شفاف‌سازی عرضه بیش از ۸۴ هزار قلم کالا در بازار

معاون وزیر صمت گفت: شفاف‌سازی عرضه بیش از ۸۴ هزار قلم کالا از محل تولید تا خرید مصرف‌کننده برنامه‌ریزی شده است.

عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و توزیع کالا را دارای اهمیت دانست.

به گفته او، شفاف‌سازی در زمینه عرضه کالا در بیش از ۸۴ هزار قلم با هزینه توزیع ۳۰ درصدی از محل تولید تا خرید مصرف‌کننده برنامه‌ریزی شده است که گام به گام این موضوع در قالب طرح درج قیمت تولیدکننده و در گام جدید آن راه‌اندازی و ایجاد سامانه مصرف‌کنندگان اجرا خواهد شد.

تابش گفت: در عرضه کالا‌های مختلف قیمت تولیدکننده مبنا خواهد بود و این معیار جایگزین ارائه فاکتور خواهد شد که تاکنون در نظام عرضه و تقاضا کاهش ۴۰ درصدی عرضه کالا را منتج شده است.

معاون وزیر صمت به ماده ۱۵ قانون نظام صنفی در عرضه کالاها اشاره و گفت: بر اساس این قانون بایستی خرده‌فروشان در عرضه کالا و خدمات نیز قیمت فروش و ارائه خدمات را شفاف به متقاضیان اعلام کنند که با اجرایی شدن طرح درج قیمت تولیدکننده تاکنون ۷ هزار کالا مشمول این طرح شده‌اند.

تابش گفت: بر اساس ارزیابی‌ها ۵ هزار کالا از یک تا ۶۱ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه تامین کالا و تولید هیچگونه مشکلی نداریم، گفت: به لحاظ ملی مشکلی در تامین کالا‌های اساسی به ویژه در شب عید و ماه مبارک رمضان نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار