سن مادری در مزارع مرودشت ریزش کرد

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از ریزش سن مادری از چهاردهم اسفندماه در این شهرستان خبر داد و گفت: بهره برداران بدون هماهنگی با کارشناسان از سمپاشی بر علیه سن مادری اجتناب کنند.

طاهره امیری گفت: همزمان با ریزش اولیه سن در مزارع غلات پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از بیش از ۶۰ کارشناس پارسل در در ۵۹ پهنه تولیدی و با همکاری کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی و دیگر بخش‌ها آغاز شده است.

این کارشناس به بیش از یکصدهزار هکتار گندم و جو در شهرستان کشت شده اشاره و گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با سن مادری از بهره برداران تقاضا می‌شود در زمان مبارزه با سن مادری با کارشناسان همکاری لازم را داشته باشند و از سم پاشی بدون هماهنگی اجتناب کنند.

به گفته او در شرایط کنونی با توجه به تراکم پایین جمعیت سن سمپاشی توصیه نمی‌شود و مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم، کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

امیری با تاکید بر اینکه سن زدگی بیش از حد مجاز موجب عدم خرید و برگشت محصول توسط مراکز خرید تضمینی گندم می‌شود، گفت: عدم مبارزه به موقع با این آفت باعث می‌شود در سال بعد جمعیت آفت سن افزایش یافته و خسارت بیشتری به مزارع وارد شود.

او به اینکه سن غلات، یکی از مهمترین آفاتی است که باید قبل از تخم ریزی آفت سم پاشی انجام گیرد اشاره و گفت: امیدواریم بتوانیم با پایش‌های به موقع و اقدامات پیشگیرانه در زمینه تولید گندم از نظر کیفیت و میزان تولید، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار