روند تامین وتوزیع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان مطلوب است

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی در انبار‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران ذخیره‌سازی شده است.

سید علی لاهوتی با اشاره به سهمیه ٢٧ هزار تنی انواع کود‌های شیمیایی استان برای امسال، روند تامین وتوزیع کود مورد نیاز بهره برداران را مطلوب ارزیابی کرد.
 
او می گوید: نرخ جدید انواع کود‌های شیمیایی در سال آینده به زودی اعلام می‌شود و این محصولات به غیر از اوره شامل کاهش قیمت می‌شوند.
 
لاهوتی درباره کاهش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت کود‌های شیمیایی فسفر و پتاسه در سال آینده گفت: هنوز قیمت کود‌های شیمیایی برای سال آینده به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام نشده است.
 
به گفته مویر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ٢١ هزار تن انواع کود شیمیایی بین بهره برداران حوزه کشاورزی در استان توزیع شده است.
 
لاهوتی گفت: از مجموع ۲۱ هزار۸۹۱ تن سهمیه کود اوره کهگیلویه و بویراحمد در امسال تاکنون ١٩هزار و ٨۴٩ تن توزیع شده است.
 
او با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی قرار بود سه هزار و ٩۴۶ تن سهمیه کود فسفاته در استان تامین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد می گوید: تاکنون ٩۵٠ تن از این نوع کود در استان توزیع شده است.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: میزان تعهد کود پتاسه امسال نیز در استان هزار و ٧٠٠ تن بوده که تا زمان حاضر ٢٠٨ تن آن توزیع شده است.
 
او در خصوص ذخایر استراتژیک انواع کود‌های شیمیایی نیز می گوید: ذخایر استراتژیک در انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برای توزیع در مواقع ضروری چهارهزار  و ۵۰۰ تن است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.