سیزدهمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

زلنسکی: سیزده روز است که فقط از غرب وعده می‌شنویم

رئیس جمهور اوکراین گفت کشور‌های غربی مسئول مرگ و میر در اوکراین هستند زیرا از بستن آسمان و تحویل جنگنده خودداری می‌کنند.

عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین از پنجم اسفندماه آغاز شده و وارد روز سیزدهم خود شد. این عملیات پس از افزایش تنش‌های مسکو و کی‌یف و با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور انجام شده است.

روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه رو به وخامت گذاشت و در این بین کشورهای عضو پیمان ناتو و آمریکا با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت این کشور در ناتو و مداخلاتشان، باعث افزایش تنش وشعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها شدند.

کشورهای غربی اقدام به افزایش نیروهای نظامی در اروپای شرقی و در نزدیکی مرزهای روسیه کرده‌اند؛ آنها به ارسال تجهیزات نظامی به کی‌یف و تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهند، ولی با این حال مدعی شده‌اند که در درگیری‌های اوکراین مداخله نخواهند کرد. 

روز گذشته یکی از نمایندگان پارلمان آلمان در سخنرانی در پارلمان گفته است: این ناتو بود که به مرز‌های روسیه نزدیک شد. شما روسیه را واداشتید به آغوش چین پناه ببرد. روسیه ۱۵ سال پیش به شما هشدار داده بود. پوتین همین جا در همین پارلمان در برابر شما ایستاد و در سال ۲۰۰۷ وقتی برای ما سخنرانی کرد، همه شما برای او دست زدید.


بیشتر بخوانید:


بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس، روسیه با پیشروی به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین، شهر‌های کلیدی را در سراسر شمال این کشور محاصره کرده است. به گفته موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن، تلاش‌ها برای تصرف شهر «چرنیهیو» در شمال اوکراین تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است. هرچند پیشرفت‌ها از سمت «سومی» از طریق مناطق کم جمعیت به شرق کی‌یف با مقاومت کمتری روبه‌رو شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر این‌که «روس‌ها و اوکراینی‌ها ملتی واحد هستند» گفته است نازی‌های جدید از غیرنظامیان اوکراینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند؛ نظامیان روسی از وطن خود دفاع می‌کنند و برای از بین بردن نازی‌های جدید در اوکراین تلاش می‌کنند.

تاکنون سه دور مذاکره بین هیئت‌های روسی و اوکراینی برای کاهش تنش‌ها برگزار شده است. روز گذشته (دوشنبه) سفارت روسیه در مینسک اعلام کرد دور سوم مذاکرات اوکراین به پایان رسید.

هیئت مذاکره‌کننده اوکراینی اعلام کرده است در مذاکرات با روسیه درباره کریدور‌های بشردوستانه پیشرفت کمی حاصل شده و نتایج قابل توجهی از دور سوم مذاکرات حاصل نشده است.

به گفته عضو هیأت اوکراینی هر دو طرف موافق هستند که به صحبت‌های یکدیگر گوش داده و تاکنون بحث موثری داشته‌اند، اما تنها موضوعاتی که توافق در مورد آن‌ها تقریبا غیرممکن است، کریمه و به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک است.

آخرین تحولات روز سیزدهم عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین در ادامه آمده است:

تعطیلی موقت کافی شاپ های زنجیره ای استارباکس در روسیه

شرکت آمریکایی کافی شاپ های زنجیره ای استارباکس نیز از تعطیلی موقت شعبه های خود در روسیه خبر داد.

۲ سال پیش
سفارت روسیه در آمریکا: ممنوعیت واردات انرژی از روسیه،سبب نوسان در بازار انرژی می شود

سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد: ممنوعیت واردات انرژی از روسیه بر منافع شرکت ها و مصرف کنندگان در آمریکا تأثیر می گذارد.

سفارت روسیه همچنین گفت: ممنوعیت واردات انرژی از روسیه، منجر به نوسانات در بازارهای جهانی انرژی خواهد شد.

۲ سال پیش
اذعان کاخ سفید به تأثیر تحریم نفت و گاز بر مردم آمریکا

کاخ سفید مدعی شد: آمریکایی ها به دلیل اقدامات پوتین هزینه سوخت بیشتری می پردازند.

کاخ سفید همچنین گفت: ما از تلاش های متحدان و شرکای خود برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک بین روسیه و اوکراین حمایت می کنیم.

۲ سال پیش
آغاز آتش بس در شماری از شهرهای از صبح چهارشنبه

.ستادکل ارتش روسیهاعلام کرد: آتش بس چهارشنبه از ساعت ده صبح در شهرهای خارکیف، کی‌یف، چرنیهیف، ماریوپول و سومی برقرار می شود

۲ سال پیش
ادعای پایگاه آمریکایی آکسیوس در خصوص پیشرفت روند دیپلماتیک در جنگ اوکراین

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلیمدعی شد: در ساعات گذشته، نشانه هایی از احتمال پیشرفت در مسیر دیپلماتیک در جنگ اوکراین دیده می شود.

این نشریه همچنین مدعی شده: پیشنهادی که پوتین ارائه داد و بوسیله بنت به اوکراین منتقل شد، شامل تغییر رژیم نیست؛ بلکه به اوکراین اجازه می دهد تا حاکمیت خود را حفظ کند.

آکسویس همچنین گفت: زلنسکی اکنون بایستی بین پذیرش پیشنهاد پوتین و توقف جنگ و یا رد پیشنهاد وی یکی را برگزیند.

۲ سال پیش
دبیرکل سازمان ملل متحد: جنگ اوکراین بازتاب جهانی دارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: جنگ اوکراین بازتاب جهانی دارد و نه تنها زندگی غیرنظامیان را تحت تاثیر قرار داده است.

گوترش گفت: کشورهای در حال توسعه نمی توانند قیمت های سرسام آور مواد غذایی، سوخت و سایر کالاها را تحمل کنند.

از آنجایی که اوکراین و روسیه از بزرگترین صادر کنندگان غلات و روغن‌های نباتی هستند، درگیری نظامی این دو کشور می تواند بر قیمت مواد غذایی نیز علاوه بر سوخت تأثیر بگذارد.

۲ سال پیش
ادعای وال استریت ژورنال: ترافیک کشتیرانی در نزدیکی بنادر روسیه کاهش یافته است

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد: ترافیک کشتیرانی در نزدیکی بنادر روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین یک سوم کاهش یافته است.

این نشریه در ادامه مدعی شد: این کاهش تردد در نزدیکی بنادر روسیه نشان از تاثیر تحریم ها و خروج شرکت ها از روسیه دارد.

۲ سال پیش
زلنسکی: از آمریکا برای ممنوعیت نفت روسیه سپاسگذاریم

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با تکرار ادعاهای خود، از غرب خواست تا روسیه را به عنوان یک «دولت تروریستی» به رسمیت بشناسند و از آمریکا نیز برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه قدردانی کرد.

طبق گزارش هیل، زلنسکی خطاب به پارلمان انگلیس گفت: «از شما می‌خواهم روسیه را به عنوان یک دولت تروریستی به رسمیت بشناسید، مجازات‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال کنید و کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کنید. ما به دنبال کمک شما هستیم، کمک به کشور‌های متمدن.»

۲ سال پیش
اعلام آمادگی لهستان برای در اختیار قرار دادن جت های جنگی خود

شبکه الجزیره اعلام کرد مقامات جمهوری لهستان،آماده هستند فوراً و رایگان همه جت های MIG-29 خود را به پایگاه هوایی آمریکا رسانده و در اختیار دولت این کشور قرار دهند.

۲ سال پیش
اذعان مقام اطلاعاتی آمریکا به نبود مدرکی از جنایت جنگی روسیه

ژنرال اسکات بریر، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا روز سه شنبه گفت که واشنگتن به جز آنچه در رسانه های اجتماعی دیده می شود، هیچ مدرک مستقیمی از جنایات جنگی در اوکراین ندارد.

۲ سال پیش
بورل: اتحادیه اروپا واردات انرژی از روسیه را ممنوع نمی‌کند

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که درباره واردات انرژی از روسیه پیرو آمریکا نخواهد بود.

بورل در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی، با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا برای ممنوعیت واردات انرژی از روسیه گفت: «اتحادیه اروپا قرار نیست مانند آمریکا نفت و گاز روسیه را ممنوع کند، آمریکا به نفت روسیه نیاز ندارد، اما برای اتحادیه اروپا روسیه تامین‌کننده بزرگی است. اتحادیه اروپا تحریم‌ها را بر بخش مالی روسیه متمرکز می‌کند و در ادامه، وابستگی به انرژی روسیه را به شدت کاهش خواهد داد.»

۲ سال پیش
فرمان ولادیمیر پوتین در مورد اقدامات ویژه اقتصادی

خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرمانی را در مورد اقدامات ویژه اقتصادی برای محدود کردن واردات و صادرات به منظور محافظت از امنیت روسیه امضا می کند.

۲ سال پیش
اقدام رستورانهای زنجیره ای مک دونالد در واکنش به جنگ اوکراین

مک دونالد که یک رستوران زنجیره ای آمریکایی است و شعبات متعددی در سراسر جهان دارد، اعلام کرد ۸۵۰ رستوران خود در روسیه را به طور موقت تعطیل می‌کند.

۲ سال پیش
اقدام شرکت تولید کننده لوازم آرایشی، بهداشتی لورئال در واکنش به عملیات نظامی روسیه

لورئال که یک شرکت معروف تولید کننده لوازم آرایشی، بهداشتی فرانسوی است، اعلام کرد فروشگاه ها و سایت های تجارت الکترونیک خود را در روسیه می بندد.

۲ سال پیش
رآی گیری مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا امروز، سه شنبه در مورد ممنوعیت سوخت روسیه، و دیگر تحریم های تجاری رای گیری می کند.

۲ سال پیش
تماس تلفنی پوتین و بنت برای رایزنی درباره اوکراین

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه) پس از رایزنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت و درباره راه‌های خاتمه دادن به خشونت در اوکراین بحث کرد.

۲ سال پیش
تماس تلفنی وزیر دفاع ترکیه با همتای روسیه ای خود

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با همتای روس خود اعلام کرد که اعلام آتش‌بس در اوکراین در اسرع وقت، مهم است.

۲ سال پیش
اقدام مشابه انگلیس در متوقف ساختن واردات نفت روسیه

انگلیس می‌گوید تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت روسیه را به تدریج متوقف خواهد کرد

۲ سال پیش
بایدن ممنوعیت واردات نفت و گاز از روسیه را اعلام کرد

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در بحبوحه حملات روسیه به اوکراین، از ممنوعیت واردات نفت، گاز طبیعی و انرژی از روسیه خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن با بیان آنکه آمریکا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد، افزود: «جنگ در اوکراین بهانه‌ای برای شرکت‌های نفتی برای تامین سود نیست. می‌دانیم شاید شرکای ما نتوانند به ما در این ممنوعیت بپیوندند، اما در هدف خود برای تحت فشار گذاشتن پوتین متحد می‌مانیم، واشنگتن در مسئولیت مراقبت از بیش از ۱ میلیون پناهجو که از جنگ در اوکراین گریخته‌اند، با اروپا شریک خواهد شد.»

۲ سال پیش
تخلیه دانشجویان چینی از شهر «سومی»

سفارت چین در اوکراین تایید کرد که تمامی دانشجویان چینی از شهر سومی (Sumy) در شمال شرق اوکراین تخلیه شدند.

۲ سال پیش
ادعای رئیس سازمان سیا در خصوص سربازان جان باخته روسیه

مدیر سیا مدعی شد که از ۲۴ فوریه (زمان آغاز عملیات نظامی روسیه) بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سرباز روسی در اوکراین کشته شده اند.

