فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : این شهرستان هم اکنون از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفته و مردم برای مقابله با این ویروس منحوس باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند.

نورالدین فرزادی‌پور گفت : همچنان تزریق واکسن اولویت مقابله با ویروس کرونا است از این رو باید مردم تزریق نوبت‌های اول تا سوم واکسن و تکمیل واکسیناسیون را جدی بگیرند.

تاکنون ۱۵۵هزار و ۲۷ دُز واکسن در سرپل‌ذهاب به جمعیت هدف تزریق شده که از مجموع واکسن‌های تزریق شده ۷۰ هزار و ۱۶۸ دُز آن مربوط به مرحله اول است که بر این اساس ۹۶ درصد مردم نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

 ۸۵ درصد از مردم در مرحله دوم واکسینه شده اند که ۶۰ هزار و ۶۸۰ دُز واکسن دریافت کرده و ۳۸ درصد مردم نیز با تزریق ۲۴ هزار و ۱۷۴ دُز سوم واکسن کرونا علیه این ویروس واکسینه شده اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان سرپل ذهاب ۱۲ هزار و ۵۸ مورد نمونه گیری انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۹۷۸ مورد مثبت بوده که از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا یک هزار و ۷۹۶ مورد بستری و سه هزار و ۱۸۲ مورد سرپایی نیز به صورت سرپایی درمان و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۷۳ نفر از شهروندان بر اثر ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده اند و هم اکنون ۲ نفر از شهروندان در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب بستری هستند.

توسعه زیرساخت‌ها در بخش کوزران ضرورت دارد

بخشدار کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه توسعه زیرساخت‌ها در این بخش را یک ضرورت خواند و گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و در کانون بودن شهر کوزران برای بیش از ۲۰۰ روستای پیرامونی، ارتقای مرکز خدمات جامع سلامت به مرکز بستر درمان یک نیاز و ضرورت است.

جمشید عزیزی گفت: چهاربانده شدن جاده کوزران تا سراب نیلوفر به طول ۳۰ کیلومتر، روکش آسفالت کوزران تا تختگاه به طول ۱۰ کیلومتر، همچنین تکمیل آسفالت و یا روکش آسفالت حدود ۳۵ کیلومتر راه روستایی از جمله مهمترین مطالبات بخش کوزران در حوزه راه است.

استقرار دادگاه عمومی در بخش کوزران ضروری است تخصیص اعتبار برای فاضلاب کشی شهر کوزران و ایجاد تصفیه خانه برای آن، ادامه پروژه‌های آبرسانی روستا‌های زیر پوشش مجتمع‌های هفت آشیان و قلعه سلیمان‌خان، حفر چند حلقه چاه جدید برای تامین آب شرب مجتمع‌های آبرسانی شهری و روستایی و تخصیص اعتبار لازم برای ایجاد مجموعه گردشگری سراب قره دانه، از دیگر خواسته‌های مردمی است که امید می‌رود در دولت سیزدهم با مساعدت و همکاری مسئولان دستگاه‌های متولی، بسیاری از این مطالبات و نیازمندی‌ها محقق شود.

مجموعه گردشگری سراب قره دانه، ارتفاعات قلعه قاضی و منطقه هفت آشیان، روستای گردشگری میرکه قلعه قاضی، بوم گردی روستای چقاخزان از جمله این مکان‌های تفریحی و گردشگری است که با توسعه و معرفی آن‌ها به گردشگران، می‌توان صنعت گردشگری را در بخش کوزران ارتقا داد.

شهرداری کوزران می‌تواند با ایجاد فضای مناسب و نصب چادر در چند مکان شهر کوزران و سراب قردانه، گردشگران و مسافران را به سمت این بخش جذب نمایند.

از دهیاران و شورا‌های اسلامی درخواست می شود با ایجاد مکان‌های امن و تبلیغات مناسب، مسافران نوروزی را میهمان بخش کوزران نمایند.

عزیزی می گوید: این بخش مسیر تردد بیشتر مسافرین استان‌های غربی و جنوب غربی کشور به منطقه اورامانات است و باید برای جذب و اقامت گردشگران تلاش کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.