استاندار خراسان جنوبی گفت: باید بین محیط زیست و سرمایه گذاران تعادل برقرار کرد تا کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند فراری نشوند.

قناعت در مراسم درختکاری که در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، کاشت نهال و برگزاری روز درختکاری در منطقه ویژه اقتصادی را حاوی ۲ پیام خواند و گفت: پیام اول این است که فعالان اقتصادی نباید به بهانه فعالیت اقتصادی، محیط زیست و منابع طبیعی را از بین ببرند و پیام دوم هم این است که منابع طبیعی و محیط زیست هم نباید به بهانه حفظ محیط زیست جلوی فعالیت‌های اقتصادی را بگیرند.

او گفت: همانطور که از فعالان اقتصادی انتظار است در هرگونه فعالیت اقتصادی پیوست محیط زیستی و منابع طبیعی داشته باشند، به همان اندازه از منابع طبیعی و محیط زیست هم انتظار می‌رود در کنار حفظ منابع طبیعی استان، پیوست صنعتی و اقتصادی داشته باشند.

قناعت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان بزرگ و تأکید ایشان بر بهره‌برداری از ذخایر و معادن جنوب خراسان بزرگ (خراسان جنوبی فعلی) گفت: نخبگان استان و دستگاه‌های متولی مرتبط باید بین حفظ محیط زیست و حمایت سرمایه‌گذار تعادل برقرار کنند و به بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، سرمایه‌گذاران را فراری ندهند.

استاندار خراسان جنوبی برگزاری مراسم درختکاری در ۱۵ اسفند ماه را یک حرکت نمادین خواند و با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: امروزه بسیاری از کشور‌های در حال توسعه دنیا به جنگل‌ها و محیط زیست دست برده‌اند که ادامه این روند باعث از بین رفتن محیط زیست شده است؛ لذا درختکاری از کار‌هایی است که می‌توان در جهت نجات هوا و فضای کشور‌ها انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.