ویلیام برنز در ادامه هشدار داد که "چند هفته آینده وخیم" در اوکراین در راه است، زیرا روسیه به تهاجم "وحشیانه و بی دلیل" خود ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش
هشدار اتریش به اتحادیه اروپا درخصوص ایجاد امید واهی برای اوکراینی‌ها

وزیر امور خارجه اتریش در مورد تمایل اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا باید مراقب باشد که انتظاراتی ایجاد نکند که نمی توانند برآورده کنند.

۲ سال پیش
انگلیس واردات نفت روسیه را ممنوع می کند

خبرگزاری رویترز به نقل از پولیتیکو گزارش داد: انگلیس واردات نفت از روسیه را ممنوع می کند، اما ممکن است قبل از اعمال ممنوعیت ها، مهلت یک ماهه‌ای در نظر بگیرد تا بازار جهانی نفت بتواند خود را با وضع موجود تطبیق دهد.

۲ سال پیش
افزایش بهای نفت در اروپا به دنبال احتمال اعلام تحریم نفتی آمریکا

خبرگزاری فرانسه/ به دنبال اعلام قصد آمریکا برای تحریم نفت خام روسیه بهای نفت در اروپا با افزایش ۵ و ۷ صدم درصدی به ۱۲۹ دلار و ۴۶ سنت رسید.

۲ سال پیش
بدترین روز شاخص سهام داو جونز و اس اند پی آمریکا

بازار سهام آمریکا امروز بدترین روز در طی بیش از یک سال را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی ( آر تی ) بازار بورس آمریکا همزمان با تحریم روسیه سقوط کرد.

سهام در آمریکا از هفته ها پیش به دلیل ترس و نگرانی از جنگ در اوکراین حرکت نزولی داشته و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

۲ سال پیش
توافق چین، آلمان و فرانسه برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین

دولت آلمان: با چین و فرانسه به توافق رسیدیم برای حل شدن بحران اوکراین از راه‌های دیپلماتیک تلاش کنیم. کاخ الیزه نیز در اینخصوص اعلام کرد رئیس جمهور چین شی جین پینگ از تلاش های فرانسه و آلمان برای برقراری آتش بس در اوکراین حمایت کرد.

۲ سال پیش
روسیه: افزایش بهای گاز، نتیجه کنار گذاشتن خط لوله نورد استریم ۲ است

الجزیره/ وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد افزایش بهای گاز در بازار‌های اروپایی نتیجه کنار گذاشتن طرح خط لوله نورد استریم ۲ است.

۲ سال پیش
احتمال اعلام ممنوعیت واردات نفت روسیه از سوی آمریکا

الجزیره/ رسانه های آمریکایی: آمریکا ممکن است عصر سه شنبه ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کند.

کریس کانز، سناتور جمهوریخواه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت کاخ سفید احتمالا واردات نفت از روسیه را ممنوع کند.

۲ سال پیش
احتمال افزایش سهام چین در شرکت‌های روسی

بلومبرگ: چین در حال بررسی افزایش سهام خود در شرکت های انرژی و کالای روسیه است.

۲ سال پیش
فرانسه: برای مستقل شدن از گاز روسیه در تلاشیم

الجزیره: وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد اروپا راه حل هایی برای مستقل شدن از گاز روسیه دارد.

۲ سال پیش
زلنسکی: مرگ شهروندان ما بر عهده غرب است

زلنسکی در سخنانی گفت:«در حالی که روس‌ها در قتل (شهروندان ما) مقصر هستند، مسئولیت این اتفاقات بر عهده کسانی است که به مدت ۱۳ روز در دفاتر غربی خود نتوانسته‌اند یک تصمیم آشکارا و ضروری را تصویب کنند و شهر‌های ما را از این بمب‌ها نجات بدهند».

رئیس جمهور اوکراین گفت کشور‌های غربی مسئول مرگ و میر در اوکراین هستند که به گفته او از بستن آسمان و تحویل هواپیما خودداری می‌کنند.

زلنسکی در پیامی ویدئویی گفت: سیزده روز است که فقط وعده می‌شنویم، سیزده روز، زمانی است که به ما می‌گویند کمک در آسمان است، هواپیما‌هایی وجود خواهد داشت، آن‌ها را به ما تحویل می‌دهند.

به گفته وی، مقصر مرگ مردم در اوکراین کشور‌های غربی هستند.

۲ سال پیش
ادامه روند تخلیه شهر ایرپین اوکراین

سرویس اضطراری اوکراین:بیش از ۳۰۰ شهروند از شهر ایرپین تخلیه شده اند و همچنان عملیات تخلیه ادامه دارد.

۲ سال پیش
شرکت نفت و گاز انگلیس در تلاش برای عدم خرید نفت و گاز روسیه

بلومبرگ: بریتیش پترولیوم قراردادهای جدید خرید نفت و گاز از روسیه را متوقف خواهد کرد.همچنین بسته جدید تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا ۱۴ روس ثروتمند را هدف قرار می‌دهد.

۲ سال پیش
مالزی: روسیه را تحریم نمی‌کنیم

خبرگزاری سما: مالزی اعلام کرد هیچ تحریم یکجانبه‌‎ای علیه روسیه اعمال نخواهد کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی : علاقه خود را برای پیوستن به ناتو از دست داده ام

رئیس جمهور اوکراین در گفت و گو با شبکه ای بی سی گفت علاقه ای به مسئله پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ندارد.

اسپوتنیک/ رئیس دولت اوکراین گفت: در ارتباط با ناتو من مدت هاست که به این مسئله علاقه ای ندارم . آن هم پس از آنکه فهمیدیم ناتو برای پذیرش اوکراین آماده نیست. اتحادیه از تضادها و رویارویی با روسیه می ترسد و نگران است.

او تاکید کرد که کی یف برای هیچ چیزی به بروکسل التماس نمی کند.

۲ سال پیش
ترکیه ممکن است در تجارت با روسیه از روبل استفاده کند

وبگاه ”آر تی“ در خبری به نقل از یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه نوشت: ترکیه ممکن است برای تعاملات تجاری با روسیه از روبل که واحد پول روسیه است، استفاده کند.

طبق این گزارش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی یک ساعته روز گذشته (دوشنبه) با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، گفته است: آنکارا و مسکو در روابط تجاری خود می توانند از دلار، یورو، روبل، طلا و یووان استفاده کنند.

۲ سال پیش
ترکیه ممکن است در تجارت با روسیه از روبل استفاده کند

وبگاه ”آر تی“ در خبری به نقل از یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه نوشت: ترکیه ممکن است برای تعاملات تجاری با روسیه از روبل که واحد پول روسیه است، استفاده کند.

طبق این گزارش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی یک ساعته روز گذشته (دوشنبه) با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، گفته است: آنکارا و مسکو در روابط تجاری خود می توانند از دلار، یورو، روبل، طلا و یووان استفاده کنند.

۲ سال پیش
لتونی: ناتو از خاک ما دفاع می‌کند

رئیس‌جمهور لتونی: ناتو از هر وجب از خاک کشورهای ائتلاف دفاع خواهد کرد. تجاوز روسیه اشکال مختلفی دارد، نه تنها جنبه نظامی و ما باید برای جنگ ترکیبی از سوی روسیه آماده باشیم.

۲ سال پیش
چین: آمریکا هیزم به آتش بحران اوکراین می‌ریزد

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌ شنبه در نشستی خبری گفت آمریکا با سیاست خود مبنی بر گسترش ناتو به شرق، «کنده عظیمی» را در «آتش بحران اوکراین» انداخته است.

لیجیان تاکید کرد چین همیشه بر این باور بوده است که امنیت یک کشور را نمی‌توان به بهای امنیت سایر کشورها تضمین کرد و با گسترش بلوک‌ های نظامی نمی‌ توان امنیت منطقه را تامین کرد.

۲ سال پیش
استولتنبرگ: پوتین تاوان تجاوز خود به اوکراین را می‌پردازد

استولتنبرگ، دبیرکل ناتو: پوتین تاوان تجاوز خود به اوکراین را می‌پردازد. میلیون‌ها نفر اوکراین را ترک کرده‌اند، این جنایت جنگی است و نیاز به کریدورهای بشردوستانه وجود دارد. رئیس جمهور روسیه بهای سنگینی برای اقدامات خود می پردازد و انزوای او در حال افزایش است. این وظیفه ماست که از گسترش درگیری بین روسیه و اوکراین جلوگیری کنیم.

۲ سال پیش
اعتراض ژاپن به قرار گرفتن در لیست کشورهای غیر دوست روسیه

آر تی: هیروکازو ماتسونو، وزیر ارشد کابینه ژاپن با اشاره به قرار گرفتن نام این کشور در لیست کشورهای غیر دوست روسیه اعلام کرد دولت ژاپن اعتراض خود را به روسیه به دلیل قرار دادن ژاپن در فهرست کشورها و مناطق غیردوست ارسال کرده است.

۲ سال پیش
اوکراین ادعا کرد پیشروی روسیه کاهش پیدا کرده است

روزیترز: الکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که پیشروی نیروهای روسیه در اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. او در یک نشست خبری تلویزیونی گفت: سرعت پیشروی دشمن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در جهت هایی که در حال پیشروی بودند عملاً متوقف شده است. نیروهایی که به پیشروی خود ادامه می دهند، با حجم کم پیشروی می کنند.

۲ سال پیش
اوکراین: دسترسی روسیه به منابع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسدود شود

اسپوتنیک: اوکراین خواستار عدم دسترسی روسیه به منابع فناوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین قطع روابط با شهروندان روسیه در ساختارهای سازمان ملل متحد در زمینه هسته‌ای و انرژی شد.

۲ سال پیش
بلینکن: تلاش می‌کنیم هزینه جنگ اوکراین علیه کرملین بالا رود

 الجزیره گزارش داد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد و به آن کمک های بشردوستانه و نظامی ارائه خواهیم کرد. در حال افزایش هزینه جنگ اوکراین علیه کرملین هستیم. روبل روسیه در حال سقوط است و تعدادی از شرکت های بزرگ روسیه را ترک کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا گفت روسیه در بحث حصول اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای منافع خودش را دارد.

۲ سال پیش
هلند پایگاه‌های اسپوتنیک و آر تی را بست

برخی شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در هلند امروز پایگاه های شبکه "آر تی" و خبرگزاری"اسپوتنیک" روسیه را بستند.

پایگاه اینترنتی اسپوتنیک عربی به نقل از رادیو"ان او اس" هلند نوشت: شرکت های "وودافون زیگو"، "تی موبایل" و "کی بی ان" پایگاه های اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی و خبرگزاری اسپوتنیک را از امروز(سه شنبه) در هلند بستند.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه/ کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای آوارگان اعلام کرد شمار آوارگان اوکراینی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت.

۲ سال پیش
ورود اولین گروه از پناهندگان اوکراینی از شهر ماریوپل به یک شهر مرزی در روسیه

اولین گروه از پناهندگان اهل شهر ماریوپل در اوکراین وارد شهر روستوف در روسیه شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، مقامات محلی همه نیازهای اساسی پناهندگان را در اختیار آنها قرار دادند.

۲ سال پیش
بورس فلزات لندن معاملات نیکل را متوقف کرد

بورس فلزات لندن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد معاملات نیکل را پس از جهش فلز پایه به رکورد بالای ۱۰۰ هزار دلار به دلیل نگرانی‌ها در مورد تولید روسیه، متوقف کرده است.

۲ سال پیش
گفتگوی سران چین، فرانسه و آلمان

آر تی/ شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با مکرون، رئیس جمهور فرانسه و شولتز، صدر اعظم آلمان درباره اوکراین گفتگو و بر لزوم در نظر گرفتن نگرانی های امنیتی همه کشورها تاکید کرد.شی جین پینگ خواستار حداکثر خویشتن داری در وضعیت اوکراین شد.

۲ سال پیش
 شرکت شل از قصد خود برای خروج از حوزه نفت و گاز روسیه خبر داد
خبرگزاری فرانسه/ شرکت نفتی شل انگلیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در چارچوب بحران اوکراین قصد دارد از حوزه نفت و گاز روسیه خارج شود.
۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه، سفیر ایرلند را احضار کرد

الجزیره/ وزارت امور خارجه روسیه، سفیر ایرلند در مسکو را در اعتراض به حمله کامیونی به درِ سفارت روسیه در دوبلین احضار کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی از امکان حل مسائل شبه جزیره کریمه، دونتسک و لوهانسک سخن گفت

شبکه روسیا الیوم گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از امکان حل مسئله شبه جزیره کریمه، دونتسک و لوهانسک سخن گفت، بدون آنکه به جزئیات آن اشاره کند.

زلنسکی افزود: کی‌یف راه حلی درباره مسئله به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه و دو جمهوری دونتسک و لوهانسک دارد.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا صادرات فن آوری دریایی به روسیه را ممنوع می‌کند

منابع آگاه روز سه شنبه اعلام کردند اتحادیه اروپا صادرات فن آوری دریایی به روسیه را تحت بسته جدید تحریم‌ها منع می‌کند.

همچنین تامین کنندگان اینترنت هلند روز سه شنبه دسترسی به شش وب سایت رسانه ای روسی را مسدود کردند.

۲ سال پیش
مؤسسه رتبه بندی جهانی نام دانشگاه‌های روسیه و بلارس را از رتبه بندی هایش حذف می‌کند

مؤسسه رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها (کیو. اس) نام دانشگاه‌های روسیه و بلاروس را از فهرست دانشگاه‌های برتر حذف می‌کند.
در پی تحولات اوضاع اخیر در اوکراین، مؤسسه رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها تصمیم گرفت همکاری خود را با روسیه قطع کند و نیز در رتبه بندی‌های جدید این مؤسسه دانشگاه‌های روسیه و بلاروس حذف خواهند شد.

۲ سال پیش
مادورو: درگیری اوکراین می‌تواند به جنگ جهانی سوم ختم شود

رئیس جمهور ونزوئلا می‌گوید درگیری اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.
 نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت درگیری نظامی در اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود و افزود مهم است این "جنون" جهانی متوقف شود.
مادورو گفت: "این درگیری از نظر نظامی رو به گسترش است و ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود. این درگیری تا همین حالا پیامد‌های جهانی داشته است، نظیر تاثیر مخرب بر قیمت‌های نفت، بنزین و گاز و قیمت مواد غذایی، کود شیمیایی و حمل و نقل. تاثیر جهانی آن در مسائل امنیتی، در مدیریت روابط بین الملل نمایان شده است. "
مادورو همچنین ابراز امیدواری کرد هشداری به موقع بتواند "این حماقت را که بیشتر رهبران غرب و جهان را مبتلا کرده است، متوقف کند. "
مادورو خاطر نشان کرد، ونزوئلا از قبل اقداماتی را برای کنترل تورم و آثار احتمالی گسترش درگیری در اروپا صورت داده است.

۲ سال پیش
درخواست باشله از طرف‌های درگیری اوکراین برای امکان خروج امن غیرنظامیان

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه از همه طرف‌ها در درگیری اوکراین خواست تا امکان خروج امن غیرنظامیان از مناطق تحت تاثیر درگیری‌ها را فراهم کنند.

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه از وجود گزارش هایی درباره ضرب و شتم افرادی خبر داد که حامیان روسیه در مناطق تحت کنترل دولت اوکراین در نظر گرفته می شوند.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه:روسیه و آمریکا باید به اصل همزیستی مسالمت آمیز برگردند

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد روسیه و آمریکا باید به اصل همزیستی مسالمت آمیز همانند دوران جنگ سرد بازگردند.

۲ سال پیش
رئیس جمهور سابق اوکراین ولودیمیر زلنسکی را به متوقف کردن خونریزی و دستیابی به توافق صلح دعوت کرد

ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور سابق اوکراین از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور درخواست کرد به هر قیمتی که شده خونریزی را متوقف کند و به توافق صلح دست یابد.
در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به اسپوتنیک رسید آمده است: به خوبی می‌دانم که مشاوران مختلفی دارید، اما شما موظفید به هر قیمتی که شده خونریزی را متوقف کنید و به توافق صلح دست یابید. این چیزی است که از شما در اوکراین و دنباس و روسیه انتظار می‌رود و مردم اوکراین و شرکای شما در غرب از شما سپاسگزار خواهند بود.

۲ سال پیش
مقام ایتالیا:در نظر داریم در ۲۴ تا ۳۰ ماه آینده از گاز روسیه مستقل شویم

وزیر انتقال انرژی ایتالیا روز سه شنبه اعلام کرد ایتالیا در نظر دارد ظرف ۲۴ تا ۳۰ ماه آینده از واردات گاز روسیه مستقل شود.

۲ سال پیش
تخلیه غیرنظامیان از ایرپین نیز در جریان است

یک مقام اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد تخلیه غیرنظامیان از شهر ایرپین نزدیک کی یف نیز در جریان است.

۲ سال پیش
انتقاد تند وزیر خارجه اوکراین از شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی

شبکه الجزیره گزارش داد وزیر امور خارجه اوکراین با انتشار توئیتی، از شرکت هواپیمایی ال عال اسرائیل به شدت انتقاد کرد.
وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به ادامه تعامل شرکت هواپیمایی ال عال با نظام بانکی روسیه، نوشت: شرکت هوایی ال عال با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، از خون اوکراینی‌ها پول جمع می‌کند.

۲ سال پیش
هیئت اوکراینی اسناد ارائه شده در دور سوم مذاکرات را امضا نکرد

مقامات روسیه با اشاره به خودداری هیئت اوکراینی از امضای پیش نویس اسناد ارائه شده توسط هیئت روسیه تاکید کردند حکومت اوکراین کنترل اوضاع کشور را از دست داده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ولادیمیر مدینسکی رئیس هیئت روسیه در مذاکرات با اوکراین اعلام کرد هیئت کی‌یف در پایان دور سوم مذاکرات دو طرف در بلاروس، از امضای پیش نویس اسنادی که هیئت روسیه ارائه داد، خودداری کرد.

۲ سال پیش
وزیر خارجه هلند:همه کشورهای اتحادیه اروپا باید بار تحریم انرژی روسیه را متحمل شوند

وزیر امور خارجه هلند روز سه شنبه اعلام کرد همه گزینه های تحریم ها علیه روسیه روز میز قرار دارد اما اگر اتحادیه اروپا تحریم هایی را بر انرژی روسیه اعمال کند، همه کشورهای این اتحادیه باید بتوانند بار آن را متحمل شوند.

۲ سال پیش
سازمان ملل: کوریدور‌های بشردوستانه برای کارآمد بودن باید امن باشند

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد کوریدور‌های بشردوستانه برای تخلیه افراد در اوکراین، برای کارآمد بودن باید امن باشند.

۲ سال پیش
نیروی هوایی روسیه، ۱۵۸ هدف نظامی را در اوکراین منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور در روز گذشته ۱۵۸ هدف نظامی را در اوکراین منهدم کرد.
این وزارتخانه افزود: ارتش روسیه در زمان عملیات ویژه، ۲۴۸۲ هدف از زیرساخت‌های نظامی اوکراین را بمباران کرده است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه:مسکو کوریدور‌های بشردوستانه را از پنج شهر باز کرد

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد روسیه کوریدور‌های بشردوستانه را از کی یف و چهار شهر دیگر باز کرد.

۲ سال پیش
روسیه: از ساعت ده صبح آتش بس در اوکراین برقرار می شود

روسیه اعلام کرد از ساعت ده صبح آتش بس در اوکراین برقرار می شود تا غیرنظامیان بتوانند از گذرگاههای انسانی از کی یف، چرنیگوف، سومی، خارکیف و ماریوپل خارج شوند.

۲ سال پیش
افزایش فشار بر مک‌دونالد و پپسی که همچنان در روسیه مانده اند

بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی آمریکایی، از شرکت فناوری اپل تا تولیدکنندگان شلوار جین لیوایز، تصمیم گرفتند فعالیت‌های خود را در روسیه به حال تعلیق درآورند؛ با این حال تعداد کمی از شرکت‌ها به رغم خطراتی که برای شهرتشان وجود دارد، تصمیم دارند همچنان در این کشور بمانند.

۲ سال پیش
رئیس جمهور چچن از اوکراینی‌ها خواست از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده نشود

رمضان قدیروف در کانال تلگرامی خود از ملت اوکراین خواست به عنوان سپر (انسانی) مورد استفاده قرار نگیرند.
قدیروف نوشت: «اوکراین کشور زیبایی است که در آن مردمانی خوب و زیبا، زندگی می‌کنند. وس‌ها مانند اوکراینی‌ها نمی‌خواهند کسی صلح را در کشورمان و روابطمان را متزلزل کند».
قدیروف گفت: در حال حاضر اوکراین توسط باندیرا و زلنسکی اداره می‌شود و واشنگتن از کی یف برای باز‌های سیاسی و نظامی خود استفاده می‌کند.
رئیس جمهور چچن در پایان گفت: «بالاخره زمان آن رسیده است که علیه این نظام نازی سخن بگویید، روسیه و بلاروس بر خلاف راهی که منتهی به آمریکاست، راهی در اختیار شما می‌گذارند تا با آن به برادارنی برسید که آماده دیدار با شما هستند».
وزارت دفاع روسیه پس از درخواست امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از اجرای آتش بس از ساعت ده صبح برای تامین امنیت گذرگاه‌های انسانی از کی یف، ماریوپل، خارکف، سوم- گمشفت خبر داد.
وزارت دفاع روسیه از اوکراین خواسته است به شروط ایجاد گذرگاه‌های انسانی و تضمین خروج غیرنظامیان و شهروندان خارجی عمل کند.

۲ سال پیش
ورود بیش از سه هزار و ۴۰۰ اوکراینی به فلسطین اشغالی

بیش از سه هزار و ۴۰۰ اوکراینی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد فلسطین اشغالی شده اند.
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک، اداره جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی صبح امروز در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، ۳۴۵۶ اوکراینی وارد سرزمین های اشغالی شده اند.
اداره جمعیت و مهاجرت اسرائیل در سایت رسمی خود توضیح داده که از این تعداد، ۱۵۱ نفر بدون ذکر دلیل از ورود منع شده اند.
این اداره افزود از نیمه شب گذشته ۲۹۷ دارنده گذرنامه اوکراینی وارد سرزمین های اشغالی شده اند که از ورود دو نفر از آن‌ها جلوگیری شده است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع بلاروس: حتی یک سرباز از نیرو‌های ما در اوکراین حضور ندارد

وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد: حتی یک سرباز از نیرو‌های ما در خاک اوکراین حضور ندارد و ما در حال حاضر هیچ گونه فعالیت بسیج نیرو انجام نمی‌دهیم.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: ناتو به اعضای خود بی اعتماد است

وزیر خارجه اوکراین مخالفت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را ناشی از بی اعتمادی ناتو به اعضا و نیروهای خود دانست.

به گزارش روسیا الیوم، « دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: جنگنده های روسی در حال حاضر کنترل حریم هوایی اوکراین را در دست دارند و مخالفت ناتو با برقراری منطقه پرواز ممنوع ناشی از عدم اعتماد ناتو به نیروهای خود است.

کولبا گفت:«تصور می کنیم که مخالفت ناتو با اعمال منطقه پرواز ممنوع ناشی از عدم اعتماد به نیروهای خود است زیرا توان نظامی ناتو بی شک بیشتر از روسیه است ، پس روسیه چگونه جرأت می کند هواپیمای ناتو را سرنگون کند در حالیکه می داند جنگ با ناتو محکوم به شکست است؟
کولبا گفت : «نیروهای هوافضای روسیه کنترل آسمان اوکراین را بر عهده دارند و با حمله به شهرهای اوکراین، شمار زیادی از غیر نظامیان را به قتل رسانده اند».

۲ سال پیش
نماینده چین: فرستادن سلاح و مزدور، اوضاع اوکراین را وخیم‌تر می‌کند

نماینده چین در سازمان ملل، تاکید کرد فرستادن سلاح و مزدور به اوکراین، اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جوانگ جون در نشست شورای امنیت تاکید کرد ارسال سلاح و مزدور به اوکراین، فقط باعث وخیم‌تر شدن اوضاع و ایجاد عوامل خطرناک جدید می‌شود.
وی از آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار گفتگوی برابر با روسیه را بپذیرند. نماینده چین تاکید کرد پکن اعمال تحریم‌های یکجانبه را شیوه ناکارآمدی برای حل بحران در اوکراین می‌داند.

۲ سال پیش
وزارت خارجه لوهانسک: همه خاک جمهوری را پس گرفتیم

وزارت امور خارجه در جمهوری خودخوانده لوهانسک، اعلام کرد نیرو‌های این جمهوری توانستند همه خاک آن را از نیرو‌های اوکراینی پس بگیرند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه جمهوری لوهانسک با صدور بیانیه‌ای از تسلط نیرو‌های این جمهوری بر همه خاک آن خبر داد و افزود: مناطق مسکونی جمهوری لوهانسک از شمال تا شمال شرقی پاکسازی شد.
در این بیانیه آمده است: نیرو‌های جمهوری لوهانسک کنترل ۷۳ منطقه مسکونی متعلق به دو جمهوری لوهانسک و دونتسک را پس گرفتند.

۲ سال پیش
اوکراین: برای حمایت از تاسیسات هسته‌ای خواستار اعمال قانون پرواز ممنوع بر فراز کشور هستیم

وزارت انرژی اوکراین اعلام کرد برای حمایت از تاسیسات هسته‌ای خواستار پرواز ممنوع بر فراز کشور هستیم. از آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای خواستار ممانعت از نزدیک شدن نیرو‌های روسیه تا ۳۰ کیلومتری تأسیسات هستیم و از روسیه نیز این را درخواست کرده ایم.

۲ سال پیش
درگیری شدید در شمال کی یف

خبرنگار المیادین در اوکراین اعلام کرد درگیری‌های شدیدی در شمال کی یف میان طرفین رخداده است و صدای آژیر‌های هشدار در غرب پایتخت شنیده می‌شود.

۲ سال پیش
ورود نیرو‌های جمهوری دونتسک به مرز‌های زاپروژیا

ادوارد باسورین معاون فرمانده نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک از ورود نیرو‌های این جمهوری به مرز‌های استان زاپروژیا در اوکراین خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، ادوارد باسورین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «یگان‌هایی از نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک در چارچوب علمیات موفق نظامی، وارد مرز‌های منطقه زاپروژیا شده اند».
باسورین افزود: این نیرو‌ها کنترل شهر‌های آزوف، روزوفکا و میرنوی را به دست گرفته اند.
وی خاطر نشان کرد: «از ابتدای روز دوشنبه، دشمن ۲۶ بار با موشک‌های گراد، توپخانه و خمپاره به اراضی جمهوری دونتسک حمله کرده است».

۲ سال پیش
تداوم درگیری‌ها در اطراف کی‌یف

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: درگیری‌ها در مناطق اطراف پایتخت ادامه دارد و نیروهای اوکراینی در حال مقابله با روس‌ها در حومه شهر نیکولاف هستند.

۲ سال پیش
گوگل: حمله هکر‌های روس به اهداف اوکراینی

خبرگزاری رویترز به نقل از گوگل گزارش کرد که هکر‌های روس به اهداف اوکراین و همپیمانان اروپایی کی‌یف حمله سایبری کرده‌اند.

۲ سال پیش
پنتاگون: ۱۵ کشور به اوکراین سلاح می‌دهند

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن و ۱۴ دولت دیگر در حال ارسال تسلیحات به اوکراین هستند و نیرو‌های مسلح این کشور نیز از آن‌ها در نبرد با روسیه استفاده می‌کند.

۲ سال پیش
پوتین: تنها نظامیان حرفه‌ای در عملیات ویژه نظامی اوکراین شرکت می‌کنند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت عملیات در اوکراین فقط توسط نظامیان حرفه‌ای انجام می‌شود و من مطمئن هستم که آن‌ها امنیت و صلح را برای مردم روسیه تضمین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین گفت سربازان وظیفه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین شرکت نمی‌کنند و نخواهند کرد، همچنین هیچ فراخوانی برای نیرو‌های ذخیره وجود نخواهد داشت.

۲ سال پیش
معاون نخست وزیر روسیه: روسیه حق دارد پمپاژ گاز از طریق نورد استریم-۱ را ممنوع کند

معاون نخست وزیر روسیه به خبرنگاران گفت روسیه حق دارد ممنوعیت پمپاژ گاز از طریق نورد استریم ۱ را به دلیل ممنوعیت نورد استریم ۲ به صورت متقابل انجام دهد، اما این کار را نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر نواک گفت ما درک می‌کنیم که در رابطه با اتهامات بی اساس علیه روسیه در مورد بحران انرژی در اروپا و اعمال ممنوعیت نورد استریم ۲، ما حق داریم یک تصمیم متقابل بگیریم و حمل و نقل گاز از طریق نورد استریم ۱ را تحریم کنیم که در حال حاضر در حداکثر سطح یعنی ۱۰۰درصد بارگذاری می‌شود. اما تاکنون این تصمیم را نگرفته ایم. هیچکس از این کار سود نخواهد برد. اگرچه سیاستمداران اروپایی با اظهارات و اتهامات خود علیه روسیه ما را به این سمت سوق می‌دهند.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید ژاپن و کره جنوبی علیه روسیه و بلاروس

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ژاپن اموال ۳۲ مقام و شخصیت روسی و بلاروسی را مسدود کرد. وزارت دارایی ژاپن هم صادرات تجهیزات پالایش نفت را به روسیه تحریم کرد.

کره جنوبی نیز معاملات با بانک مرکزی روسیه و صندوق های حاکمیتی وابسته به دولت این کشور را تحریم کرد.

۲ سال پیش
بلومبرگ: تعداد تحریم‌ها علیه روسیه به ۵۵۳۰ تحریم رسید

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد مجموع تحریم‌ها علیه روسیه به پنج هزار و ۵۳۰ تحریم رسید که از تعداد تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و کره شمالی بیشتر است.

۲ سال پیش
یک شرکت نفتی در استرالیا تصمیم گرفت واردات نفت را از روسیه متوقف کند

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد شرکت استرالیایی انرژی «ویوا» تصمیم گرفته است خرید نفت خام را از روسیه متوقف کند.

استرالیا همچنین افسران بلندپایه ارتش روسیه و خبرنگاران طرفدار این کشور را تحریم کرد.

۲ سال پیش
مخالفت بوریس جانسون با تسهیل شرایط ویزا برای پناهجویان اوکراینی

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هر گونه تسهیل ویزا برای ورود سریعتر پناهجویان اوکراینی به کشورش را رد کرد و گفت: انگلیس کشور سخاوتمندی است، ولی باید بداند چه کسانی قصد دارند وارد شوند.
جانسون در پاسخ به خبرنگاران در این باره گفت: به نظر معقول می‌آید که با توجه به شرایط فعلی و اتفاقاتی که در اوکراین در حال روی دادن است بخواهیم بیشتر روی افرادی که قرار است وارد کشورمان شوند دقت کنیم.

۲ سال پیش
فشار قانونگذاران آمریکایی به دولت بایدن برای انتقال جنگنده‌های نظامی به اوکراین

در پی درخواست چند باره ولودیمیر زلنسکی برای ارسال جنگنده‌های نظامی به اوکراین، قانونگذاران آمریکا با فشار به دولت بایدن خواهان انتقال هواپیما‌های جنگی از طریف لهستان و دیگر کشور‌های ناتو و اروپای شرقی به اوکراین شدند.

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد با انتقال جنگنده‌های نظامی به اوکراین مخالف نیست، اما چالش‌های لجستیکی زیادی برای این کار بر سر راه آمریکا وجود دارد.

۲ سال پیش
آمریکا ممکن است به تنهایی برای تحریم نفت روسیه اقدام کند

برخی منابع آگاه گفتند با توجه به تشدید حملات نظامی روسیه به اوکراین، آمریکا ممکن است بدون همراهی شریکان غربی خود در مورد ممنوعیت واردات نفت روسیه تصمیم بگیرد.

به دنبال تعلل دولت‌های اروپایی برای تحریم نفت روسیه به دلیل وابستگی آن‌ها به انرژی این کشور روز گذشته جو بایدن با همتایان خود در فرانسه، آلمان و انگلیس به صورت تلفنی گفتگو کرد.

۲ سال پیش
آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد خطر‌ها موجود برای سایت‌های هسته‌ای اوکراین هشدار داد

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته هشدار داد تمامی سایت‌های هسته‌ای اوکراین به دلیل تهاجم روسیه به این کشور با خطرات جدی مواجه است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره گفت: چندین بخش در سایت‌های هسته‌ای اوکراین وجود دارند که می‌توانند تهدیدی جدی برای ایمنی اتمی در این کشور باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه ما باید برای جلوگیری از یک حادثه هسته‌ای در اوکراین که می‌تواند عواقب شدیدی برای سلامت عمومی و نیز محیط زیست داشته باشد اقداماتی جدی انجام دهیم.

گروسی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم و نباید تا زمان رخداد حادثه صبر کنیم.

۲ سال پیش
زلنسکی با انتشار ویدئویی جدید ادعا‌های فرار از اوکراین را رد کرد

زلنسکی برای نخستین بار از آغاز درگیری‌ها در فیلم ویدئویی که روز گذشته در حالی که در دفتر کار خود نشسته بود در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد گفت: من جایی پنهان نشده ام و از کسی نمی‌ترسم.
او در این پیام ویدئویی گفت: ما عادت داریم در اوکراین می‌گوییم دوشنبه روز سختی است. حالا که در کشور جنگ است هر روز برای ما دوشنبه است و ما دیگر به این وضع عادت کرده ایم.

۲ سال پیش
وام ۷۲۳ میلیون دلاری بانک جهانی به اوکراین

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بانک جهانی کمک‌های بلاعوض و وام به ارزش ۷۲۳ میلیون دلار به اوکراین را تأیید کرده است.

بانک جهانی اعلام کرده است: کمک‌های مالی و وام‌ها به کی‌یف کمک می‌کند تا خدمات فوری را برآورده کند، حقوق مردم عادی و حقوق بازنشستگی بخش سلامت را پرداخت کند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، ارتش اوکراین مدعی شد که یک جنگنده روسی را دوشنبه‌شب به وقت محلی بر فراز کی‌یف سرنگون کرده است.

۲ سال پیش
انفجارهای مهیب در کی‌یف

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خوداعلام کرد، صدای انفجارهای مهیبی در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.

۲ سال پیش
اطمینان از ایجاد کریدور‌های بشردوستانه ایمن برای تخلیه اوکراینی‌ها

معاون آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد:

  • شهر ماریوپل اوکراین با وضعیت انسانی وحشتناکی مواجه است.
  • امیدواریم در اوکراین که با بدترین جنگ‌ها مواجه است آتش بس برقرار شود.
  • نیاز‌های فعلی در مناطق شرقی اوکراین متمرکز است.
  • دو مقام سازمان ملل فردا برای گفت‌وگو درباره کمک‌های بشردوستانه به مسکو می‌روند.
  • آنچه ما نیاز داریم شفافیت در مورد آنچه در مورد کریدور‌های امن توافق شده است.
  • فردا با طرف روسی درباره شناسایی نقاط تماس برای هماهنگی اقدامات بشردوستانه گفت‌وگو خواهیم کرد.
  • ما برای اطمینان از آغاز فعالیت کریدور‌های بشردوستانه ایمن در اوکراین کار خواهیم کرد.
۲ سال پیش
پاکستان برای خرید گاز و گندم قراردادی کلیدی با روسیه منعقد کرده است

خبرگزاری آرتی گزارش داد، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، قرارداد بزرگی با روسیه درمورد واردات گاز طبیعی و گندم امضا کرده است.

