هزار جهادگر از قم به ۹ استان اعزام می‌شوند

مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم از اعزام هزار جهادگر از استان قم به ۹ استان کشور در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

علی اخلاص‌مند گفت: سه قرارگاه و ۱۱ گروه جهادی در ۹ استان اردو دارند که نخستین قرارگاه حضرت معصومه (س) با حضور ۱۰۰ نیروی جهادی در بندر امام خوزستان برای ساخت منازل مسکونی برای محرومین تشکیل خواهد شد.

مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم گفت: دومین قرارگاه در کوهدشت شمالی استان لرستان جهت ساخت ۲ مدرسه ابتدایی و برنامه‌های فرهنگی و پزشکی تشکیل که ۶۰ نفر به این منطقه اعزام می‌شوند.

اخلاص مند گفت: قرارگاه جهادی عهد خدمت بسیج دانشجویی نیز در هلیلان ایلام تشکیل می‌شود که حدود ۳۵۰ دانشجو در یک هفته مشغول فعالیت در زمینه ساخت سرویس بهداشتی، تعمیر منازل محرومین و آب‌رسانی فعالیت خواهند شد.

 مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم گفت: قرارگاه حضرت زهرا (س) نیز در قنوات و قمرود استان تشکیل می‌شودکه ۱۰۰ دانشجوی دختر برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پزشکی را انجام می‌دهند.

اخلاص مند گفت: دیگر گروه‌های جهادی نیز در نوروز ۱۴۰۱ به استان‌های هرمزگان، لرستان، کرمان و کردستان اعزام می‌شوند که در کل تعداد نفرات اعزامی برای فعالیت‌های جهادی به هزار نفر می‌رسد.

 مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم در ادامه کار جهادی را فعالیتی برخاسته از ایمان و اشتیاق جوانان برای خدمت به مردم دانست و گفت: نیرو‌های جهادی به صورت خودجوش و مردمی کار‌های اجتماع روی زمین مانده را در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهند.

اخلاص‌مند با بیان اینکه امروز نوع محرومیت‌ها تغییر کرده‌است، گفت: با توجه به اینکه امروز نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند، محرومیت‌ها نداشتن آب و جاده و مدرسه نیست، بلکه نیرو‌های جهادی در مسائل و مشکل‌های روز مردم که توانایی حل کردن آن را ندارند، ورود می‌کنند و نقش واسطه و تسهیل‌گری را انجام می‌دهند.

 مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم  با اشاره به اینکه بسیج سازندگی درسال ۱۳۷۹ به دستور رهبر معظم انقلاب با محوریت گروه‌های جهادی تشکیل شد، گفت: بسیج سازندگی در کنار محرومیت زدایی، ماموریت‌های دیگری در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، عمران و زیرساخت دارد که با کمک گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

اخلاص مند گفت: گروه‌های جهادی استان در زمینه‌های مختلف فنی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، سلامت و درمان، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی و تعلیم و تربیت مشغول به فعالیت هستند.

 مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم گفت: فعالیت درحوزه کشاورزی و دامپروری، مشاوره حقوقی، آسیب‌های اجتماعی اعم از فعالیت در زندان‌ها، حاشیه شهر و مراکز اعتیاد از دیگر برنامه‌هایی است که توسط گروه‌های جهادی استان قم انجام می‌شود.

اخلاص مند گفت: در حال حاضر ۶۳۰ گروه جهادی از استان در سامانه اطلس ثبت شده که بیش از ۵۰ درصد گروه‌ها در طول سال فعال هستند که در سه رده عادی، فعال و ویژه تقسیم‌بندی شده‌اند.

او در رابطه با گروه‌های تخصصی جهادی گفت: بالغ بر ۵۰ گروه جهادی متخصص در عرصه پزشکی، کشاورزی، دامپروری، رسانه، حقوقی و مشاوره، فنی و عمرانی فعالیت می‌کنند.

 مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم در خصوص فعالیت گروه‌های جهادی قم در سیل قلعه گنج کرمان گفت: قرارگاه حضرت معصومه (س) با اعزام دو تیم ۳۰ نفره جهادی در ۲بازه زمانی یک هفته‌ای به قلعه گنج فعال شد و در زمینه حفر چاه فاضلاب، تعمیر مرمت سقف منازل سیل‌زده خدمت‌رسانی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار