فرمانده سپاه فتح کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: سپاه در صورت نیاز و پشتیبانی نیروی انسانی زمینی و هلی برن هوایی در مواقع آتش سوزی جنگل ها به محیط زیست کمک کند.

سردار حمید خرمدل در نشست با سرپرست حفاظت محیط زیست استان در یاسوج، گفت: کار محیط بانی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل توپوگرافی کوهستانی و جنگلی کار بسیار سختی بوده که نیازمند  است هم امکانات به روز داشته باشید و هم نیروی انسانی به اندازه کافی وجود داشته باشد.

او ضمن انتقاد از ریشه کنی گیاهان کوهی، می گوید: متاسفانه دیده می شود در استان عده ای سودجو به منابع ملی رحم نکرده و گیاهان کوهی را ریشه کنی می کنند .

خرمدل با اشاره به تعداد بالای وقوع آتش سوزی در استان، گفت: اکثر آتش سوزی جنگل ها در فصول گرم سال عمدی است که نیاز است شورای تامین ورود و نسبت به شناسایی عامل یا عاملین اقدام و مطابق قانون با کسانی که سرمایه کشور را به آتش می کشند برخورد کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی محیط زیست و برنامه های پیش بینی شده برای سال آینده، گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی برخوردار و غنی از نعمات طبیعت است ، می طلبد برای حفظ این نعمات الهی و امانت نسل آینده همه دستگاه های اجرایی در مواقع نیاز وارد میدان شوند.

اسلام جاودان خرد با اشاره به کمبود نیرو و افزایش تعداد بازنشستگان محیط زیست در سال های آینده، می گوید: مطابق با استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان ، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت خود با کمبود ۲۳۴ محیط بان در حال پایش شبانه روزی طبیعت و حفاظت از حیات وحش  استان است.

او با تشکر از همکاری سپاه در سنوات گذشته با این اداره کل، گفت: با روحیه جهادی و انقلابی که در برادران سپاه وجود دارد انتظار می رود این همکاری بیش از پیش خصوصا" در بحث لجستیکی، هوایی ، زمینی و نیروی انسانی در مواقع آتش سوزی ها  ادامه یابد.

با هدف همکاری بیش از پیش سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با محیط زیست در کمک به مهار آتش سوزی های احتمالی فصول گرم سال ، اسلام جاودان خرد سرپرست حفاظت محیط زیست استان با سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان دیدار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.