشمولان نظام وظیفه عمومی کشور مقیم خارج کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان به بیان پیشنهادات خود درخصوص اصلاح جزء، اصلاح کل و حذف بند مذکور پرداختند که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع در قانون بسته نبوده و اختیار در ستاد کل نیروهای مسلح با گردش کار مقدور است، حال به دلیل بررسی و طرح پیشنهادات مختلف و عدم نتیجه گیری مشخص، رأی استمزاجی از نمایندگان می گیریم تا از این بند عبور کنیم. عبور بدین معنی است که اختیار به ستاد کل نیروهای مسلح بازگشته و این مجموعه کار خود را بنا بر اختیارات قانونی انجام می دهد.

نمایندگان با تصمیم گیری ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص موضوع خرید سربازی مشمولان نظام وظیفه عمومی مقیم خارج کشور موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در صدد بودند مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، بتوانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند و سربازان متاهل دارای فرزند از مادر ایرانی از بیست و پنج درصد تخفیف برخوردار شوند.

این تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یکی از مواردی است که در حیطه اختیارات ستاد کل نیروهای مسلح است و به همین دلیل نمایندگان این موضوع را به تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح سپردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سربازی نه ماهه باید برای همه اجبار باشد ،وسه ماه ذخیره که در شرایط خاص ،جنگ فراخوان بشن ،،جوانان ایران،نوکر نیروهای مسلح نیستند بروند انجا دو سال پادگان جارو کنند ولی معافیت ضربه به امنیت کشور است هر ایرانی باید نه ماه خدمت اجباری کندوپایان خدمت بگیرد و سه ماه هم برای شرایط خاص بدهی داشته باشد


بعد از نه ماه از بین داوطلبان علاقه مند به ادامه در نظام پنج سال آزمایشی سربازی با حقوق خوب و بعد از پنج سال هم استخدام نظام شوند اینجوری پنج سال اول که پر از شورو اشتیاق جوانی است برای کشور مفید هستند و بعد هم احتمالا کارمند نظام میشوند
آخرین اخبار