کارگاه اشتغال زندان مرودشت برای اشتغال بیش از ۱۲۰ نفر از زندانیان با همت خیرین مرودشتی کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل زندان‌های فارس در بازدید از زندان مرودشت با زندانیان ملاقات و مشکلات قضایی و رفاهی آنان را بررسی و زمین کارگاه اشتغال را با حضور مسئولان جانمایی کرد.

اسحاق ابراهیمی گفت: با توجه به اولویت ۸۰ درصدی سازمان در خصوص اشتغال زندانیان، لازم است از ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا اشتغال مدنظر سازمان تحقق یابد.

او گفت: اشتغال زایی پایدار با هدف درآمدزایی در زندان‌ها مورد تأکید و از اولویت‌های سازمان می‌باشد و کارگاه اشتغال و حرفه آموزی در زندان برای این منظور راه اندازی می‌شود.

به گفته مدیرکل زندان‌های فارس، با راه اندازی و بهره برداری از کارگاه اشتغال زندان مرودشت، بیش از ۱۲۰ نفر از زندانیان می‌توانند با کسب حرفه و جذب در مشاغل مورد علاقه، علاوه بر پرکردن اوقات فراغت شان و عادت کردن به زندگی اجتماعی، درآمدی نیز برای خود و خانواده هایشان داشته باشند.

او گفت: اساس کار اشتغال در زندان ها، بازپروری است و زندانیان در زندان مرودشت می‌توانند در رشته‌های مختلف صنایع دستی، خیاطی، چرم دوزی آموزش بینند و پس از کسب مهارت در شغل مورد نظر مشغول شوند.

ابراهیمی ضمن قدردانی از خیرین مرودشتی که برای ساخت این سوله کارگاهی پیشقدم شده اند گفت: گاهی وظیفه است که انسان کار خیرش را آشکار و گاهی آن را پنهان سازد خداوند در آیه ۲۷۴ سوره بقره نیز می‌فرماید: "شایسته است که با پیش قدم شدن و انفاق آشکار، دیگران را هم تشویق به انفاق کرد" و این کار بزرگ خیرین در مرودشت که برای افراد آسیب دیده اجتماع قدم برمی دارند ستودنی است.

او گفت: ایجاد اشتغال مولد و توسعه اشتغال در زندان ها، بزرگترین عمل نیک است چرا که با بازپروری زندانیان و حیات دوباره دادن به آنان، بارقه امید و زندگی در آنان زنده می‌شود و خودشان را برای زندگی در اجتماع و بازگشت به جامعه آماده می‌کنند.

 مدیرکل زندان‌های فارس با حضور حسین خرمایی جهرمی سرپرست اداره فنی و مهندسی زندان‌های استان، زمین کارگاه اشتغال را جانمایی و این کارگاه با همت خیرین مرودشتی ظرف سه ماه آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار