مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: میزان و نحوه استفاده از ماسک بین شهروندان در اتوبوس‌های داخل شهری اصفهان چندان رضایت‌بخش نیست.

سیدمهدی میرجهانیان گفت:اتوبوس‌ها از مکان‌های حساس در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک هستند و انتظار می‌رود همه مسافران از ماسک استفاده کنند، اما این موضوع در اصفهان طبق انتظارمان نیست.

او با تاکید براینکه استفاده نکردن از ماسک در داخل اتوبوس، خطرپذیری بالایی در انتشار ویروس کرونا دارد، گفت: برای رفع این مشکل می‌توان از راهکار‌های ساده مانند آموزش، نصب تابلوی هشدار در داخل ایستگاه و اتوبوس و توصیه و تذکر به راننده استفاده کرد.

همچنین می‌توان از نیرو‌های کمکی در ایستگاه‌های پُرتجمع و مسیر‌های شلوغ اتوبوس شهری برای نظارت بر رعایت استفاده از ماسک هنگام سوار شدن بهره گرفت.

او می‌گوید رعایت استفاده از ماسک در قطار شهری کلانشهر اصفهان در حد مطلوب و رضایت‌بخش است، زیرا نظارت خوبی در این زمینه وجود دارد و اصفهان در رُتبه‌های بالای کشور در زمینه استفاده از ماسک در قطار شهری قرار گرفته است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان را حدود ۵۸ درصد اعلام و کردو گفت: میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور حدود ۵۰ درصد است و اصفهان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، اما این جایگاه، بازهم راضی‌کننده نیست و باید ارتقا یابد.

بطورکلی در اصفهان استفاده از ماسک در مقایسه با سایر شیوه‌نامه‌ها بهتر بوده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بسیاری از گردهمایی‌ها طبق ضوابط ابلاغ شده است.

به گفته میرجهانیان روش نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی تغییر کرده و مانند گذشته نیست که همه امور نظارت و بازرسی فقط بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است بلکه هر نهاد نیز باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان خواهان برخورد جدی و شدیدتر دستگاه‌های مختلف و اتاق اصناف با واحد‌های ناقض موازین بهداشتی شد و گفت: دولت می‌کوشد تا جای ممکن از تعطیلی بزرگ و طولانی مدت بدلیل کرونا جلوگیری شود، اما مردم و واحد‌های مختلف نیز باید در این مسیر همراهی کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.