مسئول بهداشت محیط کرمانشاه با اشاره به معدوم سازی ۷۸ تن گوشت غیر مجاز، گفت : ۱۴۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان کرمانشاه انجام شده است.

بهمن خدادادیان گفت : از ابتدای سال تا اسفند ماه ۱۴۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است.

به گفته مسئول بهداشت محیط کرمانشاه ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد کارت معاینه بهداشتی برای پیشه‌وران صادر کرده و ۱۵ هزار اخطار لسانی و کتبی به اصناف متخلف داده شده است.

از مجموع ۱۵ هزار اخطار، ۶۱۰ مورد به دادگاه معرفی شده و ۵۲۵ مورد به علت تخلف خارج از محدوده و تهدید سلامت دیگران تصمیم به تعطیلی و پلمب شدن صنف گرفته شد.

 ۶۵۰ نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از مواد غذایی داشته و ۴۰ تن ماده غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیر مجاز را جمع‌آوری شد.

با تیم مشترک اجراییات، دامپزشکی، بهداشت و نیرو انتظامی ۳۶ تن گوشت با ذبح غیر مجاز جمع آوری و در مجموع ۷۸ تن گوشت و مواد غذایی معدوم شده است.

کلر موجود در آب باعث می‌شود هنگام شکستگی لوله آب یا آلودگی آب از ورود میکروب‌ها جلوگیری کند مقدار کلر موجود در آب به صورت مداوم باید پایش و اندازه گیری شده و در محدوده ۰.۳ تا ۰.۸ میلی گرم در لیتر باشد که در این بازه ۹۸ هزار کلر سنجی از آب شرب صورت گرفت.

در ۲ مورد مقدار کلر خارج از محدوده نرمال بود که با بررسی و پیگیری‌ها به حد نرمال رسید.

سه هزار و ۶۰۰ نمونه برداری میکروبی آب انجام شده و نمونه برداری شیمیایی هر ۶ ماه از منابع اصلی آب مانند چاه یا سراب از نظر مقدار فلزات را آنالیز کردیم.

آب شرب کرمانشاه در وضعیت مناسبی قرار داشته، ولی ۱۵۰ روستا در شهرستان‌ها کمبود آب یا شکستگی و فرسودگی لوله را در دارند و در منطقه سر فیروزآباد مشکلات کم آبی بیشتر دیده می‌شود.

در صورتی که مشکل منابع آب روستا‌ها حل نشود تا چند ماه آینده باید با ماشین آب به این مناطق برسد.

خدادادیان می گوید: یک هزار و ۲۰۰ شکستگی لوله روستایی با همکاری آب و فاضلاب رفع شده و در صورت وجود بودجه اداره آب و فاضلاب مشکل آبرسانی به ۱۵۰ روستا را حل خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.