وزارت انرژی پاکستان اعلام کرده است: هر دو کشور مشتاق هستند که این پروژه را در اولین فرصت راه‌اندازی کنند.

۲ سال پیش

دیده‌بان حقوق بشر مدعی شد ۲۰۰ هزار شهروند ماریوپل بدون آب، برق، گرمایش یا خدمات تلفن و هیچ راهی برای فرار به دام افتاده‌اند.

این در حالی است که روسیه اعلام کرده‌است به منظور خروج غیرنظامیان از طریق کریدورهای بشردوستانه از مناطق درگیری، از صبح سه‌شنبه آتش‌بس اعلام کرده است.

۲ سال پیش

به گزارش دیلی تلگراف، انگلیس هیچ حکومتی را که روسیه در اوکراین منصوب کرده است، در صورت کنترل این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

۲ سال پیش

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد، نمایندگان پارلمان انگلیس از بسته‌ای از اقدامات برای تسریع تحریم‌ها علیه رهبران تجاری روسیه حمایت می‌کنند.

۲ سال پیش

خبرگزاری ای‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: پوتین به جای زندگی در یک حباب رسانه‌ای باید گفت‌وگو را آغاز کند.

۲ سال پیش
اوکراین: روسیه باید به روند تخلیه غیرنظامیان و دستکاری در زندگی آن‌ها پایان دهد

نماینده اوکراین در سازمان ملل مدعی شد:

  • روسیه به نقض استاندارد‌های حقوق بشردوستانه بین المللی ادامه می‌دهد.
  • روسیه راه‌های لازم برای تخلیه غیرنظامیان را مسدود می‌کند.
  • نیرو‌های روسیه کی‌یف، ماریوپل، سومی، خارکف و دیگر شهر‌ها و روستا‌ها را بمباران کردند.
  • روسیه باید به روند تخلیه غیرنظامیان و دستکاری در زندگی آن‌ها پایان دهد.
  • از کشور‌های عضو می‌خواهیم روسیه را مجبور به آتش‌بس و جلوگیری از یک فاجعه انسانی کنند.
  • تهاجم روسیه بر زنجیره تأمین مواد غذایی جهانی تأثیر خواهد گذاشت.
  • ۲۱۱ مدرسه اوکراینی در نتیجه تهاجم روسیه تخریب یا آسیب دیدند.
  • بخش‌های پزشکی و اتاق‌های زایمان در بیمارستان‌ها برای جلوگیری از بمباران به طبقات زیرزمینی منتقل شده‌اند.
  • وزارت امور خارجه یک خط اضطراری برای شهروندان خارجی که مایل به ترک اوکراین هستند ایجاد کرده است.
۲ سال پیش

وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: من در گفت‌وگو با همتای انگلیسی خود به او درباره ضرورت فوری اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه تأکید کردم.

۲ سال پیش
چین: جابه‌جایی غیرنظامیان در عملیات بشردوستانه باید محافظت شود

به گزارش الجزیره،  نماینده چین در شورای امنیت گفت: حمل‌ونقل و جابه‌جایی غیرنظامیان مربوط به عملیات بشردوستانه در اوکراین باید محافظت شود.

نماینده چین گفت: ما خواستار حداکثر خویشتن‌داری و تشدید تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین هستیم.

۲ سال پیش
جانسون: مجموع حمایت هایمان از اوکراین را به حدود ۴۰۰ میلیون پوند رساندیم

به گزارش الجزیره، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفت: امروز، همراه با هلند و کانادا، حمایت عملی و پایدارتری از اوکراین ارائه کردیم.

 جانسون مدعی شد: ما ۱۷۵ میلیون پوند اضافی به مردم اوکراین دادیم و مجموع حمایت هایمان را به حدود ۴۰۰ میلیون پوند رساندیم.

۲ سال پیش
پوتین: مأموریت‌ها در اوکراین فقط توسط پرسنل نظامی حرفه‌ای انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: مأموریت‌ها در اوکراین فقط توسط پرسنل نظامی حرفه‌ای انجام می‌شود.

۲ سال پیش
بلومبرگ: بیشترین تحریم‌ها در جهان علیه روسیه روسیه وضع شده است

نشریه بلومبرگ گزارش داد، از ۲۲ فوریه ۲۴۲۷ تحریم علیه افراد و ۳۴۳ تحریم علیه شرکت‌ها یا سازمان‌های دولتی روسیه اعمال شده است.

این نشریه اعلام کرد واشنگتن و متحدانش ۲ هزار ۷۷۸ تحریم جدید علیه روسیه وضع کردند که تعداد تحریم‌ها علیه روسیه را به بیش از ۵ هزار ۵۳۰ رساند.

به گزارش بلومبرگ، روسیه با پیشی گرفتن از ایران و کره شمالی به کشوری تبدیل شده که بیشترین هدف تحریم‌ها در جهان قرار گرفته است.

۲ سال پیش
زلنسکی: تمام تلاشم را برای پیروزی در این جنگ انجام می‌دهم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: امیدوارم بتوانیم با روسیه به صلح برسیم و هر کاری که می‌توانیم برای رسیدن به این هدف انجام دهیم.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: من در دفترم در کی‌یف هستم و تمام تلاشم را برای پیروزی در این جنگ شدید انجام می‌دهم.

۲ سال پیش
کنگره آمریکا: درباره قطع روابط تجاری با روسیه و بلاروس به توافق رسیدیم

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، رهبران کمیته‌های کنگره آمریکا درباره مسیری که منجر به قطع روابط تجاری با روسیه و بلاروس می‌شود به توافق رسیدند.

رهبران کمیته‌های کنگره آمریکا اعلام کردند: ما در مورد یک مسیر قانونی برای جلوگیری از واردات محصولات انرژی روسیه و همچنین قطع روابط تجاری با روسیه و بلاروس به توافق رسیدیم.

مقامات کنگره آمریکا اعلام کردند: ما متعهد به استفاده از همه ابزار‌ها برای توقف جنگ ناعادلانه روسیه در اوکراین و پاسخگویی بلاروس هستیم.

۲ سال پیش
ورود دو ناوشکن آمریکایی به دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: دو ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک‌های هدایت شونده وارد آب‌های دریای بالتیک شدند؛ ما در حال رصد تحرکات این دو ناوشکن آمریکایی هستیم.

۲ سال پیش
ستاد کل ارتش روسیه: از ۱۰ صبح روز سه‌شنبه آتش‌بس اعلام شده است

به گزارش الجزیره، ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد آتش‌بس از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه برای اطمینان از عملکرد کریدورهای بشردوستانه در چندین شهر اوکراین اعلام شده است.

ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد افزود: ما به طرف اوکراینی پیشنهاد می‌کنیم یک خط ارتباطی دائمی برای تبادل اطلاعات درمورد تخلیه غیرنظامیان ایجاد کند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: در حال هماهنگی برای فشار بیشتر بر روسیه هستیم

به گزارش الجزیره، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: من با بلینکن، وزیر خارجه آمرریکا تماس داشتم و در حال هماهنگی گسترده برای اقدامات اضافی برای فشار بر روسیه هستیم.

۲ سال پیش
اعلام آتش‌بس از سوی روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه از صبح سه‌شنبه در اوکراین آتش‌بس اعلام کرد.

۲ سال پیش
روسیه طرحی برای ایجاد کریدور‌های بشردوستانه معرفی کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، روسیه طرحی را برای ایجاد کریدور‌های بشردوستانه در اوکراین برای خروج غیرنظامیان معرفی کرد.

۲ سال پیش
روسیه: کسانی که غیدنظامیان را بمباران می‌کنند، تندرو‌های اوکراینی هستند

نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت گفت:

  • نظرات یونیسف باید بر اساس منابع موثق باشد.
  • امنیت غیرنظامیان در اوکراین مشکل ما نیست، کسانی که آن‌ها را بمباران می‌کنند، تندرو‌های اوکراینی هستند.
  • اوضاع در اوکراین به دلیل آنچه رادیکال‌ها انجام می‌دهند بدتر می‌شود.
  • مقامات اوکراین قاطعانه از همکاری در تخلیه خارکیف و سومی خودداری می‌کنند.
  • کریدور‌های بشردوستانه باز به روی روسیه نادیده گرفته شده است.
  • ۱۹ هزار خودروی شخصی از مرز روسیه عبور کرده‌اند.
  • اوکراین از بیش از یک هزار ۵۰۰ خارجی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
  • نیرو‌های روسیه خروج ۱۸۰ کارمند سازمان ملل از کی‌یف را تضمین کردند.
۲ سال پیش
نماینده آلبانی در شورای امنیت: در پشت پرده جنگ دیگری وجود دارد که جنگ رسانه‌ای است

نماینده آلبانی در جلسه شورای امنیت مدعی شد:

  • روسیه باید تیراندازی را متوقف کند تا مجروحان و غیرنظامیان عبور کنند.
  • شاهد یک جنگ خونین و ویرانگر هستیم، اما در پشت پرده جنگ دیگری وجود دارد که جنگ رسانه‌ای است.
  • بمباران روسیه اماکن تاریخی خارکیف را ویران کرد.
  • تقصیر اوکراین این است که وجود دارد و تقصیر اوکراینی‌ها است که تسلیم نمی‌شوند.
  • آنچه در حال روی دادن است یک هشدار مداوم است که بیش از هر زمان دیگری به ما نشان می‌دهد که چقدر به چندجانبه‌گرایی نیاز داریم.
۲ سال پیش
آمریکا: از تصاویر اوکراین خوابمان نمی‌برد

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

  • هر دقیقه ۱۰۰ پناهجو وارد لهستان می‌شوند.
  • از تصاویر اوکراین خوابمان می‌برد.
  • توقف فوری درگیری‌ها برای رفع نیاز‌های بشردوستانه ضروری است.
  • ما از روسیه می‌خواهیم با حُسن نیت متعهد شود تا کریدور‌های امن را مطابق با توافق خود با اوکراین حفظ کند.
  • هزینه جنگ پوتین علیه اوکراین در حال افزایش است.
  • می‌دانیم که تعداد واقعی قربانیان بسیار بیشتر از آن چیزی است که دریافت می‌کنیم.
  • واضح است که پوتین برنامه‌ای برای نابودی و ایجاد وحشت در اوکراین دارد.
۲ سال پیش
گفت‌وگوی بلینکن و لاپید درباره بحران اوکراین

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مورد چگونگی توقف حمله نیرو‌های روسیه به اوکراین تبادل نظر کرد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، بلینکن با لاپید درباره نیاز به ایجاد کریدور‌های بشردوستانه در اوکراین گفت‌وگو کرد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، دبیرکل اوپک اعلام کرد: هدف ما رشد مداوم حدود ۴.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ است.

۲ سال پیش
نیمی از پناهندگان اوکراینی کودکان هستند

صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد:

  • خطرات پیش روی ۷.۵ میلیون کودک در اوکراین با درگیری اخیر افزایش یافته است.
  • انتظار داریم با نزدیک شدن درگیری به مناطق پرجمعیت، تلفات در میان کودکان افزایش یابد.
  • نیمی از پناهندگان اوکراینی کودکان هستند.
  • تیم‌های سیار حمایت از کودکان برای محافظت از آن‌ها در همه جا کار می‌کنند.
  • یونیسف روز یکشنبه ۴۰ تن تجهیزات را ارائه کرد که نیاز‌های ۲۰ هزار کودک و مادر را برآورده می‌کند.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی مثل صدامه باید نابود بشن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خاک.... دلقک غربیها انداختنت تو دام .مردمتو آواره کردی کشورت رو تکه پاره کردی .اونا از دور نشستن نابودیتو تماشا میکنن سلاح هاشون رو هم بهتون میفروشن .اخه نمیتونستی عین ادم بشینی مشکلات رو با همسایت حل کنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
چقدر زلنسکی نمک نشناسه. مگه بایدن کم برات دعا کرد؟ حتی وزیر دفاع آمریکا گفت از دور بهتون آموزش نظامی میدیم. مقامات دیگه غربی هم بیکار ننشستند و مرتب تشویقتون می‌کنند. دست این غربیها بشکنه که نمک نداره. ای زلنسکی شرقگدای نمک نشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خاک برسرت اخه از بازیگر جماعت سیاست مدار در میاد لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ما 50 ساله انگلیس پول تانک هایی که شاه الکی خرید رو بهمون نمیده تو 11 روزه خوبه / ما 5 ساله داریم حق خودمونو میدیم تا حق خودمونو از بانک های کره ازاد کنیم تو 11 روزه خوبه / اوکراین که سهله مرکز لندن هم باید بهش حمله نظامی بشه تروریست های غربی / مردمشون هم مسئولند / تحریم های غربی ها مردم روسیه رو هدف قرار داده ! نه نظامیانو بعد میگن روسیه داره غیرنظامیانو هدف قرار میده / لیزتراس مادر ام ای سیکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
همین الانم خیلی گرفتی از طریق ارز های دیجیتال مگه اینکه همرو هاپولی کرده باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی با سپر انسانی راه به جایی نخواهد برد دوره اینگونه جنایات تموم شده مردمت رو به کشتن نده اگه برات انسانیت مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تا حالا دیدید یکی از آمریکا مهاجرت کنه به ایران،ولی هزاران مورد دیدیم که از ایران مهاجرت کردن به امریکا،پس غرب بهتره،خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من دیدم / هم غربی که بیاد ایران تابعیت بگیره هم شرقی هم ایرانی که رفته بود تو امریکا خیانت دید برگشت اومد /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
زیاد دیدیم خارجی ها بیان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
کسی جلوتو نگرفته .خیلیا رو داشتیم میرن آمریکا و بر میگردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
رفته هر چی مزدور خارجی رو وارد کشور خودش کرده تا از رژیم فاشیسمیش حمایت کنن

مردمش هم که این ور اون ور اواره کرده

اینم نتیجه هشت سال نسل کشی مردم بی گناه توسط این رژیم منحوس...جواب خدا رو چی میخوای بدی...جای این اقا.. زلنسکی.. توی جهنم.. کنار همون هیتلره!

حتی یک یهودی هم با مردم خودش این کارو نمیکنه.. اما تو...اقای زلنسکی...این کارو کردی... :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حقوق بشری که دارند صحبت از تحدیدات نسل شیشم بمب اتمی می کنند و همدیگر را تهدید می کنند روسیه وامریکا و...آخر زمین را نابود می‌کنند جالب کلا به فکر حقوق بشر هستند تروریست های وحشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
به نظر می آید زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین متوجه دروغگویی این غربی ها شده و فهمیده که آنها اوکراین را قربانی اهداف شیطانی خود کرده و می کنند و اگر عاقل باشد دیگر بیش از این با طناب پوسیده آنها به چاه نمی رود .
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۲:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
چیشت کور مخواستی به غرب اعتماد نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر زلنسکی و وابستگان غرب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی
Canada
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
وقتی در فتنه 2014 شرکت کردید ودولت رفیق روسیه را با کمک کدخدا و مابقی بیرون.کردید و
دلقک و مترسک شالیزار را به قدرت رساندید با کمک کودتا
و انها هم قول حمایت ازتون دادند
بنشینید تا علف زیر پاهایتان سبز بشه
در اصل شما را شیر کردند که عصو ناتو بشوید تا موی دماع روسیه شوید
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی
۲۰:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
این زلنسکی بی سواد و رقاصه به خاطر ریاست می خواد دنیا را قربانی بمب هسته ای کند آخه یکی نیست که به این بگه اگر دنیا پودر بشه تو اول از همه بخار میشی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
بدبخت، به‌ملتت دل ببند نه بیرون، خدای بالا سرت نه کدخدای خود خوانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
امریکا ادعایی نداشت که / دیگران اسمشو گذاشتند کدخدا /
Poland
رازی
۱۹:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خاک بر سر زلنسکی شرقگدا که با این ننه من غریبم بازیها ابهت پوشالی غرب رو زیر سوال میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
کل اوکراین داره اشغال میشه هنوز رسانه های می ترسند کلمه تجاوز بکار ببرند. تعدادی غیر نظامی کشته شدند هنوز هم هر غلطی روسیه می کنه
فقط تقصیر دیگران هست
انگار نه انگار که روسیه حمله داره کل یک کشور دیگه رو اشغال می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حرف بیخود نزن روسیه اگه میخواست غیرنظامی بکشه مثل اربابت آمریکا خیلی راحت مناطق مسکونی رو بمباران میکرد. همین چند ماه پیش بود آمریکا با پهپاد یه خانواده رو در افغانستان فرستاد هوا بعد هم خیلی راحت گفت اشتباه شده. روسیه حق داره آزمایشگاههای سلاحهای بیولوژیک پنتاگون در اوکراین رو از بین ببره و پای آمریکا رو از اوکراین ببره. در ضمن همونطور که به تجاوز آمریکا به کشورهای دیگه در هزاران کیلومتر دورتر میگفتید عملیات نظامی برای تامین امنیت آمریکا یا صدور دموکراسی حالا هم عملیات نظامی روسیه در اوکراین رو تماشا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
نمی فهمی دیگ،غربگداها،ای کاش صداتون در میومد واس آمریک ک سالهاست ب کشورهای همسایه ما رو غارت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
غلط اصلی را غرب و امریکا با اوردن ناتو به مرز روسیه کرد،بهتر هست ذهن خود را باز کنید اگر ناتو این همه گسترش نمی یافت هیچ جنگی نمیشد انگار ناتو درست شده کل جهان را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خاموش باش نادان شکم پرست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
قتل و عام به راه انداخته
نه اشغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مگی تو وکیل مدافع اونایی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
میخواستند نوکر و فریب خورده غرب و ناتو نشوند . هرکی خربزه میخوره پای لرزش هم می شینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
غلط اصلی رو آمریکا چند سال قبل با انقلاب رنگی و روی کار آوردن این دلقک انجام داد حالا مردمی که اینو با کمک آوردن روی کار دارن چوب اشتباهاتشون رو میخورن.مهمه به کی رای میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خاک بر سر زلنسکی شرقگدا که ابهت غرب رو زیر سوال میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
وعده های پوچ غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ابهت پوشالی و شیطانی غرب میگفتی بهتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حتما ابهت بی بندوباری جنسی غرب و تهدیدات توخالی اش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
غرب ابهتی نداره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخ
حقیرانه ترین حرفی بود که از یک غرب زده شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آخه تو از سیاست چی سرت میشه؟؟؟
زلنسکی که غربگدا بوده . یه کمی مطالعه کن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی غربگدا صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
طعنه به غربگداها بود که تا یکی از غرب انتقاد کنه فورا به شرقگدایی متهمش می‌کنند والا کیه ندونه زلنسکی عروسک خیمه شب بازی غربه که الان تک و تنها رها شده
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۸:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سیزده روز که هیچ تو بگو سیصد روز اصلا جناب زلنسکی تا سیصد و شصت و پنج روز بشمار و منتظر باش،داداش فریبت دادن ،سرکاری هنوز!!،گول خوردی همچون تیم مذاکره کننده ایرانی و همچون برجام نافرجام ما هم مثل خودت سرکاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
فعلا که برجام نافرجام در زمان ریاست جمهوری عزیز دردانه‌ی شما جناب رئیسی هنوز هم داره دنبال میشه پس بسوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ایول این مهره نشد مهره ای دیگر... تازه غرب و آمریکا مهره جدید را هم در نظر گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ما سر کارخود هستیم نه سر کار نوکری غرب یک زمان دولت قبل سر کار غرب بود ، تمام شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آقای بختیاری فرزند ذاگرس مرکزی شما حلیم پز هستید؟ خیلی خوب بلدید همه چیزو بهم قاطی کنید و حلیم یا آش شعله قلمکار درست کنید ،
Iran (Islamic Republic of)
دکترمحسن نصیروند
۱۸:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام.اوکراین و بسیاری از کشورهای خاورمیانه بازیچه اروپا و امریکاهستند،وقتی روسیه اماده باش هسته ای میده،کوچکترین واکنش از اروپا و امریکا برابر با نابودی انهاست،اگر جنگ بد هست در همه جا بد هست در یمن،سوریه،عراق،افغانستان که سازمان ملل بصورت تبعیض امیز کوچکترین حمایتی از این کشورهای خاورمیانه و محکومیت متجاوز نکرد.
Poland
محمد
۱۹:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دکتر طرف مقابل اتم نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جنگ همه جا بد و منفور است ، کاش نماینده ی آمریکا در سازمان ملل ، از تصاویر جنگ در یمن و سوریه و افغانستان و فلسطین و عراق هم خوابش نمی برد ، سالهاست انسانهایی در این کشورها به خاک و خون کشیده می شوند ، نگفتم مسلمان که بدانیم نگاه کلی به انسان ها دارم
چطور از این جنگ ها کَکِتان هم نگزید ، مگر خون غربی ها رنگین تر است ؟ هر چند که از جنگ و حس نا امنی و ترس مردم اوکراین بسیار ناراحتم که قربانی تصمیمات دولتمردانشان هستند ، دولتمردانشان سال ها قبل باید اقدامات تحریک آمیزشان در منطقه را متوقف می کردند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جناب زلنسکی تا تو باشی به غربیهای شامورتیبازان نژادپرستان دروغگویان قماربازان بی رحم بی مروت تکیه نکنی حالا هم جناب زلنسکی تا دیر نشده برو زلیبی بخور و به گذشتت فکر کن هرکی دیگری جای تو بود می رفت پای میز مذاکره با جناب پوتین و همه شرایطش رو قبول می کرد و حاکمیت کرملین رو قبول می کرد برای نجات جان مال ملتش و سرزمینش و دیگر هیچ وقت به غربیهای شیطان صفت جفت نمی شد و بهشون هیچ وقت دیگر اعتماد نمی کرد برو با روسیه و همپیمانان روسیه متحد شو صلاح خودت و ملتت و کشورت در این است . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
شادمان
۱۷:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
1300 روز یدگه هم وعده غیر قابل اعتبار از غرب خواهی شنید , کجاشو دیدی هنوز این اول کاره , کی از غرب بهره برده که تو بخواهی ببری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
احسنت

امپراطوری روسیه 10 روزه اوکراین رو با خاک یکسان کرد

امریکا و انگلیس فاسد از ترس خفه شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
این به اصطلاح امپراطوری روسیه هنوز نتونسته بعد 13 روز 40 درصد اوکراین رو بگیره و هنوز به هیچ کدوم از اهدافش نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
این امپراطوری که ازش با خوشحالی یاد میکنی

همونی بود که بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام را به توپ بست
همونی که بخشهای زیادی از ایران عزیز را جدا کرد
همونی که برجام را به نافرجام تبدیل کرد
کافی یا بگم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
نه خیری از شرق دیدیم و نه خیری از غرب دیدیم.هرکدوم به دنبال منافع خودشونند..کافیه به تاریخ نگاه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر امریکای جنایت کار فتنه گر مرگ بر امریکای دنیا خراب کن کثیف خداوند تمام فتنه گران و جنایت کاران جهان را در یک چشم به هم زدن نابود کند واین را هم بدانید که عراق ان زمان به دستور امریکای جنایت کار به ایران حمله کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خیلی زحمت کشیدن! روسیه کلا اوکراین رو گرفت دیگه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
هرکی مخالف روسیه هست نظرمثبت رو بزنه هرکی هم باج بگیر و نوکر روسیه هست نظر منفی رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
نوکری اینه که خود را با نادانی محدود کنی و با دست خودت پست و پای خود را ببندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جناب بختیاری عالی گفت،نوکر تویی ک چاپلوسی واس آمریکا میکنی...روسیه از حق خودش داره دفاع میکنه،آمریکا باید لب مرزهای روسیه نزدیک نمی شد،زلنسکی اعلام کرده ک هر کس میمیره تقصیره غربه،حالا شما این وسط چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دست و پا نزن که در این حوالی هیچکس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
صدبار بهت گفتم خودت را به یک روان درمان نشون بده .
تا نروی دکتر آدم نمیشی . ببین کی بهت گفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
هرکی طرفدار حق باشه منفی بزنه و هرکی زیر بار ظلم و تجاوز و دروغ مثبت بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در نظام بین المللی چه فرقی بین تجاوز به اکراین و سوریه و عراق و یمن و لیبی و افغانستان و ایران زمان جنگ و جود دارد چرا باید به بعضی تجاوز کنند ه گان مهمات بدهند و پشتیبانی کنند و در بعضی موا رد تجاوز گیرند گان مورد حمایت قرار گیرند این است نظم و قانون بین الملل باید در برهه کنونی کشورهای مثل ایران قدرت داشته باشند تا مورد ظلم و زور قرار نگیرند دنیا دنیای ظلم و زور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آقای پوتین وقت کشی نکن این اکراین مذاکره نمیخواهد دنبال وقت کشی و گرفتن اسلحه هست. زود تمومش کن بره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
وقت کشی؟ طرف زورش نمیرسه وگرنه همون روز اول کارو یکسره کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
یه آهنگ درخواستی داشتید ؟ خوب خوندم دیگه
اکراینو به حساب کی میخوای ول کنی بری زلنسکی ها؟
روزایی که تو کیف نیستی ما پارتی میکنیم زلنسکی
نرو زلنسکی. نرو زلنسکی
علف میزنی زلنسکی؟ اور نزنی زلنسکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
گند زدی به شعر
Poland
محمد
۱۹:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جنسش خوب بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
پش کمک يمن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اکراینی های احمق که شدن قربانی اروپا و آمریکا حیف اون کشورزیبا که میشه خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
شما تجاوز روسیه رو فقط دارید از پوشش رسانه های روسی گزارش میدید این استقلال خبرنگاریتون رو زیر سوال برده اگز دین ندارید لا اقل
ازاده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
شما دوست عزیز

الآن
مردم اوکراین دارن کاااااااااااااا مل طعم " حقوق بشر " و " اعتماد " به آمریکا و متحدانش.. رو می چشند ..


می بینید ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟






هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
از نظر تو اگه پروپاگاندای بی.بی.سی رو کپی نکنند حتما از رسانه‌های روسی گزارش میدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
از نظر بنده هم تجاوز خواندن حمله‌ی مزدوران سعودی به یمن و به کار بردن لفظ عملیات نظامی روسیه کاملا بی‌عدالتی و جانبداری سیاسی رو میرسونه
Poland
ساره
۱۹:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
چرت نگو تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
این تروریست های وحشی غرب وشرق تا جنگ هسته ای را درست نکنند دست بردار نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
فعلا که روسیه اهداف کوچکی را دنبال می کند و غرب هم به شدت می ترسد ، مگر اینکه موضوع و حادثه نا خواسته توسط جنگ طلبان و شخص ثالث صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
از شکستهای سنگین روسیه هم گزارش کنید . نترسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خیلی کیف می کنی؟ مگر به اندازه کافی رسانه و ماهواره های غرب را نگاه نمی کنی ؟ یک کلاغ چهل کلاغشان را دوت داری؟ اگر نگاه نمی کنی ، پس شبها چگونه خوابت می بره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
بخاطر اینکه پوتین و نوکرانش ناراحت نشوند " از جنایت و شکستهای روسیه چیزی نمیگویند.
Poland
محمد
۱۹:۴۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
چندتا ژنرال و چندهزارتا سرباز کشته شدن دیگه این حرفها رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
کسانی که از دیدن جنایت حال می کنند جنایات واقعی را در سوریه ، یمن ، حلبچه و فلسطین ببینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جالبه
دولت دست نشانده آمریکا در اوکراین از مردم اوکراین سپر انسانی برای غرب درست کرده و ممنوع الخرجشون کرده و در کریدورهای بشردوستانه هم ایجاد اختلال میکنه تا سپر انسانیشو از دست نده! غرب وحشی این است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تو بودی کشورو خالی می‌کردی که چکمه راحت بیاد بگیرتش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس بهتره بدونی ک آدمارو مجبور کردن ک جنگ کنن،وگرنه خیلیا راضی نیستن،جناب بهتره بدونی ک صدها نفر اکراینی،ب مرزهای بلاروس و روسیه میرن،تو چرا داری میسوزی،اکراینی ها نظامیاشون دارن مردم عادی رو مجبور ب جنگ میکنن،این ظلم نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اختیار با اجبار خیلی توفیر داره 180 درجه ، نخواستن با نگذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ایجاد جنگ در اروپا با هدف وابسته کردن اروپا با آمریکا توسط خود آمریکا انجام می شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
وقتی که مردم عراق و سوریه و افغانستان ویمن می گشتید و می کشید دل شما به درد نمی آمد و راحت می خوابید اولین جنایتکار در دنیا آمریکا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حالا این دلیل میشه که توهم مثل اونا اوکراین و مردمش برات مهم نباشه؟ پس فرقت با اونا چیه عقل کل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز همه جا محکومه چه یمن چه عراق و چه اوکراین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
فعلا که تجاوز به یمن محکوم نبود و حالا به اکراین محکومه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اگر برای افغانی ناراحت شدی حق با شماست و گرنه حرف از دلسوزی برای مردم اوکراین نزن...رسانه های غربی دلشون برای مردم اوکراین نسوخته اونا تو فکر منافع خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دم خروس زده بیرون و کاملا دیده میشه جناب نماینده تزار پوتین !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دروغ نگید خوب به شما چه توجیه نکنید.آدلوف پوتین پدر معنوی کشور مستعمره وطن فروشان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
پوتین از کشور ما دستور میگیره...ولی شما از بایدن که همه متحدانش میفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خدایی عجب رویی دارید ؟ شما که کشور را می خواهید دو دستی تقدیم غرب ( گاه چرچیل و گاه هیتلر و گاه استالین و گاه ترامپ ها ) کنید ، وطن فروش هستید یا ما که 43 سال است از یک وجب خاک خود نمی گذریم و با چنگ و دندان در برابر کل دنیای جهان خوار مقاومت می کنیم ؟ شما بحرین را عروس کردید و فرستادید خانه مردان عرب یا ما ؟ قرار داد ترکمنستان و گلستان و در زمان سلطنت بود یا جمهوری ؟ جدایی افغانستان از مام وطن چی ؟ رو رو برم ، سنگ پای لندن و واشنگتن است !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخ پوتین از ایران دستور میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
عزت و سربلندی در اینه که در عین تنهایی مقتدر باشی نه اینکه با هر ذلتی و خفتی مثل حمایت از تروریستهای روس بای خودتو سرپا نگهداری تاریخ قضاوت خواهد کرد ننگ به مسولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
از نوع کلماتی که به کار میبری کاملا مشخصه که 24 ساعته چشمت به شبکه های بی بی سی و ... هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ساکت بچه این وز وز چیه؟ قشقرق به پا کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تندروها همه‌جا هستن و با نام روشنفکر خودشونو معرفی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز به یک کشو زشت است،ههین طور که تجاوز به سوریه زشت بود ،همین طور که تجاوز به عراق زشت بود،همین طور که تجاوز عراق به ایران زشت بود،بیایید دست از این سیاست های هزار گانه بردارید....،عربستان حمله میکنه بده!روسیه حمله میکنه خوبه،ریس جمهور اسدو میندازن بیرون بده ریس جمهور یمنو میندازن بیرون خوبه!کار خوب خوبه کار بدم بده،نسبت به اشخاص عوض نمیشه،مثل این میشه که امریکا به ایران حمله کنه ،بعد بگه چون با اسراییل رابطه خوب ندارید.این مخالف عقاید ما وسیاست های کشور ماست،به امریکا چه ربطی داره،تور خدا عاقل باشید،طرفدار حق باشید ،نه اشخاص،اکراین واقعا مظلوم واقع شده.اگه ف ردا روزی روسیه به ماهم حمله کنه بگه چرا از شما رفع تحریم شده و شما با اروپا روابط دارین خوبه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز،هزاربار گفتیم بازم میگیم،روسیه تجاوز نکرده،بلکه ۲۰ساله ب گفته خود آلمان داره تذکر میده،شما خودت باشی،دم مرز ایران موشک های آمریکا باشه،هیچ اعتراضی نداری؟بنظرت چرا تو سوریه جنگ کردیم،چونک هدف ایران بود و ما رفتیم ک جلوی این واقعه خطرناک رو بگیریم،پس بفهمید ای غربگداها،ک روسیه از حق خودش برای دفع آمریکا دفاع میکنه،حالا اکراین نوچه آمریکاست به حرفش گوش میده دیگ مشکل خودشونه..لطفا وای جی سی،هزار باره من اینو میگم نمیزاریش،بزار این پیام لامصبو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین یک کشور مستقل..و روابط و سیاستشو خودش تعیین میکنه..دلیل نمیشه چون به حرف روسیه گوش نمیده روسیه به اوکراین تجاوز کنه و مردمشو آواره کنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
بر اساس یک توافق نامه، ناتو نباید به سمت بلوک شرق گسترش یابد. اما اکراین این موضوع را نادیده گرفته و امنیت ملی روسیه را به خطر انداخته. ایران هم کشور مستقلی هست، میشه بگی چرا در برنامه موشکی و هسته ای و دفاعی و ... دخالت می کنند و ایران را تحریم می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
یکی از اولین کشورهایی که بر علیه ایران در شورای امنیت رای مثبت داد همین اوکراین بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مردم را بچه فرض کردی ؟باید در تحلیل مسائل بخصوص انسانی ، موضوع را از همه جوانب مستند و مستدل ببینی نه از یک زاویه مثل کودکان و نه تنها از روی احساسات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
فکر کنم بیشتر دوست داری آمریکا به ایران حمله کند تا روسیه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مگر آمریکا در ایران عملیات نظامی در ایران (در طبس) انجام نداد.یا عملیات نظامی آمریکا در عراق و افغانستان و سوریه آیا ضد ایران نیست؟ آیا آنجا مانند ایران وطن ما نبود؟
درمورد روسیه هم بایدبگویم که عددی نیست.فقط دوست داریم همینجوری فقط جلوی یک کشتی ایرانی را بگیرد، وای به اینکه بخواهد یک سنگ به سمت ایران پرتاب کند.جنگ که جای خودش را دارد.چند تا موشک که به روسیه شلیک کنیم مثل شوروی از هم می پاشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
طبق استدلال مسخره غربگداها پس کوبا هم یه کشور مستقل بود و دلش میخواست موشکهای شوروی سابق در کوبا استقرار پیدا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جناب نا شناس 8:34
ظاهرا شما دست کمی در بیانات ادیبانه لطیف ندارید و چکسی دستور داده که این همه بی پروا ووقیحانه به حقایق میدانی که خود غربی ها گاه و بی گاه اعتراف می کنند بتازید ؟
اربابتون نفتالین بنت و بایدن دستور دادند که چنین کنید و چنان وقیح باشید؟ چنانکه مکرون و جانسون ازتون خواستند هر طور که شده کرونا را به چین و بدی ها را به شرق نسبت دهید با وجود این که هنوز هم بصورت مستند و مستدل و علمی چینی بودن کرونا ثابت نشده است و بیش از یک سال و نیم است که چین کمترین بیمار و تلفات کرونا را با جمعیتی بیش از یک و نیم میلیارد دارد اما انگلستان با جمعیت 50 میلیونی و آمریکا با جمعیت 350 میلیونی بیشترین بیمار و تلفات را دارند !!!!!!
جگ بد است اما ناعادلانه بودن طرف های معادله و مساوی دانستن جنگ عراق و سوریه و افغانستان و یمن هر کدام به تنهایی رکورد های بی شرفی متجاوزان را جا بجا کرده است و این رکورد بی شرمی را تا چه زمان حفظ خواهند کرد خدا می داند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر امریکای جهان خوار،مرگ بر پوتین جنایت کار متجاوز،مرگ بر چین، مرگ بر رژیم کودک کش فلسطین اشغالی،زنده باد ایران قدرتمند،قوی پر زور نیرومند،ملت گرسنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
از دیدن این ادبیات لطیف و محافظه‌کارانه برای توصیف تجاوز روسیه به اوکراین تعجب نکنید. اربابمون پوتین خواسته از این ادبیات استفاده کنیم، همونطور که اربابمون شی‌جین‌پینگ (رییس جمهور چین) ازمون خواسته بود از متهم کردن چین به انتشار ویروس کرونا صحبت نکنیم. جنگ توی هر کشوری محکوم و مذموم هست، چه اوکراین و چه یمن و فلسطین. اما جانبداری محافظه‌کارانه از کشور متجاوز عین بی شرفیه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خود آمریکاییها تلویحا قبول کردند شروع کرونا کار آمریکا بوده غربگداها دست بردار نیستند. دعواهای فائوچی و سناتور رندپاول رو مگه ندیدی سر دستکاری ویروسها برای مبتلا کردن انسان؟ همین چند هفته پیش فاکس نیوز کارشناس آورده بود پیدا شدن توالی ژنی که مدرنا قبل از شروع کرونا در دنیا ثبت اختراع کرده بود رو توجیه و ماستمالی کنه. آزمایشگاهای بیولوژیکی چین توی کشورهای منطقه از جمله اوکراین مستقر شده یا آزمایشگاهها پنتاگون؟ ادبیات لطیف هم از اونجایی میاد که کشتار میلیونها غیرنظامی به دست آمریکا و اروپا رو با عنوان صدور دموکراسی تلطیف میکردید. چی شد الان که روسیه یک هزارم جنایات آمریکا رو مرتکب نشده به یکباره یاد مظلومیت اوکراین افتادید؟ این ژستها به شما منافقها نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آفرین و هزاران آفرین بر پوتین شیر مرد.
احسنت بر نیروهای روس .
بکوبید که خیلی عالی می کوبید.
انشاءالله بعد از اوکراین نوبت کشورهایی همچون اسرائیل، فرانسه و انگلیس خواهد بود.
سازمان ملل و شورای امنیت و حقوق بشر هم باید همچون کما فی السابق فقط و فقط ابراز تاسف کند و بس.
در کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل جنایتکار ، کشتار مردم سوریه توسط داعش آمریکایی و اروپایی . کشتار مردم افغانستان و عراق توسط آمریکا ، کشتار مردم بی دفاع یمن توسط عربستان سقوطی و آمریکا ، سازمان ملل فقط به ابراز تاسف خشک و خالی بسنده می‌کرد و اکنون هم باید همون رویه را پیش بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۶:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آقایون غرب گدا،، بلند شوید برید اوکراین، نیاز به سپر انسانی دارند،،، آخه اوکراینی ها موبولوند و چشم آبی هستن،، گناه دارن،، سپر انسانی میخوان،، دوست دارم همه ی شما برید از دست حماقت هاتون راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آخ گفتی
برن راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آقایون مثل شما شرقگدا ، شما هم شاهکار پوتین را تحویل بگیر ، باج خواهی از آمریکا با کارت ایران ، نه شرقی نه غربی
Germany
f
۱۰:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
میدونم خبرنگاران پیام من رو تایید نمیکنه چون به نفعتشون نیست ولی گفتن بهتر از نگفتنه
یکی بیاد به این روسیه گداها حالی کنه که دوست عزیز اولین موشکی که به سمت روسیه توسط آمریکا شلیک بشه میشه جنگ جهانی سوم و جنگ جهانی سوم هم جنگ کلاشینکوف و مولوتوف نیست میشه جنگ هسته ای...
روسیه گدا جان شما نمیدونید یکم توییتر بخونی میفهمی همین روسیه که شما گداییشو میکنی به خاطرمنافع شخصی خودش که پول نفت رو بالا نگاه داره داره برای برجام ایران کار خرابی میکنه و جلسات برجام رسما تمام شد و با کارشکنی روسیه احتمالا کنسل بشه... همون تحریم آمریکا و اروپا برای روسیه کافی هست که مردمش پول روبلشون که مال کشورشون هست تو این مدت 40 درصد افت کرده رو بفروشن برن دلار بخرن که متعلق به آمریکا و متحداشونه... قدرت اینجاست که پول کشورت هم وابسته به اوناست جناب آقای روسیه گدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جناب fآمریکا مال این حرفا نیست ک بتونه جنگ کنه با روسیه،چرا چونک میترسه،بقول شماها منفعتش بخطر میوفته همین الان آلمان و انگلیس تحریمهاشون رو کم کردن نسبت ب روسیه،چرا چونک اون موقع جو گیر شدن الان ک دارن میبینن چقد ب ضررشونه عاشق چشم ابرو اکراینی ها نیستن و عقب نشین کردن،کجای کاری ک کلا ب غلط کردن بیوفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در کل غربگرایان بهتر از نوکران روسیه و پوتین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
فقط خراب اون دسته افرادیم که اسم غربگدا میاد یقه جر می دن برای غرب ، بعد اخر کامنتم می زنن نه شرقی نه غربی :)))))))
Iran (Islamic Republic of)
f
۱۷:۱۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز ناشناس ۱۲:۰۳
بحث ترسیدن و نترسیدن نیست بحث اینه که امریکا و ناتو باهم دیگ حدودا دو برابر روسیه قدرت هسته ای داره و میتونه اینکار رو کنه... بزار مثال بزنم شما هیچوقت دست یه کودک دو ساله چاقو نمیدی شاید اون بچه از چاقو بترسه ولی توانایی کشتن یک آدم رو پیدا میکنه... من کاری ندارم آمریکا میترسه یا روسیه، بحث اینه کل جهان تو جنگ میسوزه و بخاطرهمین برعکس روسیه فعلا آمریکا مغز ازش نپریده که بیاد تحت فشار افکار عمومی با روسیه جنگ کنه و جنگ هسته ای سوم رو راه بندازه که همه دنیا توش بسوزه... بعدشم دوست عزیز طبق آخرین گزارشات تحریم های روسیه از 2500 عدد به حدود 5800 تحریم تا دیروز رسیده بود.... یکم درست فک کنید نه پوتین دلش برای کشور ایران میسوزه نه بایدن... این حکومت یه کشور هست که باید کشوری رو انتخاب کنه که قدرت افتصادیش اینقد قوی باشه که مردمش پول خودشون رو نفروشن و اینقد قوی باشه که قدرت تحریم داشته باشه... مهم نیست اون کشور روسیه هست یا آمریکا هست یا حتی نیجریه :)
جنگ اکراین نشون داد که روسیه خیلی ضعیف تر از اون چیزی هست که تو افکار عمومی بود چه از نظر نظامی و چه از نظر قدرت اقتصادیش و ای کاش هیچوقت تو جنگ شرکت نمیکرد... روسیه حتی برای شهروندای خودشم کوچیک شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
شما اگه تونستی حساب دیفرانسیل و انتگرال به کرم خاکی یاد بدی میتونی امیدوار باشی زمانی به غربگداها هم بحث کردن منطقی رو یاد بدی. غربگداها جز سر و صدا کردن و تکرار دروغهای رسانه‌های غربی و مغلطه کاری بلد نیستند. بدبختی اینجاست نه تنها سواد درست و حسابی حتی وجدان هم ندارند و تا دیروز شعار نه غزه نه لبنان سر میدادند و دفاع از مردم مظلوم یمن رو محکوم می‌کردند ولی الان همه با هم به یکباره نگران مظلومیت اوکراین شدند و خلاصه داغ اوکراین کشته غربگداها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جنابfباید عرض کنم ،ک من هیچوقت وطن خودمو ب هیچکس نمیفروشم،ولی الان حق با روسیه است،چرا چونک ۲۰سال است ک داره میگ اینا نباید عضو ناتو بشن،قرارداد بستن1980اینا،اما غربی ها برای اینک ب مرز روسیه نزدیک بشن ک هروقت دلشون بخوا خوارو خفیفش کنن،مثل ایران مارو ک داشتن نابود میکردن،چرا باید نزدیک مرزاش باشه،ی سوال چرا ایران رفت سوریه جنگ،چرا؟؟مگ جنگ تو کشور مابود؟نخیر،هدف آمریکا از جنگ در داعش نزدیک شدن ب ما بود،برای همین جنگی ک تونجا شروع شده بود ماهم میرفتیم اونجا جنگ و دفاع از رزامون،بنظرت ب ما چ ربطی داره امارات با اسرائیل دوستی کنه،چرا د اعتراض میکنیم؟چونک اونا اگ بیان نزدیک ما،ب ما حمله میکنن،حکایت امروز روسیه اینه بارها به ناتو گف کشورها رو عضو نکنه بلوک شرق رو..چونک آمریکا ب مرزهای روسیه درحال نزدیک شدن بود،اونا هم سالهاست دارن مذاکره میکنن ولی ب توافق نرسیدن،الان هم ک جنگ میکنه بهتره بدونید ک اگ قرار باشه مثل آمریکا براش آدما مهم نباشهتو فاصله یه هفته اکراینو جمع کرده بود،اما روسیه نمیخواد جنگ با مردم کنه واس همین تنفس میده برا جابجایی مردم،برای مذاکره،واقعا آمریکاو ناتو ازش میترسن چون میدونن ک هزارانتا کلاهک هسته ای داره و اگ اونم حمله کنه بقول شما جنگ جهانی میشه،ولی این از ترسشون است،چرا روزای اول اینقد تحریمهارو سفتو سخت کردن،اما الان دارن شل میکنن،چون بشدت نیازمند غلات،و انرژی روسیه هستن..لطفا این موضوعات رو درک کنید،در ضمن اکراین ی مشت یهودی هستن ک ی ذره هم دلشون بحال این مردم همسایه ک سر از بدنشون می بریدن نسوخت،دنیا دار مکافاته،بزنی میزننت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سعید پسرم چند سال سن داری و چند کتاب تاریخ و سیاست خوندی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خانم یا آقای f از فرانسه : شما که تا دیزوز بر سفره ایران نان و نمک میخوردید و از دور غربگدا بودید حال که سر در آخر فرانسه و غرب دارید، این احتمال که اولین موشک به غرب و قلب فرانسه از جانب آمریکا به نام روسیه ، باعث جنگ جهانی شود را کدک هم میداند اما خدا را شکر با توجه به اوضاع و محافظه کاری و ترس غرب چنین چیزی بشدت احتمال وقوعش کم و کمتر شده است ، گدای حقیر حال که قیمت سوخت بالا رفته و بد جوری دارید از سرما می سوزید و بعد چهل سال کار خرابی و تحریم و بی تعهدی آمریکا ، حالا میخواهید روسیه را سیاه برجام قلمدادکنید؟ و تفرقه بین دوستان شرق بیندازید؟ ولی روسیاهی کلاغ را با آب نمی توان شست ! جلسات برجام سال 2015 تمام شد ه است و مذاکرات فعلی هنوز تمام نشده و تا ریاست جمهور ایران و رسانه ایران اعلام نکند هر گز دروغ شیادان را باور نخواهیم کرد ، و چگونه چنان توافقات مهمی را بر احتمالات غربگدایان چون شما دشمنان بنیان نهیم ؟ اگر ربل 40 درصد به قول دروغ پردازان افت کرده در عوض قیمت گاز و نفتش 80 روبل سعود کرده و مردم و حاکمیتش می خواهند از این پس با یوهان چین مبادله و تجارت کنند ! سوختی؟ قدرت دلار براساس استبداد و استعمار و غارت منابع و معادن جهان از جمله ایران و اشغال جان و سر زمین و مایملک سرخپوستان و سیاهان است و اگر این جنایات را قدرت می دانید بدا به حالتان که خود را انسان و انساندوست می دانید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در کل غربگدایان بهتر از نوکران روسیه و پوتین هستند
United States of America
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دروغ گویی بس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ایول بالاخره توی تحریم رتبه‌مون کمتر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
فردا پس فردا تحریمی نخواهد ماند و نمره شما صفر می شه خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
راس میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار