نمایندگان مردم در مجلس با اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت، تجهیز، تکمیل و بازسازی فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم موافقت کردند.

 نمایندگان بر اساس این مصوبه به دولت اجازه دادند مبلغ سی هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند، تا جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش(سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) با اولویت مدارس عشایر (با هماهنگی سازمان امور عشایر) با اولویت مدارس روستاهای فاقد مدرسه یا دارای مدرسه کانکسی و دانشگاه فرهنگیان به مصرف برسد.

به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ بیست هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند، تا جهت تعمیر، نگهداری، بازسازی و مقاوم سازی فضای فیزیکی فرسوده و یا درحال تخریب دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی به مصرف برسد.

به دولت اجازه داده می شود مبلغ بیست هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند، تا جهت آب و راه روستایی و عشایری، احیای قنوات با اولویت روستاهای فاقد راه احداثی و غیرآسفالته و اجرای طرح های روستایی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص می یابد.

کمیته‌ای متشکل از دولت و مجلس برای نظارت بر نحوه انتشار اوراق تشکیل می‌شود

نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند تا کمیته‌ای متشکل از دولت و مجلس برای نظارت بر نحوه انتشار اوراق تشکیل شود. به منظور مدیریت تبعات احتمالی انتشار اوراق مالی اسلامی موضوع این قانون در بازار‌های پول و سرمایه کشور، کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دو نفر ناظر از اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر نحوه انتشار اوراق موضوع این قانون نظارت می‌کنند. نرخ سود اسمی اوراق و نرخ حفظ قدرت خرید اسناد خزانه اسلامی با رعایت موازین شرعی توسط این کمیته تعیین می‌شود.

کارگروهی متشکل از دولت و بخش خصوصی برای حمایت از کالای ایرانی تشکیل می‌شود

نمایندگان مجلس ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را موظف به پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام کردند. به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق بر قوانین و مقررات و در چهارچوب عقود اسلامی باشد را منتشر نماید. این اوراق با رعایت قانون برنامه و بودجه کشور  پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت احداث و تکمیل طرح‌های نیمه تمام مهار و تأمین آب کشور با اولویت طرح‌های مرزی گرمسیری و سردسیری و طرح‌های برق آبی در اختیار شرکت‌های وابسته و تابعه وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

شرکت‌های بورسی موظف به واریز سود از طریق ⁧‫سجام‬⁩ شدند

بر اساس مصوبه مجلس به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق بر قوانین و مقررات و در چهارچوب عقود اسلامی باشد را منتشر نماید. این اوراق با رعایت قانون برنامه و بودجه کشور پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت احداث و تکمیل طرح های نیمه تمام مهار و تأمین آب کشور با اولویت طرح‌های مرزی گرمسیری و سردسیری و  طرح های برق آبی در اختیار شرکت‌های وابسته و تابعه وزارت نیرو قرار می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار