سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: با رسیدن آتش نشانان مشاهده شد، حریق در راهروی خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ داده و دود ناشی از حریق کل خوابگاه را در بر گرفته است.

شهریاری گفت: حریق خوابگاه دانشجویی توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش، و ستاد فرماندهی و مرکز کنترل عملیات بی درنگ یک تیم اطفاء حریق از نزدیک‌ترین ایستگاه به محل حادثه در میدان مشاهیر، خوابگاه نور اعزام کرد.

او گفت: آتش نشانان بلافاصله با توجه به حساسیت عملیات و حضور دانشجویان در ساختمان، به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند که گروه اول به تخلیه ساکنین مشغول و گروه دوم ضمن بررسی محبوسین احتمالی اقدام به اطفاء حریق نموده و در کمترین زمان ممکن بر آتش غلبه و پس از اطفای کامل حریق، ایمن‌سازی و تخلیه دود، به عملیات خود خاتمه دادند.

شهریاری گفت: رعایت نکات ایمنی در خوابگاه و نصب خاموش کننده‌های دستی همراه با آموزش به دانشجویان را متذکر و اظهار داشت ساختمان خوابگاه‌ها باید مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق باشند، همچنین لازم و ضروری است در موضوع ایمنی خوابگاه‌های دانشجویی و جلوگیری از مخاطرات این چنینی توجه جدی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار