سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت تله کابین یاسوج پس از وقفه ای چند ماهه از ابتدای سال ۱۴۰۱ فعال می شود.

سعید طالبی پور گفت: طرح تله کابین یاسوج پس از کش و قوس های فراوان و مشکلاتی که پیش رو داشت با برگزاری نشست های مکرر درون استانی دوباره فعال شده است.

او می گوید: سرمایه گذار پیش از این در زمینه آزاد کردن اقساط با مشکل مواجه بود که با تلاش های انجام شده اعتبارات زیرساختی مورد نیاز این طرح تخصیص داده شده و به زودی به سرمایه گذار ابلاغ می شود.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مسئولان کشوری و استانی متولی در حوزه میراث فرهنگی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد مصمم شده اند این طرح به هر قیمتی که شده اجرایی و مردم استان از برکات آن برخوردار شوند.

عملیات اجرایی تله‌کابین یاسوج پایتخت طبیعت ایران در مهرماه ۱۳۹۲ آغاز شده و مشکل اساسی در توقف این طرح سال های قبل کمبود اعتبار و همکاری نکردن بانک عامل با سرمایه گذار این طرح مطرح شده بود.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون گردشگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.