رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از حدنگار (کاداستر) ۳۰۰ هزار از هکتار اراضی ملی شهرستان  کاشان خبر داد.

محمد مهدی شریفی گفت: امسال حدنگار (کاداستر) اراضی ملی با ثبت سند تک برگ نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.
او می‌گوید: رفع تصرف نیز در ۹۰۰ هزار و ۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی در کاشان در قالب ۳۰ پرونده و به ارزش ۹۰ میلیارد تومان با حکم قضایی انجام شد.
به گفته او در حوزه قاچاق چوب نیز منابع طبیعی شهرستان چهار تن چوب طاق و ۶۰۰ کیلوگرم زغال را ضبط کرد که چوب‌های قاچاق در مزایده به قیمت ۶۴ میلیون تومان به فروش رفت.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: همچنین ۱۰ طرح آبخیزداری با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری اجرا شد.
شریفی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال طرح آبخیزداری برای ساخت ۳۰ بند خاکی و افزایش پنج میلیون متر مکعبی ذخیره آب پشت بندها، سه سال گذشته در شهرستان کاشان اجرا شده است.
 ۱۳ میلیون متر مکعب آب از طریق بند‌های آبخیزداری سال گذشته در کاشان ذخیره شد.
 امسال به دلیل خشکسالی میزان ذخیره سازی آب به یک میلیون متر مکعب کاهش داشته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: مصرف سالیانه آب شرب شهری در شهرستان کاشان پنج میلیون متر مکعب است.
 یکهزار و ۵۰۰ هکتار درختکاری دیم نیز امسال در شهرستان کاشان انجام شد که ۳۰۰ هزار اصله درخت آن بذرکاری بادام کوهی است.
او می‌گوید: نزدیک به ۵۰۰ هکتار واکاری درخت در شهرستان کاشان که به دلیل خشکسالی در حال نابودی بود انجام و ۳۰ متر مربع به سرانه فضای سبز کاشان اضافه شد.
 به مناسبت هفته منابع طبیعی چهار هزار اصله نهال رایگان به شهروندان، نهاد و دستگاه‌های دولتی به مناسبت هفته منابع طبیعی اهدا شد.
شریفی گفت: افتتاح پروژه بزرگ ۲۰۰ هکتاری زراعت چوب، کاشت نمادین نهال در فرمانداری، غبار روبی گلزار شهدای دارالسلام و روستا‌های کاشان در روز شهدا، برگزاری نشست‌های علمی با دانشگاه کاشان از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان کاشان است.
او می‌گوید: اجرای برنامه جنگلانه در روستای اسحاق آباد با حضور طلاب و بسیجیان شهرستان، سخنرانی حجت الاسلام عسگری نماینده مسؤول دفتر نهاد رهبری در اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان قبل از خطبه‌های نماز جمعه کاشان، کاشان نهال در مصلی نماز جمعه از سوی آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه در کاشان و کاشت نهال در دادسرای کاشان از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در کاشان است
مساحت عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ۳۷۵ هزار هکتار شامل ۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی و ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی است که ۷۵ درصد وسعت این شهرستان را شامل می‌شود.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.