مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: باید صفوف اتحاد ملت مسلمان بیش از پیش فشرده‌تر و محکمتر گردد و مردم مظلوم آن دیار هشیارتر از قبل با این مصیبت جانکاه برخورد داشته باشند.

مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای، انفجار تروریستی در مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان را محکوم و گفت: باید صفوف اتحاد ملت مسلمان بیش از پیش فشرده‌تر و محکمتر گردد و مردم مظلوم آن دیار هشیارتر از قبل با این مصیبت جانکاه برخورد داشته باشند.

در پی حمله یک مهاجم انتحاری و تیراندازی در مسجد جامع "امامیه" شهر پیشاور حین اقامه نماز جمعه، سیزدهم اسفند ماه دستکم ۵۶ نمازگزار جان خود را از دست دادند.

حوزه علمیه خراسان در بیانیه خود آورده است: بار دیگر شاهد آن هستیم که سجاده اهل عبادت رنگ خون گرفت و محراب و مسجد به خاک و خون کشیده شد

این بیانیه می‌گوید: در این حادثه حرمت خانه خدا توسط تروریست‌های کور دل در مسجد "کوچاریسالدار پیشاور" شکسته شد و تعدادی از شیعیان مظلوم و نمازگزار این مکان مقدس مجروح و به شهادت رسیدند. بی شک این حرکت کور نباید اتحاد و هم بستگی امت اسلام را مورد خدشه قرار دهد و باید صفوف اتحاد ملت مسلمان بیش از پیش فشرده‌تر و محکم‌تر گردد و مردم مظلوم آن دیار هشیارتر از قبل با این مصیبت جانکاه برخورد داشته باشند.

مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، این اقدام‌های کور و منافقانه را محکوم کرده و توقع دارد علمای اسلام در پاکستان برای جلوگیری از این قبیل حوادث و برخورد با مسببان آن، اقدام عاجل و موثر داشته باشند، لازم و ضروری است که دولت پاکستان با مسئولیت‌پذیری و مقابله با جریانات تکفیری و تروریستی اقدامات پیشگیرانه‌ای را نسبت به حفظ و امنیت شیعیان انجام دهد و در مجازات عاملان این جنایت هولناک، هیچ کوتاهی نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار