مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان۳۳ اکیپ ثابت و سیار اقدام به بازدید از مراکز فرآورده‌های خام دامیِ استان خواهند کرد.

 حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: موضوع تامین اقلام ضروری و تنظیم بازار به عهده وزارت جهاد کشاورزی در استان‌ها واگذار شده و سازمان دامپزشکی کشور هم به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه جهاد کشاورزی و وظایف ذاتی که در بحث کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی دارد با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده در تعامل با سایر معاونت‌های این وزراتخانه به این سمت و سو می‌رود که با تولید پایدار و فراوانی ایجاد شده در بازار قیمت‌ها کنترل شود.

او گفت: امسال به علت تقارن ماه مبارک رمضان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به صورت تجمیع از ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت ۶۳ روز در ۱۸ شهرستان استان اجرا خواهد شد.

 حسینی گفت: تعداد اکیپ بکارگیری شده در این طرح به طور میانگین روزانه ۳۳ اکیپ است که از این تعداد ۱۲ مورد ثابت و ۲۱ اکیپ سیار است، و حدود ۷۲ نفر براساس نوع کار که متغییر است، فعال خواهند بود.

او گفت:در این ایام با توجه به وضعیت بیماری کرونا و حضور مسافران نوروزی و با توجه به یکسری نیاز‌های نوروز و ماه مبارک رمضان مبنی بر تامین مواد پروتئینی مورد نیاز مردم، امنیت غذایی این محصولات توسط دامپزشکی نظارت بهداشتی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار