رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان روز چهارشنبه ١٨ اسفندماه برگزار می‌شود.

احمدرضا قاسمی گفت: در این جشنواره یک پنل آموزشی با سه محور اصول بازاریابی با رویکرد آینده پژوهی، چالش‌های مالیاتی کسب و کار و اصول مشارکت در جلسات تجاری داخلی و بین‌المللی اجرایی می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس، در این جشنواره از برگزیدگان حوزه علم و فناوری استان تجلیل خواهد شد.

او از افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های جهادگران علم و فناوری با ٢٠ غرفه در حاشیه این جشنواره با حضور فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس سازمان علمی-پژوهشی و فناوری کشور، رئیس دانشگاه آزاد استان و رئیس پارک علم و فناوری فارس خبر داد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس همچنین برگزاری میز خدمت، دورهمی کارآفرینانه، انعقاد تفاهم‌نامه با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رونمایی از کتاب طرز فکر ریاضی و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و سلامت را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره عنوان کرد.

قاسمی گفت: این سازمان با ٤٠ پایگاه علمی در سطح استان در حوزه‌های علمی از جمله کلاس‌های خلاقیت، کنکور و در حوزه دانش آموزی فعالیت می‌کند و ٧ مرکز رشد را در سطح شیراز شهرستان‌ها تحت پوشش دارد که در ابعاد مختلف، چون پزشکی، شیمی، مکانیک الکترونیک و ... در حال فعالیت هستند.

او همچنین هدف از وجود مرکز رشد در این سازمان را تبدیل نمونه‌های اولیه صاحبان ایده به یک نمونه صنعتی و تجاری برشمرد تا از حمایت‌های مالی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: یکی از اهداف ما این است که هم افزایی با مراکز علمی بیرونی از جمله پارک علم و فناوری برقرار کنیم.

قاسمی همچنین رسیدن به تمدن نوین اسلامی را غایت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تکنولوژی و فناوری و تبدیل شدن به یک مرجع علمی عنوان کرد و گفت: کسی که به مرجع علمی تبدیل می‌شود، صاحب قدرت‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی هم خواهد شد.

او با بیان اینکه تلاشمان این است که به زنجیره علم و فناوری تکامل ببخشیم، به وجود یک خانه نخبگان در این سازمان اشاره و گفت: احصاء مسائل، چالش‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها از اهداف این خانه ذیل ٥ کارگروه کشاورزی، سلامت، عمران، گردشگری و صنعت است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: از آنجا که استان فارس رتبه اول تولید گیاهان دارویی را دارد، یک واحد در این سازمان هم به این امر اختصاص داده‌ایم؛ همچنین اقشار دانشور بسیج هم از دیگر ساختار‌های تشکیل دهنده این سازمان است.

قاسمی همچنین از مهمترین رسالت‌های این سازمان را هویت بخشی علمی و اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه برای نخبگان و مخترعین کمتر ارزش قائل هستیم، در حالی‌که در پستوی شرکت و اتاق، کار با اخلاص خود را انحام می‌دهند و نیاز است برای الگوسازی در جامعه مطرح شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار