کرمان، پایلوت طرح پویش نوروزی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: طرح پویش نوروزی برای اولین بار در استان کرمان به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.

احسان عراقی زاده پیش از ظهر امروز ۱۷ اسفندماه در نشست خبری که  به مناسبت سفر‌های نوروزی برگزار شد به تشریح تاثیر فرهنگ رانندگی و ایمنی در جاده‌ها پرداخت و گفت: رسانه‌ها در امر ترویج فرهنگ ترافیک بسیار موثر هستند.

او ارتقای ایمنی جاده‌ای و شهری، سلامت، انتظامی و غیره را  بدون تعامل غیرممکن دانست و گفت: در ایام نوروز سال ۹۸ یک میلیون و ۹۹۵ هزار تردد و در سال ۹۹ نیز ۸۸۸ هزار تردد و طی امسال، یک میلیون و  ۶۵۹ هزار تردد در استان کرمان ثبت شده است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از همکاری دستگاه‌ها در خصوص ارتقای کیفیت خدمات در ایام نوروز می‌گوید: نوروز سال ۱۴۰۱ را نوروز متفاوت می‌دانیم و از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ طرح نوروزی آغاز می‌شود.

 به گفته او با دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه جلسات متعددی برای تامین سوخت خودروها، افزایش خدمت رسانی و  غیره تشکیل شده است.

عراقی زاده گفت: تعداد تردد‌های نوروزی سال ۱۴۰۰ نسبت به پارسال،  ۸۷ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود نوروز پیش رو حدود ۱۲۰ درصد افزایش سفر‌های نورزی را داشته باشیم.

او به تعامل این اداره کل با پلیس و سایر دستگاه‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: با جمعیت هلال احمر و اورژانس مذاکراتی در خصوص افزایش تعداد پست‌های سیار، افزایش آمبولانس ها، پایگاه‌های امدادی و غیره صورت گرفته است.

به گفته  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، ۲۰۰ تیم بهداشتی از مجتمع‌های خدمات رفاهی و اماکن بازدید می‌کنند.

او درباره پیش فروش بلیت ها گفت: پیش فروش بلیت از دهم اسفند به صورت اینترنتی آغاز شده است که ۵۰ درصد بلیط ها  به صورت اینترنتی و باقی ظرفیت به صورت حضوری فروخته می‌شود.

عراقی زاده می گوبد: ۱۴ فروردین اول ماه مبارک رمضان است که با توجه به آیین روز طبیعت در ۱۳ فروردین، پیش بینی می‌کنیم که از ۱۲ فروردین به بعد ترافیک سنگینی را در جاده‌های استان شاهد باشیم.

او گفت: در ایام نوروز سالن‌های فرودگاه ها، پایانه‌های راه آهن و حمل و نقل جاده‌ای از لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان سامانه ۱۴۱ علاوه بر پاسخگوی در خصوص مسائل راهداری با حضور یک کارشناس حمل و نقل پاسخگوی سوالات مردم به صورت ۲۴ ساعت است.

او از اجرای طرح پویش نورزی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این پویش در استان کرمان به عنوان پایلوت اجرا می‌شود و قرار است در این طرح در مکان‌های خدمات رفاهی فرهنگ سازی کنیم که رانندگان از جاذبه‌های مسیر نیز بهره بگیرند.

عراقی زاده گفت: مجتمع‌های خدمات رفاهی امسال برنامه‌های بسیار متنوعی دارند و در شمال استان کرمان، ۴۵ مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد و ۳۳ مجتمع نیز در حال احداث است.

او می گوید: محور کرمان، باغین و بردسیر یکی از محور‌های پر تردد استان است؛ بنابراین طرح پویش نوروزی در مجتمع خدمات رفاهی بردسیر در کیلومتر ۹ بردسیر با هدف استراحت مسافران اجرا می‌شود.

او گفت: طی یک سال ۸۹ نقطه حادثه خیز در استان رفع شده که بیشتر این اقدامات به صورت امانی انجام شده است و با اصلاح این نقاط، میزان حوادث ترافیکی در آن مکان‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

او درباره جاده شهداد، نهبندان که به دلیل سیل تخریب شده است، گفت: مطالعات مشاور در کیلومتر ۵۵ تا ۷۵ انجام شده است و این بخش از مسیر عملا در محدوده  رودخانه قرار دارد و جاده از روی آن گذشته است و باید در زمانی که این جاده احداث می‌شد، روی آن مسیر پل احداث می کردند و چون جاده فرعی بوده به صورت آبنما آن را اجرا کرده اند.

عراقی زاده گفت: برای اجرای طرح مصوب این جاده به ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است؛ اما با توجه به ثبت جهانی این منطقه، نمی‌توانیم هر طرحی در آن اجرا کنیم و هنوز میراث فرهنگی تهران نظری درباره طرح ما در این منطقه نداده است.
او می‌گوید: در سیل دی ماه پل توکل آباد در ریگان در حال فروریختن بودکه با ورود شورای تامین و نیروی انتظامی توانستیم جلوی تردد از روی این پل را بگیریم و کمتر از پنج دقیقه بعد پل ریزش کرد.

برچسب ها: حمل و نقل ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
پایلوت همون تست روی کرمون
آخرین اخبار