مدیر زندان رجایی شهر گفت : مددجوی محکوم به قصاص این زندان پس از ۲۱ سال حبس با پیگیری واحد مددکاری با عفو و گذشت اولیای دم آزاد شد .

آقای  عزیزی گفت: این مددجو به جرم قتل در ۱۸ سالگی وارد زندان شد و پس از گذشت ۲۱ سال تحمل کیفر، با تلاش و پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری از طریق معرفی و کمک خیران برای پرداخت دیه و گذشت اولیاء دم در آستانه ۴۰ سالگی به کانون خانواده بازگشت.

او گفت: علت بروز قتل توسط مددجو (س - ح) فقط درگیری لفظی بدون قصد و نیت قبلی و عدم کنترل خشم و به تبع آن نزاعی که منجر به فوت جوان دیگری شد، بوده است.

آقای عزیزی گفت: بروز اغلب جرائم خاص توسط مددجویان به دلیل ناآگاهی، پایین بودن آستانه تحمل، تصمیم گیری‌های عجولانه و غیر عقلانی و وجود برخی از فشار‌های روانی و عدم برخورداری آنان از مهارت کنترل خشم است.

به گفته مدیر زندان رجایی شهر کرج در زمان حاضر کلاس‌های آموزشی مهارت‌های اساسی زندگی برای آشنایی و فراگیری مددجویان با مقوله‌هایی مانند ایجاد روابط فردی مناسب و موثر، پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، تصمیم گیری‌های صحیح، حل تعارض‌ها و کشمکش‌ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه وارد سازد در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.