پیک ششم کرونا در سراشیبی

دبیر قرارگاه دانشگاهی ستاد کرونا در آذربایجان غربی گفت: علیرغم روند کاهشی موج ششم هنوز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی رضایتبخش نیست.

سیدجلیل موسوی گفت: در هفته اخیر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی مبتلا به کووید، ۲۰ درصدی بیماران بستری و چهار درصدی بیماران بستری در آی سی یو بودیم.

وی می گوید: در این هفته نسبت به هفته پیش از آن، بیماران فوتی با PCR مثبت ۳۳ درصد کمتر شده، گرچه بیماران فوتی با PCR منفی ثابت مانده است.

به گفته دبیر قرارگاه دانشگاهی ستاد کرونا در آذربایجان غربی ۹ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، چهار شهرستان در وضع نارنجی و چهار شهرستان در وضعیت زرد است،

موسوی گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کل استان پایین بوده و رضایت بخش نیست، اما روند واکسیناسیون در استان، مناسب بوده، ولی می‌تواند با حضور بیشتر مردم، این روند سرعت گیرد.

وی می گوید: در حال حاضر شهرستان‌های پیرانشهر، چالدران، سردشت، چایپاره، خوی و ماکو در واکسیناسیون عقب هستند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی ستاد کرونا در آذربایجان غربی گفت: اقدام برای تزریق دُز اول واکسن برای افراد ۵ سال به بالا و دُز سوم برای افراد بالای ۱۸ سال، رعایت بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی، تغذیه مناسب، پرهیز از استرس و اضطراب، خواب و استراحت کافی و پرهیز از کار‌های سنگین در آب و هوای نامتعادل ازجمله کار‌هایی است که باید صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.