مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: شش هزار مجرد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که تاکنون شیوه‌نامه اجرایی برای آن‌ها اعلام نشده است.

آقای مقصودی گفت: ۵۷ هزار و ۷۳۲ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۳۸۳ متقاضی حائز شرایط شناخته شده و ۹ هزار و ۳۹۴ متقاضی تایید نهایی شدند.

تاکنون برای پنج هزار و ۳۵۰ متقاضی تامین زمین شده و سه هزار و ۵۰۶ نفر افتتاح حساب کردند و ۸۶۵ نفر آورد اولیه را واریز کردند.


بیشتر بخوانید


چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی به طرح اقدام ملی مسکن متصل شدند و درخواست آن‌ها تایید شد.

همچنین۴۶۰ متقاضی برای طرح خودمالکی در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز اعلام آمادگی کردند که در این طرح زمین را خود افراد تامین و تنها از تسهیلات مسکن ملی استفاده می‌کنند که فرصت خوبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و این در حالی است که فرم ج متقاضیان نیز قرمز نمی‌شود که می‌طلبد در این خصوص به نحو گسترده‌ای در شهرستان‌ها اطلاع رسانی شود.

در قالب طرح نهضت ملی مسکن سالانه ۱۰ هزار واحد مسکن باید احداث شود که ۱.۵ برابر این ظرفیت در استان ثبت‌نامی وجود دارد.

تاکنون ۳۰ هزار نفر در تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

تسهیلات ودیعه مسکن در شهرکرد ۲۵ میلیون تومان و در سایر شهر‌های استان ۱۵ میلیون تومان است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته می‌شود.

همچنین در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار